• LokeBus

Igångsättning?

Hej Believer!
     Jag håller me Lorelei det finns verkligen positivitet genom att få veta när man blir igångsatt...men det är verkligen inte säkert det blir en dans på rosor! Själv blev jag igångsatt pga havandeskapsförgiftning och det va det värsta jag någonsin varit me om! Pinvärkar ut i fingerspetsarna och knappt någon öppning överhuvudtaget. Efter 22 timmar blev det akut kejsarsnitt   Själv bara önskar jag att jag ska kunna föda normalt denna gången och att kroppen själv säger till när den är redo.
     Har oxå varit på aurora samtal denna gången är i V 34+6 och vi har kommit fram till att skulle jag inte ha kommit igång innan 41+0 så blir jag igångsatt, fast inte med samma metod som förra gången...phu!!......
     Är du jätte rädd så kanske du ska överväga kejsarsnitt?
     Hoppas verkligen att det kommer att gå bra och att du får bestämma hur du vill ha det!!
    *****LYCKA TILL*****

• LokeBus

Hihi ser att det kommit in lite mer fakta innan jag han skriva!

• LokeBus

Gotjejen: **Verkligen Lycka Till**
     Gud va spännande! På vilket sätt ska du bli igångsatt? Finns jue lite olika att välja på.
     Själv som jag skrev innan har jag varit livrädd att föda igen.. men som Sandra skrev har rädslan lagt sig och nu ser jag faktiskt fram emot det ( Okej lite rädsla finns allt kvar, men inte ens hälften så mycket )

• LokeBus

TS: Jag fick en tablett som heter Cytotec.
     Den är visst ganska känd för att ge pinvärkar vilket jag hade konstant i nästan 20 timmar!
    Denna gången har vi diskuterat ballongen och någon slags tampong man sätter in, ifall det skulle bli aktuellt med igångsättning igen.

• LokeBus

Believer: Jag vet faktiskt inte men det är nog inte helt omöjligt.
     07:30 fick jag in tabletterna i slidan och 09:00 kom verkarna igång med buller och bång!
    Och 04:44 kom bus ut med kjejsarsnitt!

Svar på tråden Igångsättning?