• Mamba

Bo i Jönköping?

Vart ska man bo i Jönköping?

Funkar Bankeryd tex? Eller är det ett eget samhälle alldeles för långt från stan?
    Hur är det med Huskvarna....?

Kan inte Jönköpingsbor berätta lite om stadens områden, vart det är bra att bo precisera gärna lite med för och nackdelar och lite om bussförbindelser osv...

Tack!

Mamma till Isak & Love
  • Svar på tråden Bo i Jönköping?
  • smillisen

Va bor i Huskvarna och trivs jättebra! Här uppe på berget är det jättefint. Stensholm, Egna hem och Jöransberg är trevliga områden. Vi har många vänner här och alla trivs! Allt finns i Huskvarna men om man vill till "stan" åker man till Jönköping.

• Flissi

Jag tycker huskvarna är ganska trevligt, & det går ju fort att ta sig till jkpg också därifrån & ganska hyffsade priser på hus!
    Har flera kollegor & vanliga kompisar som bor där, en del av dem orginaljkpgbor som flyttat dit. (i normala fall tar man sig väl inte över bron eller vad går "gränsen") Jag upplever ingen som helst "gettokänsla" där. habo & bankeryd är ju med trevligt men ganska långt bort tycker jag!

(själv bor man i bonnhåla N-ö & trivs alldeles ypperligt i denna lilla billiga håla)

• Dessie

Jag har bott 6 mån i Bankeryd men trivdes INTE ALLS!!

• Mamba
    Dessie skrev 2007-02-22 21:15:44 följande:
    Jag har bott 6 mån i Bankeryd men trivdes INTE ALLS!!
    Varför då?
    Mamma till Isak & Love
  • Dessie

Vi = hela min släkt, kommer ursprungligen från Uppland (där jag självklart bor nu ) och när jag & min mamma bodde i Bankeryd så fick vi ofta höra "j***a upplänningar, dra tillbaka dit ni kommer från", mm
    En tjej i min skolklass, som även bodde på samma gård, kletade tuggummi med flit flera ggr i mitt hår och när mamma pratade med hennes föräldrar så flinade de bara och sa "Jaha, och?!"

• Dessie

Vi = hela min släkt, kommer ursprungligen från Uppland (där jag självklart bor nu ) och när jag & min mamma bodde i Bankeryd så fick vi ofta höra "j***a upplänningar, dra tillbaka dit ni kommer från", mm
    En tjej i min skolklass, som även bodde på samma gård, kletade tuggummi med flit flera ggr i mitt hår och när mamma pratade med hennes föräldrar så flinade de bara och sa "Jaha, och?!"

• Mamba
    Dessie skrev 2007-02-22 21:40:41 följande:
    Vi = hela min släkt, kommer ursprungligen från Uppland (där jag självklart bor nu ) och när jag & min mamma bodde i Bankeryd så fick vi ofta höra "j***a upplänningar, dra tillbaka dit ni kommer från", mmEn tjej i min skolklass, som även bodde på samma gård, kletade tuggummi med flit flera ggr i mitt hår och när mamma pratade med hennes föräldrar så flinade de bara och sa "Jaha, och?!"

Ja då förstår jag om du inte trivdes. men det skulle väl ha gällt om det hände någon annan stans också. Har svårt att tro att alla människor i Bankeryd är så!

Mamma till Isak & Love
  • Dessie

Mamba: nä, jag tror INTE att alla i Bankeryd är så men du frågade faktiskt varför jag inte trivdes där och jag svarade

• listo

Vi bodde centralt, på Väster alldeles vid Pingstkyrkan. Väster är ett trevligt område tycker jag. Eftersom det är mitt i stan så blir man inte beroende av bussar och grejs om man inte jobbar utanför stan.
    Västra Torget har torgmarknad varje lördag, det är trevligt att bara gå ut genom dörren och köpa färska grönsaker och grejs.

• djmugg

Jag bodde i Ljungarum och där trivdes vi jättebra. Bussar går både in till stan och till A6.
    Finns bostadsrätter, hyresrätter (tror jag) och villor. Det är ju ganska nära stan så det kostar en slant att köpa.

• sep mamma

Har bott både på Ekhagen och på Torpa.. Trivdes väldigt bra på båda områderna.
    Ekhagen va vackert, lungt medans torpa är centralt mycket rörelse.

Svar på tråden Bo i Jönköping?