• LindaD

Igångsättning?

gotjejen: De e så olika från person till person.. ja fick gel kl 8 på morgonen.. gick m pin värkar hela dan... de gjorde inte ont men d känndes.. hände inget m tappen sen kl halv sju fick ja värkar.. men hade fortfarande inte hänt nått vid kollen kl halv nio på kvällen.. fick bricanyl för att sova lite gick en runda o på toa kl 21.10 kom krystvärkar 21.18 tog de hål på fosterhinnorna.. 21.22 e han född.. så öppnades 9 cm på ca 20 min.. de kan gå fort i slutet m gel... Men ja ska få de nu i gen vid 37 fulla pga tillväxthämmat barn.

Lycka till i morgon..

• LindaD

Beliver: Ja de va nästan jobbigt fort... Dom trodde inte mig när ja sa att ja måste krysta... Men å andra sidan ha de andra barnen kommit snabbt... så även om denna inte vatt tillväxthämmad så hade ja nog blivit igång satt för ja vill inet föda i bilen... hehe

Ja vet inte om man kan bli nekad kjejsarsnitt... men ja ha aldrig blivit nekad igångsättning.. men de beror väl på omständigheterna lite skulle ja tro o vilken läkare man pratar med... Men få du välja ks el igångsättning... välj igångsättning bara ett råd... tro man bli lite snuvad på förlossningen.. e de ditt första?

• LindaD

Beliver: Rädslan ha vi alla mer el mindre... O Ja kan ju bara säga hur ja känner..:) Men förstå dig tro inte de e rädsla för själva förlossningen du ha.. utan för nått du inte känner till... du vet inget du ha aldrig gjort de innan... Men ja rekommendera vaginal förlossning..:) Men respektera om du vill göra KS..:) Bara mitt råd..:)
    Hoppas d gå bra imån..

Svar på tråden Igångsättning?