Skelning - Nån som har gjort/Funderar på att operera bort det?
Hallå. Här har ni en skelare till. Har skelat sedan jag var nyfödd. Då gick ögat inåt. Vid 10-års åldern var det helt rakt och nu är det utåt. Skumt men iaf. Ska opereras inom kort med lokalbedövning *gah* Har aldrig opererats tidigare så jag är supernervös. Dock är denna operation något jag alltid tänkt på och jag håller tummar och tår att det blir lyckat. Skelar väldigt mycket men som ni nämnt så "ser" inte vänner, familj o sambo det. Skönt men jag vill heller inte se skelningen ;)
Känner igen allt ni skrivit med "vem tittar du på", och folk som kollar åt andra hållet för att "leta" upp den man tittar på. Oerhört otrevligt!
Va skönt att veta att det finns ett gäng här som upplever det på samma sätt som jag, trots att jag i perioder struntat helt i min skelning och utstrålat självförtroende. Dock börjar det bli lite sämre med det då jag tycker att ögat snart sitter i örat så mycket som jag skelar =(. Har stört mig på detta i 27 år nu (vet iof inte om jag brydde mig när jag var liten, men iaf) så det ska bli skönt att få det åtgärdat om det nu går.