• Pumie

Fragmin sprutor??????????

någon mer som tar blodförtunnande som jag under grav??

• Svar på tråden Fragmin sprutor??????????
  • 789

Jag vet att min kompis gjorde det nu har hon fått en frisk pojk de kämpade länge att få barn men fragmin sprutor hjälpte henne.

• Pumie

jaha,,okej jag tar det för att inte få llungembolier.

• lindixen

jag tar blodförtunnade jag fick först fragmin men det visade sej att jag var allerigsk mot dom så jag tar en spruta som heter innohep:) jag har en dotter på ett och etthalvt år och hon är en full tio poängare :) Väntar nu nästa och tar innohepen nu med:) funkar kanonbra.

Har du fått gå på Extra UL? jag begärde det och det va inga problem som helst fick se min dotter i magen upp till vecka 32:) hur mysigt som helst.
    På Ultra ljuden håller dom koll på bebisen och ser hur den växer och att den mår bra:)

kram
    skriv gärna i min gästbok ller i inboxen om du undrar något

• maria81

jag har tagit de sprutorna i snart 8 år (tål inte waran) Har haft det under båda mina graviditeter och det har funkat bra, enda nackdelen är att man inte får ta ryggmärgsbedövning om det inte är så att amn får sänka dosen under förlossningen 
    Är det nåt du undrar så kan jag försöka hjälpa dig

mamma till Buspojkarna Jonathan och Elias *älskar*
  • lindixen

jag fick ta ryggmärgsbedövningen men det var bara det att jag fick först en halv dos på morgonen sedan va jag tvungen att vänta 10timmar innan jag kunde få ryggmärgsbedövningen. och den andra halva dosan av innohepen på kvällen då:)

• maria81

vad skönt att du kunde göra så lindixen. Hade själv velat och behövt bedövningen men min dos var så hög, 10000 enheter hade jag de sista månaderna.

mamma till Buspojkarna Jonathan och Elias *älskar*
  • Pumie

jag är i sjätte månaden nu..v23. käner mej välidgt nervör redan nu inför förlossningen o det här med rggmärgsbed,som alla säger man inte klarar sej utan.. hur gjorde ni??

• lindixen

det hade jag med och har nu, va konstigt att dom inte nämde det för dej:(
    Fy va jobbigt..

• lindixen

Pumie:
    Prata med din barnmorska om det för jag fick bedövningen men det va ju bara att jag sa till när jag kom in till förlossningen då jag och barnmorskan disskutera vad för något jag skulle vilja ha och hur jag ville ha min förlossning osv. Jag är helt hundra på att det inte är några problem. :)

kram

• lindixen

hehe vi är beräknade näsan samtidigt:) jag ska ha 17juni:) vi kan ju följas åt:)

Svar på tråden Fragmin sprutor??????????