Inlägg från: Tindrasson |Visa alla inlägg
  • Tindrasson

BF Juli-07 Nr3

Eftersom jag är lite fattig just nu. Ska jag sy om vanliga påslakan och lakan till bebislakan till spjälsängarna. Fast något "äkta" bebislakan blir det nog lite senare. Det är så mycket som behövs ändå. Plus att allt är ggr 2.

v.23 m tvillingar
  • Tindrasson

Finns det någon här som vet om man kan beräkna hur mycket man kan tänkas betala i underhåll för barn på fk hemsida? Har letat som en tok, men kan inte hitta.

V.23 med tvillingar
  • Tindrasson

Tycker det låter helt sjukt. Jag som väntar tvillingar kommer bli helt sjukskriven om ca 2 veckor vare sig jag vill eller inte för att inte dom ska komma ut för tidigt.
    Ska man bli drabbad senare när bebisarna har kommit ut då? Det låter helt sjukt. Förstår mig inte på alla dessa nya sjuka regler vad gäller a-kassa o fp m.m.

V.24 med tvillingar
  • Tindrasson

Jag jobbade 3 dagar förra året. Så jag hoppas dom inte tänker räkna ut min fp efter a-kassan. Tror dom brukar vara snälla o räkna efter den inkomst som var högst eller senste jobbet du hade.
    Tur att man har haft fast tjänst en gång i tiden i så fall. Hoppas dom räknar efter den i så fall.

V.24 med tvillingar
  • Tindrasson

En kompis till mig fick sin fp uträknad på ett tidigare jobb, eftersom hon då hade tjänat mer än på det jobbet hon hade innan hon gick på föräldrarledighet.
    Tror inte vi ska sitta o skrämma upp oss o bli oroliga o diskutera detta så mycket. Man kan aldrig veta hur fk räknar.

V.24 med tvillingtjejer
  • Tindrasson

Tror att om man någon gång haft ett jobb av något slag så räknar dom efter det. Min sambo har sagt att fk troligtvis kommer att räkna efter det fasta jobbet jag hade för några år sen.

V.24 med tvillingtjejer
  • Tindrasson

Jag börjar bli lite orolig för att jag kommer få skitdålig fp. Men eftersom jag har haft a-kassa i några år nu o den är uträknad på någon lön. O fått pengar genom fk när jag har varit på åtgärd tycker man att då borde fp gå under samma uträkning som a-kassan o åtgärdspengarna. Men som sagt inte vet jag. Allt verkar väldigt luddigt.

V.24 med tvillingtjejer
  • Tindrasson

Min sambo kommer troligtvis ge mig sina dagar. Han är fast anställt o jag är arbetslös. Så rent ekonomiskt så är det mest lönsamt så. Men tror inte jag kommer ta ut fullt. Så då kan han ta ut en dag i veckan också.

V.24 med tvillingtjejer
  • Tindrasson

Tycker det är jobbigt med alla regler som rör myndigeheter. Man kan ju undra hur dom håller reda på allt.
    Ska åka till fk strax o lämna intyget om att jag är gravid. Så då tänkte jag att jag skulle passa på att höra med dom om vad jag kan tänkas få i fp. *orolig* Vill ju kunna vara hemma så länge som möjligt. Helst i 1½ år.

V.24 med tvillingtjejer
  • Tindrasson

Ni som gör om hemma. Tänk bara på att målarfärgen kan påverka fostret. Det finns inga garantier även om den är vattenbaserad.

V.26 med tvillingtjejer
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3