• Liloot

Ger du Turkisk Yogurt som mellis?

Som sagt, ger du turkisk eller grekisk yogurt till ditt barn som mellis?

Jag gör det, blandar med fruktpuré, hon älskar det!

Men jag har fått små gliringar från min svärmor att det är för hög fetthalt för att ge till barn Vad tycker ni?

Tycker själv att barn behöver väl fett när dom växer? Eller ska man heller blanda med vanlig naturell yogurt?

Thea 060514
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ger du Turkisk Yogurt som mellis?
  • Krysantemum

Nä, har aldrig testat det, Lucas får aldrig nån fun light eller oäkta socker, det ska vara riktigt smör och riktig mjölk, leverpaastej, korv osv..

*Mamma till Världens goaste Lucas*
  • Alvalie

Hur gamla måste de vara för att man ska kunna ge turkisk yoghurt! vet där där med att det minskar upptaget av järn, men om man ger det som mellis en gång mer dag, när kan man börja!

• Emeraldy

Har provat efter rekommendationer från mina goa vänner här på FL *vinkar*

Men.... Sååå spännande verkar inte Moa tycka att det är...

Har provat med mosad banan, samt med fruktpuré, men det var som sagt ingen jättehit...

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Peand

Denna yoghurt har varit vår räddning när sonen inte gått upp så bra i vikt som han ska/skulle göra. En liten knölis med maten är det. Och han har älskat sin yoghurt, både med frukt och med sylt i.
    Men nu är det slut med det då han ska vara helt mjölkfri i 6 månader pga att hans mage inte är bra. En av de få saker vi saknar i detta mjölkfria liv är just den grekiska & turkiska yoghurten.

• Alvalie

min son är 5 månader och det är svårt att hitta på mellis till honom...han säger inte till när han är hungrig så jag behöver ge honom ganska ofta för annars får han i sig för lite o vill inte ge gröt 2 ggr/ dag. Kan jag ge yoghurt till honom?

• Nuk

Jag ger, både med och utan fruktpure.

• Marvelina

Ska man ge yoghurt är det den man ska ge! Den är super! Sonen älskar den. En klick i vilken mat som helst så äter han den även om han vägrade sekunden innan!

marvelina - not new and definitely not improved
  • Hoppetossan 79

nej, annan anledning.
    hon äter sällan mellanmål och om hon gör det är det oftast frukt eller mellanmål.

tror dock inte det är någon fara att ge det....

• mammatillpojkar

nej, min son tycker inte om den, han älskar mild yoghurt så vi ger den istället

• Hoppetossan 79
    sannispannisen skrev 2007-02-23 15:34:30 följande:
    köper ni lätta och mini fraiche till era barn med? och ger dom fun light?ni vågar inte ge lite bregott å smörgåsen, eller?hälsokosten hos mig säger att det är just bregott och sånt fett man ska ge barnen, äkta grejer, inte massa light produkter."för fett, turskisk yoghurt" *grrr*
    Till och med Anna Skipper som är anti allt säger ju att bregott är bra
Svar på tråden Ger du Turkisk Yogurt som mellis?