Inlägg från: Anonym (Lazy Eye) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lazy Eye)

Skelning - Nån som har gjort/Funderar på att operera bort det?

Hallå. Här har ni en skelare till. Har skelat sedan jag var nyfödd. Då gick ögat inåt. Vid 10-års åldern var det helt rakt och nu är det utåt. Skumt men iaf. Ska opereras inom kort med lokalbedövning *gah* Har aldrig opererats tidigare så jag är supernervös. Dock är denna operation något jag alltid tänkt på och jag håller tummar och tår att det blir lyckat. Skelar väldigt mycket men som ni nämnt så "ser" inte vänner, familj o sambo det. Skönt men jag vill heller inte se skelningen ;)

Känner igen allt ni skrivit med "vem tittar du på", och folk som kollar åt andra hållet för att "leta" upp den man tittar på. Oerhört otrevligt!

Va skönt att veta att det finns ett gäng här som upplever det på samma sätt som jag, trots att jag i perioder struntat helt i min skelning och utstrålat självförtroende. Dock börjar det bli lite sämre med det då jag tycker att ögat snart sitter i örat så mycket som jag skelar =(. Har stört mig på detta i 27 år nu (vet iof inte om jag brydde mig när jag var liten, men iaf) så det ska bli skönt att få det åtgärdat om det nu går.

• Anonym (Lazy Eye)

Jag gick till läkaren o sa att "jag lider av min skelning, psykiskt, och jag vill få det åtgärdat". Fick remiss till ögonkliniken och på den vägen är det. Kostar som vanliga läkarbesök.

• Anonym (Lazy Eye)

Jag gick till VC i april-06, fick komma på 2 eller 3 besök med undersökningar o mätningar. Klart besked för operation i dec. Men har vart uppskriven på väntelistan sen i höstas men mer preliminärt pga risk för dubbelseende. Det har jag alltid haft litegrann så det testade dom noga. Tror inte det ska bli något nu (håll tummarna). Fick papper på det i januari att jag var i kö och dom gav mig preliminär tid i april *pirr* Efter det ska jag vara sjukskriven en vecka enl. läkares ordination. Skönt!

Ja jag har äntligen fått tummen ur efter mkt velande. Har hoppat av operation 2-3 ggr innan ;) dum som man är. Men nu så.
    Hoppas du oxå bestämmer dig för något. :) Jag återkommer med mer besked om operationen när det närmar sig och efteråt såklart med före/efter bilder =)

• Anonym (Lazy Eye)

Nu börjar jag bli ordentligt nervös :(
    Har inte fått besked om op än... bara det inte blir uppskutet till efter sommaren =(

• Anonym (Lazy Eye)

IIIH! fick tid idag.. om ca 3 veckor

*ont i magen*

• Anonym (Lazy Eye)

Tänkte på det.. hur kan linser göra skelningen bättre när det är hela ögat som förflyttar sig? Påverkar det ögat såpass?
    Eller är det bara jag som är trög kanske ;)

• Anonym (Lazy Eye)

Aaah då förstår jag.
    Jag är lite närsynt och har brytningsfel. Mina ögon är bara stabila en liten stund med glasögon sen vinglar dom iväg ;)

• Anonym (Lazy Eye)

*hoppas på massa lugnande medel innan ;) *

• Anonym (Lazy Eye)

Fick papperna idag. Jag ska vara fastande från 24.00 kvällen innan för det ska tydligen bli narkos ändå?? Jaja! Det kvittar vilket bara det blir gjort.

Svar på tråden Skelning - Nån som har gjort/Funderar på att operera bort det?