• Sylt

BF Juli-07 Nr3

..... har gått upp runt 7kg och är i v.25, börjar känna mig otymplig.... Förra gången gick jag upp över 20kg så jag ligger "bra" till denna gång ändå. Det är precis som att kroppen SUGER åt sig all näring o håller den kvar. Äter som vanligt. Hoppas att rasa i vikt efter förlossningen, som jag gjorde sist *håller tummarna*

• Sylt

.... ett tag sedan jag skrev *hinner inte riktigt*

Hoppas att allt är bra med er. Här växer o frodas både magen o mammas övriga kropp
    Skönt med fredag. Har varit underbart väder i Malmö idag!
    Trevlig helg på er!

• Sylt
    SyrranH skrev 2007-03-26 20:24:35 följande:
    Imorse fick vi reda på att vi väntar en liten KILLE!!! Känns otroligt skönt att äntligen få veta - känns så mycket verkligare nu!!! 1+1=3 den 29:e juni!!!
    Grattis!
    Karttu skrev 2007-03-26 16:48:39 följande:
    Hej på er i vårsolen!Få se, i sommarvärmen svullnar vi väl alla upp... Det gäller ju att försöka äta "rätt" o inte äta salt mat t.ex. Men vätskan försvinner ju lyckligtvis (o förhoppningsvis) sen.Hur e det annars när man faller och är gravid? Jag föll idag när jag var ute med sonen och fick ont i magen efteråt. Kanske sträcktes ligamenten, så det är det som känns av, för fostret borde ju vara skyddat inne i livmodern, inte sant?!
    Ang. fallet. En bm har förklarat för mig att bebisen klarar mkt. Hon sa att man kunde tänka på en ballong fylld med vatten + bebis inuti. Även om han tappar/slår/petar så skall det rätt mkt till för att skada det som finns inne i vattnet

Nu skall jag läsa lite bakåt i tråden.....
  • Sylt
    LindaoJohan skrev 2007-03-27 17:43:29 följande:
    mama77 skrev 2007-03-27 17:24:06 följande: www.sveff.se/Visst_kan_du_mala_2006%20Low.pdf... ni en fil om måla och information om detta när man är gravid:)070707-vår lilla böna växer och frodas. Mama till Leon -01- tack för länken! verkar ju som jag kan måla utan problem då färgen är vattenlöslig! www.lindisen.bloggagratis.se
    Jag har målat med vattenlöslig färg utomhus.
  • Sylt

Jag skall jobba fram tills 9 maj, sen har jag fått havandeskapspenning beviljad Det är ju snaaart.....

Har varit på dagis idag på utvecklingssamtal för sonen. Känns konstigt att planera för hösten när han bara får vara där 15timmar. Jag upplevde det nästan som att de tycker att man är lite krävande o jobbig.... fast jag vet ju vad jag vill
    Försöker få sonen att börja i den "stora" gruppen (3 år o uppåt) Han fyller ju tre år i juli o vi hade räknat kallt med att han skulle få flytta upp. Nu verkar det som att det inte finns plats. Han kommer att vara näst äldst på sin avd ända tills nästa byte (aug -08) Förvånad. De andra barnen är bebisar i jmf med honom (minsta är nu född nov -05). Han är väldigt framåt o pratar bra. I fredags träffade vi kompisar som har en son som är fyra mån yngre än honom. Denna pojke har en boll i famnen o säger till min son "boll, boll". Min son svarar "menar du att du vill spela basket". Som sagt, jag tror att han blir mer stimulerad i den äldre gruppen......

• Sylt

Jag bor i Skåne o skall göra glukosbelastning (på rutin), gjorde det även förra grav. Tyckte inte det var så farligt, men jag längtar ju inte...

Ska träffa min bm för andra gången imorgon, mätning/vägning o snack.

• Sylt

Ska också satsa på en vårklippning nästa vecka! Det behövs....

Var hos bm idag. Allt såg finfint ut SF 24 (på linjen), blodvärde 111 (börja med järn, fast jag är ganska nöjd), 140 i hjärtljud.
    MEN tanten hade mage att klaga på min vikt! Jag har gått upp 9 kilo, kanske inte optimalt men det känns inte som ngn katastrof. Jag är nästan 170 och väger nu 69kg. "Är det gott med mat" frågade hon och avslutade med "Nu försöker vi hålla oss runt denna siffran" !!!! Får man inte gå upp när man är gravid? Gick ner supersnabbt förra gången. Skall bm verkligen ge en komplex....
    Fick även bokat en läk.tid för kontroll av mina sd. Magen blir stenhård o jag får jätteont när jag går..... vill så gärna klara mig utan sjukskrivning denna gång *håller tummarna*

• Sylt
    mrsbygg skrev 2007-03-28 12:21:52 följande:
    föresten sylt, 69 kg var min inskrivnings vikt! den du..och jag är "bara" 162 lång..tryck upp det i din bm's ansikte hehe...
    Hihi
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3