• svalaandersson

    Kroppen i Balans!...

    Hej.. Är det någon mer än mig som har oregelbunden mens efter en avbruten graviditet?

    Jag har alltid haft en 28 dagars menscykel men efter att ElsaHjärtat kom i November har mensen varit hellustig.
    Ena månaden kommer mensen den 26 den andra den 27 o nu den 23..

    Som sagt.. undra om det tar ett bra tag innan kroppen komme ri balans?

    Vi försöker ju skaffa en bebis men det är svårt att veta när man har ÄL o sånt nu när mensen är så konstig..!

    Nån mer som har haft konstig mens efter en avbrytning...??

    *kram* -ElsaHjärtats mamma-

  • Svar på tråden Kroppen i Balans!...
  • Ina 67

    Ja, jag fick också så allt mellan 23 dagar och ända upp emot 40 dagar i mellan. Fick till slut hjälp, då läkaren skrev ut pergotime till mig för att stimullera äl.
    Har idag "hyfsad" ordning på det hela. Har aldrig haft exakt 28 dagar, men jag är tillbaka på så som jag hade det förut.

  • Mazri

    Hej Svala, du kanske kan prova med att använda ÄL-stickor för att uptäcka när din ÄL är?

  • Mael

    Jag har inte fått tillbaka min än och vår fertilitetsläkare ser inte spåret av ÄL heller. Brukar också gå som en klocka. Tråkigt då jag känner att jag skulle vilja smygstarta lite och försöka på ett syskon utan hjälp, men det är knepigt när jag inte vet när kroppen tänker börja funka igen. Och utan mens får jag inte börja ett nytt IVF-försök heller så det är lite deppigt.

    Nu har vi valt att ignorera väntan och köra på med hemma mys när det känns bra. Går det så går det. Går på akupunktur för att få hjälp med balansen (och det verkar funka på nåt sätt för jag har molvärk mest hela tiden så nåt händer i flicktrakterna i alla fall) och har ingen mens kommit tillbaka i början på april (ska i väg på resa i mars) så ska vi kolla upp och se om vi behöver lite medicinsk hjälp på traven.

    Lycka till Svala & Ina med era syskonförsök!
    Kram

Svar på tråden Kroppen i Balans!...