• Liloot

Ger du Turkisk Yogurt som mellis?

Som sagt, ger du turkisk eller grekisk yogurt till ditt barn som mellis?

Jag gör det, blandar med fruktpuré, hon älskar det!

Men jag har fått små gliringar från min svärmor att det är för hög fetthalt för att ge till barn Vad tycker ni?

Tycker själv att barn behöver väl fett när dom växer? Eller ska man heller blanda med vanlig naturell yogurt?

Thea 060514
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ger du Turkisk Yogurt som mellis?
  • HaltaLotta

Den rekommenderas ju att man ger till barn just för att den har så hög fetthalt! Vanliga yougurtar har för liten fetthalt för barn egenligen jue....

«·´¨*·.¸¸. **♥~Hemlis BF 070907~♥ * *.¸¸.·*¨`·»
  • memlan

Nej, den fanns inte (i så många affärer) när mina barn var riktigt små så jag har använt vanlig naturell y...
    I de flesta familjer lagar man idag så pass fet mat att barnen inte behöver en extra klick fett på sin.
    Men tror inte att det är ett dåligt mellanmål på något sätt. Folk är lite väl hysteriska nu för tiden.

• Morotssoppa

jaaa suuper gott godare yoghurt finns ej mums,

• Hannah76

Det är ju toppen att ge! Antingen med fruktpurée eller riven frukt i. De andra yoghurtarna innehåller ju en massa socker.. Här vet man ju vad det är man stoppar i sitt barn.

• mamma till Viktor och William

VA? för hög fetthalt? Å hujedamig! Det finns studier som visar att barn som äter lightprodukter ofta är tjockare än de som äter "standard"-produkter

älskade unge!
  • Morotssoppa

mamma till viktor! japp du har rätt!visst är det så...man ska ALDRIG ge light produkter till barn!

• Mylla

För hög fetthalt, det är ju helt vansinnigt. Lyssna inte på det. Jag har inte gett youghurt, men mest för att jag inte tänkt på det. Kanske ska köpa lite.

Svar på tråden Ger du Turkisk Yogurt som mellis?