Inlägg från: Hallonfot |Visa alla inlägg
  • Hallonfot

BF Juli-07 Nr3

Hej på er! Nu var det länge sen jag skrev. Har legat sjuk och uppkopplingen hemma är helt kass.

Stor eloge till tbmh som fixade en ny tråd!!! Jättekul!

Eftersom jag varit borta ett tag undrar jag vad som hände med Beckah?

Magen har blivit gigantisk på sistone! Har 3 veckor tills jag ska till bm men hoppas att jag den här gången åtminstone ligger på någon kurva (med dottern hamnade mitt första kryss utanför hela rutsystemet).

• Hallonfot

tbmh: Tack för svaret!

Jag har en sån fruktansvärt envis förkylning men läste någonstans att kroppen först och främst tar hand om bebisen (och det är man ju glad för) och sen tar hand om eventuella sjukdomar så därför kan de vara längre och kännas mycket jobbigare. Jag är bara glad att jag bara är förkyld i halva näsan. Konstigt men det är ju skönt att kunna andas lite genom näsan i alla fall. Idag blir det dock nässpray för jag satt och snöt mig hela tiden igår när jag var på kurs och jag tänkte skona mina medmänniskor från det idag.

• Hallonfot

Jag gör som Mjauen och efterlyser en dunderkur mot förkylning. Har haft min i 2 veckor nu och det är jobbigt!

Angående viktuppgång så gick jag upp 21 kg sist men hade det lika "lyxigt" som Sylt och gick ner 23 kg på 3,5 månader. Sen gick jag upp något kilo efter jag slutat amma. Har hittills gått upp 5 kg och är precis på halvtid men tycker mig ha hört någonstans att det är under de följande veckorna som man går upp mest?! Någon som också hört det?

• Hallonfot

Mjauen: Usch, det lät inte kul. Jag har i alla fall sluppit min feber nu så jag kan jobba. Det lustiga är att jag i en veckas tid varit helt täppt i ena näsborren och inget i andra. Skönt att kunna andas men det känns rätt konstigt.

Oj, vad många som planerar bröllop. Kul! Vi gifte oss sommaren 2005 och det var verkligen jätteroligt både att planera och genomföra.

• Hallonfot

Maddelicious: Välkommen till tråden! Vi har inte tagit reda på könet. Man får inte göra det här men vi hade inte velat det i alla fall. Gillar överraskningar.

Kommer inte ihåg vem som skrev att de var trötta men jag får nog säga tvärtemot. Äntligen känner jag att jag har lite krafter...trots en jätteförkylning. Däremot blir jag jättetrött och svimfärdig om jag "missar" mina järntabletter några dagar i rad. Jag "missade" cirka 4 dagar i rad när jag var sjuk för när jag skulle ta järntabletten så kom den upp lika snabbt igen så då väntade jag tills jag var frisk och åt lite annan mat samtidigt. Kan säga att jag var helt utslagen de där dagarna, antar att det dels berodde på febern men tror också att järntabletten hade lite att göra med det.

• Hallonfot

Ni som har ont efter att ni rört er, har ni kollat upp det? Hur vet man om man har foglossningen eller om det är ischias? Jag har ont runt "sittknölen" i höger höft. Det kommer om jag varit mer aktiv en dag och sen får sitta ner en stund. När jag sen ska resa mig upp så gör det svinont och det liksom strålar ner i benet. Tack och lov att det bara är på ena sidan jag har ont. Nu förstår jag dem som får gå på kryckor när de är gravida. Stackare!

• Hallonfot

Solstraalen: Stackars Saga att vara sjuk så mycket. Hur funkar det för er? Jobbar ni båda eller är du fortfarande föräldraledig? Om hon är på dagis så kanske det blir en jojo-effekt varje gång hon kommer tillbaka dit. Kanske kan hjälpa att ha henne hemma ett par dagar extra efter att hon mår bra (ofta stannar man ju bara hemma en extra dag när febern är borta men Saga kanske behöver en eller två dagar till).

• Hallonfot

Har ingen aning om vad som är normalt. Alva som är 3 år har bara varit sjuk 4 gånger och då har det i stort sett "bara" varit feber och förkylning. Vi har aldrig behövt söka vård för henne när hon varit sjuk. Vi har verkligen haft tur så jag har tyvärr inga råd eller tips att ge dig.

• Hallonfot

tbmh: Är det något speciellt man ska tänka på då om det nu är ischias? Jag ska inte till BM förrän om 4 veckor.

Jag har också tecknat den där gratis Vänta-barn-försäkringen. Hoppas jag inte kommer behöva den.

• Hallonfot

Då är det nog inte ischias för det strålar typ bara högst upp på låret och det gör som mest ont närmast rumpan/höften. Hela benet viker sig när det är som värst bara för att det gör så ont. Känns lite löjligt att söka för det för vissa dagar går det jättebra och andra har jag svårt för att ta mig uppför (eller nerför) trappor. Det beror helt på hur jag "skött" mig, dvs på hur mycket jag rört mig.

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3