• MHoof

Igångsättning?

Kan man bli beviljad igångsättning efter att ha varit hos aurora BM? Jag ska dit imorrn på samtal och är så nervös och rädd inför förlossningen. Men jag har börjat känna att om jag vet när och hur och var min förlossning börjar så kanske det skulle kännas lättare?
    Någon som vet?

• Svar på tråden Igångsättning?
  • MHoof

Jag är i vecka 28 nu.

Sanda: Tack för ditt svar...nu blir jag ju ännu mer nervös. *gaaah* Inte bara för det du skrev men hur det kan bli.

• Tottelina

Jag blev igångsatt och det gick kanonfint. Tycker inte du ska bli skrämd nu av de som har dåliga erfarenheter av igångsättning, ifall du skulle bli igångsatt av nån anledning. Jag hörde under min förra graviditet av bla barnmorskan att man får kraftigare värkar mm så jag var livrädd för det. Jag gick över 3 veckor och blev därför igångsatt och hade då dessa skräckbilder framför mig. Men jag tvivlar att förlossningen hade gått så bra om jag ej blev igångsatt nästan.

Däremot så hoppas jag att det kommer igång naturligt denna gången =). Det är nog det bästa för både mig och barnet.

Jobbigt tyckte jag var på fredagen 8 april för 2 år sen när jag gått över 3 veckor nästan, så sa dom att jag skulle komma in morgonen efter för igångsättning kl 9. Hur kunde man sova då?

• Lorelei

Jag är livrädd inför nästa förlossning för att vara ärlig (trots att jag inte ens är gravid än). Men jag skulle välja spontan start på förlossningen framför igångsättning in i det sista. Jag fick inget val förra gången.

Mitt råd är snarare, läs på lite... Det blir aldrig som det står i böckerna, men det är skönt att ha lite hållpunkter att jobba mot under förlossningen. Själklart ska du be om det som känns bäst för dig. Men jag tror att det är viktigt att komma ihåg att den stora merparten av förlossningar faktiskt går bra på "egen hand", utan problem och komplikationer.

• Sin

Jag ska bli igångsatt imorgon och nu börjar jag att bli riktigt nervös eller rädd eller jag vet inte.......

******** En bra bok är guld värd ********
  • Sanda

Ja fast jag var ju sjuk oxå! Hade både HF och gravdiabetes! Denna gången, bara ett år efter så är jag nu i v. 32 och är helt frisk utan några som helt problem! Därför går jag och inbillar mig att förlossningen kommer vara enkelt denna gången. Sen tänker jag oxå att eftersom vi bara vill ha två barn så behöver jag aldrig göra om det igen sen hehe.

• MHoof

Totte: Oj, ja vad nervöst, men skönt ändå efter att ha gått över 3 veckor! Va bra att det gick bra för dig iaf. Det är nog olika från person till person hur man upplever det hela. Har läst en del trådar om KS oxå och där är det väldigt delade meningar. Många tycker det var hemst medans många andra tycker att det var bland det mest romantiska de vart med om.

• MHoof

gotjejen: Åh va lycka till! Får man fråga varför du blir igångsatt?

Sanda: Vi ska bara ha ett så jag behöver inte gå igenom detta igen heller efter det här, men känns skitjobbigt ändå.

• Sin

Graviditetsdiabetes, så nu vill de inte att jag väntar längre. Kan tillägga att jag bara gått 3 dagar över tiden idag.
    Ett tag kändes det helt ok att man hadde kontroll att då ska jag fara in å bli igångsatt nu vet jag inte om det kanske är bättre att det startar av sig själv. Kommer inte sova mycket inatt iallafall.Glad

******** En bra bok är guld värd ********
  • Lorelei

Det finns nog lika många uppfattningar om hur en förlossning är som det finns förlossningar Huvudsaken är att man hittar den variant som passar just för en själv.

Min förlossning hade helt kart varit annorlunda om jag hade varit frisk.

• MHoof

gotjej: Nä förstår det men skönt ändå, bebisen kommer imorron

Svar på tråden Igångsättning?