• Mamba

Bo i Jönköping?

Vart ska man bo i Jönköping?

Funkar Bankeryd tex? Eller är det ett eget samhälle alldeles för långt från stan?
    Hur är det med Huskvarna....?

Kan inte Jönköpingsbor berätta lite om stadens områden, vart det är bra att bo precisera gärna lite med för och nackdelar och lite om bussförbindelser osv...

Tack!

Mamma till Isak & Love
  • Svar på tråden Bo i Jönköping?
  • Mamba

Ja helst hus skulle jag tro.
    Vi bor i hus nu och har 2 barn så man har ju vant sig..
    Men det funkar väl med lägenhet också till en början...

Jasså är inte Huskvarna bra, det trodde jag

Jag vill nog gärna bo lugnt. Spelar ingen roll vilken sorts människor det bor där men jag vill gärna bo i ett lugnt område som passar bra för barn. Kan vara i Jönköping, eller utanför men rätt nära.

Är Habo och Bankeryd som egna samhällen eller är det bostadsområden?

Mamma till Isak & Love
  • Mamba

snappi81

Ja det låter som mina tankar. Jag har inte körkort ännu men när det sen är fixat så kommer vi ändå bara ha 1 bil så jag vill kunna ta mig med buss alt gå lätt in till stan och andra saker som affärer osv. Öppna Förskolor osv...

Och Habo är väl en egen kommun om jag inte förstått det hela fel...

Mm, vi bor i radhus nu och funderar helt enkelt på ett "riktigt" hus när man väl flyttar. Om vi nu flyttar...

Ska kika på Tokarp på hemnet

Fler?

Mamma till Isak & Love
  • Mamba

Jo jag har varit i Gränna men det känns lite väl litet! Men rätt mysigt också.

Jag vill gärna kunna gå/cykla eller åka buss smidigt (med 2 barn ) in till ex stan, öppna förskolor osv...

Mamma till Isak & Love
  • Mamba
    Dessie skrev 2007-02-22 21:15:44 följande:
    Jag har bott 6 mån i Bankeryd men trivdes INTE ALLS!!
    Varför då?
    Mamma till Isak & Love
  • Mamba
    Dessie skrev 2007-02-22 21:40:41 följande:
    Vi = hela min släkt, kommer ursprungligen från Uppland (där jag självklart bor nu ) och när jag & min mamma bodde i Bankeryd så fick vi ofta höra "j***a upplänningar, dra tillbaka dit ni kommer från", mmEn tjej i min skolklass, som även bodde på samma gård, kletade tuggummi med flit flera ggr i mitt hår och när mamma pratade med hennes föräldrar så flinade de bara och sa "Jaha, och?!"

Ja då förstår jag om du inte trivdes. men det skulle väl ha gällt om det hände någon annan stans också. Har svårt att tro att alla människor i Bankeryd är så!

Mamma till Isak & Love
Svar på tråden Bo i Jönköping?