Inlägg från: Anonym (skelaren) |Visa alla inlägg
  • Anonym (skelaren)

Skelning - Nån som har gjort/Funderar på att operera bort det?

Anonym: Ska kontakta min läkare! :-d

• Anonym (skelaren)

Lillärtan: Skönt att jag inte är ensam! För hur dumt det än låter så känns det som om man ej kan vara sig själv! Låter läskigt med op men kan det förbättra min självkänsla och personlighet så är det ju värt det. Vad tänker du om op? Nåt du kan tänka dig o göra?

• Anonym (skelaren)

Hope81: Du får mig att sitta o drömma om ett liv utan skelning! Ska ringa till min VC på måndag!

• Anonym (skelaren)

Anonym inlägg 31: tack för tipset!!

• Anonym (skelaren)

kissmekate: I know the feeling! Har råkat ut för liknande. När vi gick i skolan så gick vi på cosmonova med klassen(cosmonova=bio där dom visar 3D filmer). Hur kul var det för mig när alla gick o prata efteråt om hur häftigt det var o gjorde narr av mig för att jag inte kunde se det...Det är sånt här som fått en o hata sin skelning!

• Anonym (skelaren)

kissmekate: Jo! Skönt o vara vuxen och få bestämma själv hur mycket man vill utsättas! Vet du om skelning är ärftligt?

• Anonym (skelaren)

Hope81: Kan man få se bilden efter op:n? Du behöver inte..Skulle bara vara intressant o se..

• Anonym (skelaren)

Hope81: Ja..såg inte så överdrivet farligt ut. Tack för att jag fick se! Men kan förstå att det gör ondare! Vad exakt är det dom gör med ögat..Plockar dom ut det o typ "kortar" nån muskel eller?

• Anonym (skelaren)

Anonym(en till): När jag var mindre tittade jag inte folk i ögonen och berättade inte för nån att jag skelade. Idag är det en sak jag pratar rätt öppet om med dom jag känner men det känns fortfarande genant i yttre kretsarna om du förstår..
    Varför vågar du inte göra operationen? Om jag får fråga..?

• Anonym (skelaren)

JohannaF: Va skönt att du kunde rätta till det så bra med lapp!

• Anonym (skelaren)

evaviola: Det är mycket man inte vet ibland. Var därför jag startade den här tråden! Känns så skönt o veta att folk faktist har upplevt det man själv gjort. Man tror ju jämt att man är ensam om problemen

• Anonym (skelaren)

Anonym(en till) Jag hållr helt klart med dig i din tankegång! Precis dom sakerna jag är rädd för. Men man kanske kan försöka tänka om och försöka se alla positiva saker som kommer av en operation..? Iaf försöka

• Anonym (skelaren)

Anonym(en till) Jag skela lite halvt eler hur jag nu ska förklara. Skelar ju hela tiden men det är inte mycket fören jg är trött m.m...Eftersom jag inte har nå synfel så har jag ej glasögon el. liknande för att rätta till det...Hur svårt var det att få ögonen opererade? Gick du bara till VC och sa "Hej! Jag skelar, kan ni hjälpa mig?"

• Anonym (skelaren)

Anonym(Lazy Eye) Visst känns det skönt att vi är fler! Man sitter juh o tror att man är själv här i världen hela tiden om allt! Jag tycker du är stark som snart ska operera dig! Jag hade tänkt o ringa här i dagarna till VC. Har inte haft tid innan..Hur lång tid tog det fom att du gick till VC tills OP är?

• Anonym (skelaren)

Lazy eye!! Lycka till!!! Håller tummarna!!!

Svar på tråden Skelning - Nån som har gjort/Funderar på att operera bort det?