Hej!
Klart du ska operera dig.
Det gör för det första inte hälften så ont som man tror det ska göra. Mitt öga är inte så värst rött längre, det tårar sig o skaver lite men inte alls så farligt.
Jag har mått dåligt över min skelning sen i tonåren då jag började märka av den själv. Och det har tärt på självförtroendet kan jag säga. Det finns ingen anledning att gå och må dåligt! Vi har inte pratat så mkt om min skelning här hemma heller, eller jag har pratat om den men min sambo har inte lagt märke till den.
Jag är lite närsynt och har visst dubbelseende samt brytningsfel.
Det enda jag upplevt nu är att jag har lite svårt att fokusera men jag tror det är en vanesak med tanke på att jag bara tittat med ett öga i taget och nu tittar jag  helt plötsligt med två. Inte undra på att hjärnan får spader ;)
Men jag tror det är en träningsgrej. Sitter tex o tittar med det opererade ögat, på mitt finger för att fokusera (knäppt men jag får för mig att det hjälper ;) ).
Salvan man får utskriven är helt underbar. Den mildrar skavet.
Det röda har börjat lägga sig nu och det är inte lika svullet.
Dock stramar det som ... när jag ska titta utåt. Men så kom jag o tänka på att det är ju det operationen ska förhindra. Att det går utåt igen.. haha.. så inte undra på att det stramar extra då *s* Är inte så smart alltid.. *s*
Ska på återbesök på torsdag så då får vi se hur det ser ut!