Inlägg från: copernicus |Visa alla inlägg
  • copernicus

BF Juli-07 Nr3

ha ha vi sitter här brevid varandra vid varsin dator, han med stationär och jag med laptop. Han spelar cs och svär och jag chattar och snörvlar! vilket par
    Måste säga att tbmh har tagit det här på största allvar och gör det dessutom JÄTTEBRA!!!!
    Stor eloge till dej!

• copernicus

madeleine78
    berättade för Andreas vad jag skrev och ditt svar jag fick ett stort till svar.
    Vi är likadana, har varit tillsammans så länge så vi kan tycka att det är skönt att göra det vi vill utan att behöva tänka på den andra hela tiden!
    Vi gör massor med saker ihop med för den skull.

Jag lovar att bebikulan kommer snart på er också!

• copernicus

jag sitter och vräker i mej glass mmm har ju sååå ont i halsen
    tyvärr måste alla extra kilon jobbas bort sen.. men det är ju långt dit eller hur?!

• copernicus
    SannaKaarina skrev 2007-02-23 22:45:35 följande:
    haha . jag har då ökat så mycket i vikt nu så jag börjar jobba med det redan ska börja på vattengymnastik för gravida :) och ska få ett kostprogam. :) så jag kan inet unna mig vad som helst :p
    usch så tråkigt att få lov att tänka på det nu!
    Själv tänker jag inte heller stoppa i mej vad som helst för jag vet hur svårt det är att få bort sen. Men en del måste jag unna mej!
    Funderar skarpt på att börja på gravidyoga skulle passa mej bra.
  • copernicus

gick upp 10 kg de först 12 veckorna sen dess har jag inte ställt mej på vågen!
    Illamående har jag inget bra tips enot tyvärr!
    är det nån mer som får kräkreflexer hela tiden? Alltså jag hostar då hurklar jag, nåt luktar illa- jag hurklar, ser nåt äkligt typ en blöja? hurklar.
    så här var jag inte med Casper och det är skit jobbigt!

• copernicus

ja visst ingefära ska vara bar mot illamående men vet inte hur den ska beredas prova och riv och gör te av det.
    nu ska jag lägga mej jag med, sambon är inne i en viktig och tydligen spåännaden match så han smackar på sitt tuggummi så jag blir toookig!!! vore dumt att start världskrig bara för det.
    Köpte min första mamma/ gravid tidning idag och ska nog läsa några rader innan jag somnar.
    måste bara säga att det känns så bra nu med sidan!
    God natt!

• copernicus

god morgon!
    jag hann inte mer än upp ur sängen innan datorn var på! suck sonen tycker att jag är sååå tråkig!
    här känner vi också bebisen varje dag även om det inte är nån kicker som storebror, det här är än så länge en lugn bebis som inte gör mycket väsen av sej. Casper sparkade så jag trodde jag skulle få blåmärken, han är fortfarande likadan, snabb i benen och på g hela tiden.
    kanske jag kan få en lugn bebis det trodde jag nog inte!

• copernicus

teenpregnancy

min son är extrem atopiker så jag vet vad du går igenom och lider med dej!!
    Det enda som funkat för oss är saltbad, vi har köpt salt på lösvikt i en butik för bönder (typ) och öst i salt varje gång han ska bada. Sen har vi smörjt med salva som inte innehåller vaselin typ strutsolja, bascremer från hälsokost osv. Han är så fin numera!!!
    Förra året var vi inlagda på sjukhus en vecka plus kontroller minst en gång i veckan under hela året. Varje gång blev han dränkt i salvor med och utan kortison sen lindade de honom som en mumie och det enda på HELA kroppen som inte var inpackat var ansiktet. Så såg han ut jämt även på dagis. För att han inte skulle få svamp så smorde de med en förebyggande salva för det också. Men han blev inte bättre!!
    Inte förens jag slutade med vaselinsalvorna på eget initiativ!
    Det här är bara vad som funkat för oss, jag vet att det inte hjälper på alla. Min son hade fått diagnosen att om vi hade tur kunde exemen växa bort i tonåren, men nu är de nästan borta.
    Lycka till!!!

• copernicus

lufta!! prova att smörja på lite olivolja få se om det kan hjälpa
    vet hur det kan klia!

• copernicus

det är bra då blir det iaf inte tätt!
    Mm det där med bristningar är inte kul! Trodde när jag väntade Casper att jag skulle klara mej, men sista veckan kom de och under förlossningen kände jag hur magen sprack upp! De få bristningar jag hade innan sjönk ner till oanade ställen och sedan vidare ner på insidan av benen! fy fanken!!
    Men vad gör man? Barnen är ens liv, speciellt när man ser ut sådär vill ingen man ha en så har man ju barnen (skratt) tur man har en av världens bästa män

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3