BF Juli-07 Nr3
Jättefin tråd tbmh!!!
J*klar vad ni skriver! Hinner knappt läsa, ännu mindre skriva......
Jättefin tråd tbmh!!!
J*klar vad ni skriver! Hinner knappt läsa, ännu mindre skriva......
JoNaLi --> Här är en till som håller tummarna för att din karl skall ta sitt förnuft till fånga! Följer med spänning . Fast när man har barn är man aldrig riktigt "ensam" ändå, även om det säkert känns mörkt ibland....
Vi kommer att ha storebror på dagis 15h/v, skönt för både honom o mig
Babyskydd --> Förra gången hade vi en ActaGraco med bas - kan klart rekommenderas! Super att slippa trixa med bilbältet varje gång. Jag har sonen bak på passagerarsidan o bebisen måste då sitta i mitten bak. Det finns inte en chans att jag kan spänna bältet varje gång. Vi skall köpa en Bugaboo-vagn med fästen för bilstolen. Vet att bebisen inte skall sitta för länge (som spädis hellst inte mer än 20 min åt gången), men det är super när man bara skall snabbt in på dagis/affären/posten el dyl.
Det blev inte så mkt melodifestival för mig, kollade bara in bidragen. Men jag missade inte chips- och godisfesten för det
Jag har också fått en rejäl hylla (om man jmf med min vanliga 70A) och har redan börjat använda mina amningsbehåar, vart skall detta sluta.... Mannen är nöjd iaf *asg*
Är ni mkt inne o skriver i det "nya" forumet? Jag känner att jag inte hinner hålla mig "up-to-date" på två ställen , men skall ge det en chans!
Mannen o sonen är ute o åker pulka i - REGNET. Super, massor av snö och sen kommer det regn - tror ni att vi har halt eller?? Livsfarligt!
Har varit o kollat babyskydd idag, känns nästan lite fnissigt.... Tänk att vi skall bli en stoor familj (fyra pers) *hihi*. Nu känns det som "hobby" med bara ett barn *asg*, man kanske skall passa på o njuta av lugnet före stormen?!
Sååå svårt med namn. Sonen´s namn hade vi bara klart, ingen tvekan (Sigge). Lillebror är mkt svårare..... Kanske Svante? Vi har ett ganska ovanligt/krångligt efternamn så vi vill gärna ha ett lätt, kort o enkelt förnamn *funderar*
Lukas är superfint! Molly, Vilgot är också en favvo. Tycker att man skall ta namn som känns rätt även om det är kul med ngt som är mer ovanligt.... Svårt....
.... för er som letar "cravings" kan jag bara tipsa om jordgubbskräm med vispad grädde.... *slurp* Inbillar mig att jag köper det till sonen som är sjuk....*man lurar väl alltid ngn*
Jag gick upp över 20kg förra gången, men hade gått ner allt det + lite till efter tre månader. Väntar mig samma effekt denna gång *håller tummarna*
Trotsiga barn finns det nog gott om.... vi har en son hemma som vi skulle behöva skicka iväg på militärläger (fast vi tror att vi hade fått honom i retur fortare än kvickt). Det finns INGET som kan få honom att ändra sig när han väl bestämt sig. Just nu kämpar vi med medicin. Hot, mutor - inget hjälper. Vad man kan trösta sig med i detta är att han kommer iaf inta att bli överkörd eller trampad på här i livet.......*övertalar mig själv att det är en bra egenskap*
Denna gången hoppas jag på en lung, fin, proffessors-typ som bara gillar böcker o gör aaaallt som hans föräldrar vill *önska kan man ju alltid*
Mjukis --> Grattis till lillasystern! Nu börjar tjejerna fyllas på..... våra killar måste ju ha lite dater
Jag har kvar mina amningsbh:ar fr förra gången. Bomull strl 75B, köpta på H&M för en hundring styck. De passar kanon redan nu, har säkert 5-6st.
Har satsat på en raffig.....