• Anonym (jobb?)

Manpower åsikter- se hit!

Vill gärna höra ärliga åsikter om Manpower och andra liknande företag då jag funderar på att söka mig ditåt för att få testa ngt nytt. Lägger det i anonymt för att ni ska våga svara!

Kan det vara en väg vidare att börja jobba på tex Manpower? Är de bra att ha att göra med och hur är de med löner? Alla åsikter välkomnas!

• Svar på tråden Manpower åsikter- se hit!
  • Anonym (aldrig mer)

Jag har varit i Sthlm och där var jag nöjd, men samtidigt var jag ung och det var mitt första riktiga jobb. Sen fick jag förflyttning till Skåne och det var där det inte gick bra. Det var dock INTE Malmö så det kontoret kan jag inte uttala mig om!

Har man tur så kan man ju få ett jobb som leder till anställning, men har man otur så blir man en av de där som de behandlar som skit...

• Anonym (bu)

Jag jobbade inom kundservice. Dom hade avtal med Telia och på det satt jag. Att ta emot skit från kunderna som ringde, för att man inte fick bevilja anstånd hur som helst på deras teleräkningar... det kunde jag hantera.
    Men inte hur cheferna behandlade mig. Nej, aldrig mera!

På en mindre ort jobbade jag då. Och det var inte mitt första jobb heller. Var inte så ung, hade ju jobbat statligt innan.

Det kan vara olika hur man blir behandlad beroende på vart man bor och så. Men i övrigt så säger jag: Sök ett annat arbete!

• Anonym (nöjd)

Jga har jobbat för Manpower som uthyrd student och jag är helt klart nöjd med dem!

Har även lite att jämföra med då jag jobbat på "innesidan" på andra bemanningsföretag

lycka till hur du än gör!

• bastarden

Jag jobbade för Manpower som kundtjänstmedarbetare, satt alltså i telefon hela dagarna o fick skit från deras (teleoperatörens) kunder.
    Med SKITDÅLIG lön och kass personalhantering. De höll ALDRIG vad de lovade, kom inte och hälsade på som de skulle och snackade skit.

Nu trivdes inte jag på det här uppdraget och hade säkerligen sagt upp mej. Men jag fick veta av min gruppchef (som inte har nånting med det att göra) att jag fått sparken pga personalbrist, hon råkade "försäga" sej. Och då hade det redan vart klart 4-5 dagar, hade inte fått veta nånting av Manpower. Men många av de anställda visste det före mej, ska det vara så?!

Ringde och ringde till den personalansvarige, det gjorde även min gruppchef men han behagade inte svara. När jag till slut fick tag på honom så tänkte han berätta det för mej när vi träffades nästa gång.. EEH VA?? Har inte jag rätt att få vet på direkten att jag ska få gå? INNAN de andra anställda på företaget får veta det? Tjafsade bra länge med honom o han sa att jag MÅSTE vara där på onsdagen då han skulle komma dit, skitsnack sa jag, vad skulle jag dit att göra? Skulle tydligen vara där i 2 veckor till! NO WAY!
    Han ringde mej på torsdagen o frågade var jag höll hus och vad jag höll på med och jag måste tänka på deras rykte, HA! Sa att jag mådde så dåligt psykiskt pga hur han behandlade mej så jag var sjukskriven.
    Då tyckte han att JAG skulle skicka ett papper att jag sagt upp mej från jobbet? Ursäkta, vad tror han? Jag hade fått sparken o säger jag upp mej får jag karens på a-kassan o aldrig i livet.

Sen ringde han mej efter 10 minuter o ville att jag skulle komma nästa dag o skriva på ett papper att vi var överens om att jag fick en full månadslön med arbetsbefriesle, alltså att de inte kunde tvinga in mej på nå annat skit-uppdrag.
    Ko-vändning!

Har jobbat för ett annat bemanningsföretag som inriktat sej på industri, nu har jag även utbildat mej hos dem inom industrin så jag är utbildad CNC-operatör.
    Men senaste gången jag jobbade för dem så tyckte jag de behandlade mej lite orättvist, tråkigt för jag har alltid gillat dem!

• Åke Vilse

Jag jobbade extra 2 kvällar i veckan i 3 månader i våras för manpower och jag är helnöjd med dem.
    De var supertrevliga och har försökt att hjälpa mig vidare när det blev dags för ett heltidsjobb efter min föräldraledighet, men jag fick ett jobb på egen hand innan jag skulle på de intervjuer som de ordnat åt mig.
    Lönen var bra och hon som hade ansvaret på den arbetsplats som jag var på var oxå jättebra.

Jag har bara goda ord att säga om dem!

• cast77

Jag jobbade på proffice....kan bara hålla med om att det är skit lön och man hör inte hemma någonstans. Jag blev uthyrd till ett företag ganska länge och man hörde inte hemma där och på "mitt" företag så bydde de sig inte om en så mycket....

Nepp det är bättre att hitta ett "vanligt" jobb.

Lycklig mamma till Maja 03 och Nelly 06
  • Anonym (nja)

Jag tyckte det var helt ok, men det var bara för att jag fick ett långuppdrag på 18 månader heltid på en gång. Lönen var väl lite kass till en början men när jag sa ifrån höjde de den med 3000:- i mån.

De hade en massa träffar med de på kontoret, men jag tyckte det var rätt trist eftersom man inte kände någon. Sedan jämförde jag väl med företaget jag var uthyrd till där jag fick följa med på allt inkl 4 utlandskonferenser och flertalet påkostade fester. Slutade på Manpower så fort mitt uppdrag var slut.

Numera har jag eget företag, det är frihet, inte att sitta hemma och vara beredd på att kanske jobba den dagen som jag vet att flera fick göra via Manpower.

Men är man arbetslös så är det en bra väg att träffa potentiella arbetgivare och få mer arbetslivserfarenhet så då är det helt klart värt det.

• Anonym (proffice)

jag har jobbat på en kundservice via proffice i ungeär 4 månader för något år sedan. tycker att lönen var helt OK. Men det hänger ju på vilket avtal de lyckas få till med företaget.
    Det fanns däremot några som jobbade där via manpower och de hade till en början (under utbildningen) inte en hälften av lönen som vi via proffice fick. de fick 40 kr/timme i tre veckors tid. Helt sjukt.

• Anonym

jag får 120:-/timman av manpower

• lotfix

Jag jobbar för manpower.. eller addici som vi nu heter. sitter i växeln på teliasonera. helt underbart! cheferna här är underbara, lönen är duglig. visst får jag en massa skit hela dagarna. men jag går med ett leende på läpparna till jobbet varje dag :D. enda anledningen till om jag skulle säga upp är om jag någon gång skulle flytta från borlänge.

• Anonym (hmm)

jag sökte jobb på manpower och blev erbjuden 16.000/mån, jag är 33 år, trodde de skämta!

• Anonym

dom erbjöd mig 20300:-/mån
    jag är 22 utan utbildning
    jag tog det

• Anonym (jobb?)

Sista anonym; hur kom det sig att du fick så bra lön? Hade du någon utbildning de var ute efter?

• Anonym (Kanon)

Jag har jobbat på Proffice och Manpower. Både på uthyrning och Outsourcing. Det som var dåligt på båda var att de bytte chefer hela tiden. Och cheferna var aldrig särskilt bra. Som uthyrd så fick jag alla möjliga jobb inom kontor. Inte ett jobb jag skulle vilja ha resten av livet men som "utbildning" så var det kanon. Jag lärde mig enormt mycket under den tiden som uthyrd, framförallt om hur olika klimat det är på olika företag. På outsourcingen så är man ju på ett och samma företag hela tiden (om inte avtalet sägs upp eller man själv eller kunden vill byta) och då blir man per automatik mer nära den kund man är hos. På slutet så kändes det knappt av att jag var anställd av Manpower!

• Anonym (fd nisse)

Jag jobbade på manpower i ca 1 1/2 år i Göteborg. Usel personalpolitik, alltså den var verkligen skrämmande. Lönen var inte heller så mycket att ha tycker jag. Jag skulle inte rekommendera nån att ta ett jobb där men det kan ju vara så att man inte har nåt val.
    Så om man ändå måste jobba där så är min rekommendation att man är med i facket, håller koll på sina rättigheter och skyldigheter och söker andra jobb under tiden.

• Anonym (manpow)

TS, jag är den anonym du fråagde sist nu.

Nej jag har ingen relevant utbildning alls. Jag ska sitta med support.

• Anonym (poolia)

Jobbar som uthyrd konsult (konsult för mig betyder ngt helt annat, jag skulle GÄRNA vara konsult på tex CapGemini eller Accenture, det ÄR KONSULT DET!) på Poolia. Ekonomiassistent. Vill något helt annat, men hittar ingenting som passar min utbildning! Alla jobben jag blir intresserad av är jag antingen under- eller överkvalificerad för.
    Poolia är professionella, jämfört med ett annat bolag jag jobbade på, Uniflex. De var fruktansvärt röriga och oseriösa.

Som ett jobb medans man letar fast jobb kan det vara bra... Jag sitter och letar andra jobb hela tiden! Jag MÅSTE ha ett annat jobb, med bättre lön.

• Anonym (Poolia)

Passa er för bemanningsbranchen, se det som en tillfällig lösning om det krisar sig med jobb och pengar men för att funka en längre period måste man vara 20 år och inte ha några som helst krav på under vilka omständigheter arbetet utförs. Jag hyrdes ut som personalman men efter att ha varit på 3 olika ställen där de egentligen skulle haft en erfaren sekreterare som hade gjort mitt jobb sååå mycket bättre ruttnade jag. Dessutom var det företag med uppenbara organisationsproblem som hyrde personal... Näe...fy faan säger jag.

• silverflame

Jag har varit anställd av Manpower och trivdes jättebra! Jag hade västeråskontoret som "chefer". De var verkigen jättebra och hade full koll. De hälsade oss på arbetsplatsen ofta och kollade så at vi trivdes. Arbetade på kundtjänst och fick ta mycket skit, så de var mycket måna om att vi anställda mådde bra. jag har inget negativt att säga om dem. Det finns säkert kontor med personal som är mindre bra, men mitt var i alla fall kanon!

Svar på tråden Manpower åsikter- se hit!