• maria81

Fragmin sprutor??????????

jag har tagit de sprutorna i snart 8 år (tål inte waran) Har haft det under båda mina graviditeter och det har funkat bra, enda nackdelen är att man inte får ta ryggmärgsbedövning om det inte är så att amn får sänka dosen under förlossningen 
    Är det nåt du undrar så kan jag försöka hjälpa dig

mamma till Buspojkarna Jonathan och Elias *älskar*
  • maria81

vad skönt att du kunde göra så lindixen. Hade själv velat och behövt bedövningen men min dos var så hög, 10000 enheter hade jag de sista månaderna.

• maria81

Jag pratade med både läkaren på specmvc och förlossningsläkaren och han sa att dosen var för hög och man riskerade att bli förlamad iom blödningsrisken.

pumie: det är inte alls säkert att du känner att du behöver bedövningen, känner många som klarat sig utan eller har provat med första barnet och tyckt att förlossning nr 2 har vart bättre då de hoppat över den. Prata med din läkare, se om du kan få den och prata om olika alternativ.

• maria81

pumie: då är det ju perfekt att ta upp det för det är ju sånt ni ska prata om

• maria81

då tycker jag att du ska ringa specmvc och be om att få prata med doktorn på telefon, du borde ju kunna få ett svar iaf

• maria81

pumie: det kommer att gå jättebra! natti natt allihop

• maria81

mamma till två: jag fick en nekros på högra benet så det är ämnet jag inte tål ,1 på 10000 eller nåt får det. typiskt...

• maria81

har man en stor gravidmage och inte vill sticka i n hela nålen fick jag ett tips av min läkare, klipp av halva gummikorken och sätt sedan tillbaka den på sprutan innan du sticker så kan du sticka rakt in

Svar på tråden Fragmin sprutor??????????