Jag jobbade för Manpower som kundtjänstmedarbetare, satt alltså i telefon hela dagarna o fick skit från deras (teleoperatörens) kunder.
Med SKITDÅLIG lön och kass personalhantering. De höll ALDRIG vad de lovade, kom inte och hälsade på som de skulle och snackade skit.
Nu trivdes inte jag på det här uppdraget och hade säkerligen sagt upp mej. Men jag fick veta av min gruppchef (som inte har nånting med det att göra) att jag fått sparken pga personalbrist, hon råkade "försäga" sej. Och då hade det redan vart klart 4-5 dagar, hade inte fått veta nånting av Manpower. Men många av de anställda visste det före mej, ska det vara så?!
Ringde och ringde till den personalansvarige, det gjorde även min gruppchef men han behagade inte svara. När jag till slut fick tag på honom så tänkte han berätta det för mej när vi träffades nästa gång.. EEH VA?? Har inte jag rätt att få vet på direkten att jag ska få gå? INNAN de andra anställda på företaget får veta det? Tjafsade bra länge med honom o han sa att jag MÅSTE vara där på onsdagen då han skulle komma dit, skitsnack sa jag, vad skulle jag dit att göra? Skulle tydligen vara där i 2 veckor till! NO WAY!
Han ringde mej på torsdagen o frågade var jag höll hus och vad jag höll på med och jag måste tänka på deras rykte, HA! Sa att jag mådde så dåligt psykiskt pga hur han behandlade mej så jag var sjukskriven.
Då tyckte han att JAG skulle skicka ett papper att jag sagt upp mej från jobbet? Ursäkta, vad tror han? Jag hade fått sparken o säger jag upp mej får jag karens på a-kassan o aldrig i livet.
Sen ringde han mej efter 10 minuter o ville att jag skulle komma nästa dag o skriva på ett papper att vi var överens om att jag fick en full månadslön med arbetsbefriesle, alltså att de inte kunde tvinga in mej på nå annat skit-uppdrag.
Ko-vändning!
Har jobbat för ett annat bemanningsföretag som inriktat sej på industri, nu har jag även utbildat mej hos dem inom industrin så jag är utbildad CNC-operatör.
Men senaste gången jag jobbade för dem så tyckte jag de behandlade mej lite orättvist, tråkigt för jag har alltid gillat dem!