Happiest: Bulgarien är ett toppenland med härliga människor, intressant historia, färglatt kulturliv, bra och billig shopping, vackra landskap, god mat, gott vin och helt klart sevärt!
Tro mig, jag har bott i landet under ett års tid och reste under den tiden runt nästan överallt.
Jag tycker att det är så himla trist att så många i den här tråden har dömt ut landet utan att verkligen ha rest omkring utan nästan enbart hållit sig till ett av Europas mest kända turiststrand, nämligen Golden Sands som verkligen inte representerar det riktiga Bulgarien.
Varför inte uppleva det genuina Bulgarien och exempelvis flyga till Sofia och därifrån åka vidare runtom i landet. Om ni tycker om att röra på er, så är det helt underbart att gå omkring i Rila området, passa samtidigt på att se det välkända vackra Rila klostret. Eller varför inte ta en sväng till Plovdiv som både har fantastisk shopping och är en otroligt intressant kulturell och historisk stad? Veliko Tarnevo lite längre nordöst är Bulgariens tidigare huvudstad är en av de vackraste städerna jag någonsin har sett (delad plats med Stockholm och Pecs i Ungern..) och det är helt klart värt ett besök. Det finns så många häftiga ställen i Bulgarien och det är enkelt och mycket billigt att ta sig till dem. Det går bussar och tåg dagligen och det är en trevlig upplevelse att se de skiftande landskapen, samtidigt som man kan prata med lokalbefolkningen.
Bulgarien har verkligen så mycket mer att erbjuda än vad som är förmedlat i tråden.
Om det är nån som vill fråga nåt om Bulgarien så ger jag gärna tips.