• Happiest

Någon som har varit till Bulgarien som kan komma med lite synpunkter och erfarenhter...

Jag och min man kollar lite på resor till Bulgarien. Så vi skulle gärna höra lite synpunkter. Skriv gärna och berätta om vad som är bra och dåligt och lite tips på vad man kan se och göra. Skriv gärna vart i Bulgarien ni rekommenderar att åka...

• Svar på tråden Någon som har varit till Bulgarien som kan komma med lite synpunkter och erfarenhter...
  • SysterBus

Jag och min man har varit i Sunny Beach. Det var väl helt ok, men inget jag skulle åka tillbaka till. Det var mer ett party och sola på stranden ställe. En vecka räckte. Det var fullt med små affärer och restauranger och bara en massa engelsmän, tyskar och svenskar. Så om man vill se och göra lite mer så finns det säkert andra ställen i Bulgarien som är bättre att åka till.

• trollprinsessan

Jag var där förra sommaren (06) ... och bodde då i Sunny Beach...
    Sunny  Beach är turistfällornas turistfälla....
    Fast jag tyckte att det var helt ok iaf...
    Kanske inte så barnvänligt.... Men det funkade.. jag åkte med en 11 månaders...

Nesse Bar i Sunny Beach är gamla stan.. och kan absolut rekommenderas....
    Kanske t om för att hitta hotell i..

Relativt billigt... helt ok mat... (Seafood i nessebar rekommenderas) ...

Vi var där i augusti.. och hade årets varmaste dagar... 42 grader i skuggan...

• Mia29

Happiest: Jag var i Sunny Beach 2001 och tyckte inte alls om det. Bara en massa hotell och extremt påträngande Bulgarer. Dessutom väldigt låg standard. Det finns säkert andra delar av Bulgarien som är mycket finare och trevligare.

Jag rekommenderar istället Kroatien eller Grekland.

• Nasse liten

Vi var på Golden Sands. Helt ok, hittade en strand som låg lite avsides m mindre folk, jätte skönt! Sen ville man inte va på den mer "kända" stranden för det kändes som det va folk överallt. En dag tog vi en utflykt m taxi till Varna.

eftersom vi är lite kräsna när det gäller mat, och har vänner som blivit magsjuka i bulgarien så blev det biff-tallrik till middag varje gång Men kan säga att vi tyckte en vecka räckte bra!

Just det! flygplatsen är väldigt liten. SÅ när vi kom fram mitt i natten fick alla ställa sig på parkeringen bakom ett gult sträck och vänta på att ett litet "biltåg" skulle komma. Sedan lasta personalen av alls bagage på marken. först när biltåget åkte iväg fick man ta sitt bagage. Kändes lite märkligt faktiskt Säg till om du vill att jag lägger upp lite bilder i mitt bildgalleri?!

• Stella79
    Jag var i Albena 2004, bodde på ett bra All inclusive hotell för bara 4500, det va billigt å albena var bra för barn.....ingen by man ska åka till om man vill partaja, jag gillade Varna, vi var där en dag å shoppade, det var billigt med kläder å skor...
  • Happiest

Nasse liten: jag vill gärna se bilder.

Stella 79: Vår son kommer vara nästan ett år när vi ska åka. Vi tyckte att det verkade som att bulgarien var ganska barnvänligt. Vi hade nog också velat bo på ett all clusive och det verkade billigt där.

Vi bryr oss inte om det är turistigt. Vi vill bara ha sol bad och semester.

Grekland har vi varit till förut så dit vill vi inte åka igen.

• maddy26

hej
    jag har varit i både Sunny Beach och i golden sands.
    Sunny Beach är barnvänligare och golden sands är mer party.
    Dock på kvällarna i golden sands kom hororna fram, ganska äckligt.
    Bulgarien är fortfarande ganska öststatigt, med mycket influenser från ryssland,(många rika ryssar åker dit.)
    Forfarande ganska billigt, fina stränder och medelmåttiga hotell.
    Även om jag låter lite kritisk så skulle jag tänka mig att åka igen!!
    Trevlig semester !!!

Svar på tråden Någon som har varit till Bulgarien som kan komma med lite synpunkter och erfarenhter...