• MHoof

Igångsättning?

Kan man bli beviljad igångsättning efter att ha varit hos aurora BM? Jag ska dit imorrn på samtal och är så nervös och rädd inför förlossningen. Men jag har börjat känna att om jag vet när och hur och var min förlossning börjar så kanske det skulle kännas lättare?
    Någon som vet?

• Svar på tråden Igångsättning?
  • MHoof

Ja helst av allt vill jag inte föda barn över huvud taget. Önskar det gick att beställa på postorder eller nåt.
    Det är skönt att få komma till aurorabm så kanske man blir lugnare, men helst vill jag bli snittad pga rädslan. Varför jag är rädd vet jag inte. Det blir bara värre och värre ju närmare jag kommer. Men att bli beviljad snitt känns inte som att jag kommer bli.

• MHoof

Jag ska till aurora första ggn imorrn så jag vet inte vad som händer där eller hur det går till eller nåt.

Loke: Usch, ja det lät ju inte så kul det du berättar. Hoppas det går bättre denna gången istället.

Lorelei: Jag försöker inte att tänka på förlossning för då kanske jag slipper...så naiv är jag.
    Nä jag tänte bara höra om den möjligheten finns eller om dom kan vägra en antingen kejsarsnitt eller igångsättning? Kanske får höra det imorrn.

• MHoof

Jag är i vecka 28 nu.

Sanda: Tack för ditt svar...nu blir jag ju ännu mer nervös. *gaaah* Inte bara för det du skrev men hur det kan bli.

• MHoof

Totte: Oj, ja vad nervöst, men skönt ändå efter att ha gått över 3 veckor! Va bra att det gick bra för dig iaf. Det är nog olika från person till person hur man upplever det hela. Har läst en del trådar om KS oxå och där är det väldigt delade meningar. Många tycker det var hemst medans många andra tycker att det var bland det mest romantiska de vart med om.

• MHoof

gotjejen: Åh va lycka till! Får man fråga varför du blir igångsatt?

Sanda: Vi ska bara ha ett så jag behöver inte gå igenom detta igen heller efter det här, men känns skitjobbigt ändå.

• MHoof

gotjej: Nä förstår det men skönt ändå, bebisen kommer imorron

• MHoof

Loke: Vilka sätt finns det att bli igångsatt av då? Vilket fickdu som du inte tyckte om?

• MHoof

Linda: 9 cm på 20 min, måste vara rekord. *hehe*

Hmmm...men alltså, kan man bli nekad att välja kejsarsnitt eller igångsättning?

• MHoof

Linda: Jo mitt första och ska ju till aurora bm första ggn imorrn pga rädsla...
    Så tänkte bara höra om man kan bli nekad nåt av de om man är rädd. Får se vad hon säger imorrn då.

• MHoof

Loke: Cytotec, får man inte det när man ska göra abort oxå?
    Ballong, du jag har noll koll på vilka metoder. Kanske kan leta upp nåt på nätet om det där det står om alla metoder.

• MHoof

Som sagt, får se vad vi kommer fram till under våra samtal nu då. Känns himla skönt att få prata om det med nån som kan det och som lyssnar (som jag hoppas hon gör)
    Tack för alla svar iaf

Svar på tråden Igångsättning?