Inlägg från: Hallonfot |Visa alla inlägg
  • Hallonfot

BF Juli-07 Nr3

Tbmh: Usch, vad jobbigt det låter. Tur att du funnit något som lindrar i alla fall. Plaskar det om flaskan? Den kanske läcker...

Idag är det ännu en dag med strålande sol ute så man sitter instängt på kontoret och längtar ut. Fast jag ska inte klaga. Det var ju kanonväder i helgen också och jag har varit ute massor. Satt ute och jobbade i lördags, planterade blommor i krukor och vet inte hur många gånger vi gungade (nåja, Alva gungade och jag putte på).

Det kliar lite halsen så jag ska med alla medel undvika att åka på ännu en förkylning. Förra gången varade den i fyra hela veckor och var svinjobbig!

Längtar till påsk nu då man ska vara ledig 4 (!) hela, underbara dagar! Hmmmmm, om man skulle lägga in om ledighet på torsdag också....

• Hallonfot

Ååååh, vad less jag blir när datorn blir så där seg. Inte alls meningen att inlägget skulle komma två gånger ju!

Mammab: Äter du en glass för mig med?

• Hallonfot

Fy dig Mammab. Nu blev jag ju jättesugen på oliver...och det är ju inte ens särskilt onyttigt. Sitter på jobbet och har ingen möjlighet att få några oliver hit nu. Något att se fram emot när jag slutar idag kanske...

• Hallonfot

Jen2006: Jag har heller inga "graviditetssug" på saker som jag bara måste ha men jag blir helt vanligt sugen på goda saker. Fast lite mer saltsugen är jag nog...

• Hallonfot

JoNaLi: Sök för det. Känns väl skönt att få veta var blodet kommer ifrån även om det säkert inte är något farligt. Jag blödde ett tag runt vecka 10-20 pga känsliga slemhinnor men har inte blött något mer efter det så det kan nog vara tillfälligt. Jag fick också lättare ont i vissa ställningar då och det har också blivit bättre. (Går väl inte att skriva om sånt här utan att vara privat...)

• Hallonfot

Mammab: Usch, vilken mardröm du var med om. Tur att både du och Saga klarade er så bra som ni gjorde!

Humlan1973: Vad jobbigt för dig. Man vill ju inte behöva säga till att de ska träffa sitt barnbarn heller.

Solstraalen: Lycka till! Jag ska själv sluta med godis, kakor och glass på veckodagarna. Lika bra att skriva det här så får jag dåligt samvete om jag syndar. Har lite svårt att motionerna för då får jag så ont men ska försöka hoppa upp på motionscykeln ett par kvällar den här veckan. Målet är att cykla en mil i veckan (låter mer än det är på en cykel).

Kram på er!

• Hallonfot

Jag har fått tvärtemot på nätterna. Har inte behövt gå upp och kissa på säkert två veckor nu...förutom inatt men då drack jag ett stort glas precis innan jag la mig. Så himla skönt att få sova hela nätter utan att man behöver gå upp. Men det vänder säkert snart igen. Inte meningen att det ska bli bättre och bättre ju längre graviditeten skrider.

Däremot har jag fått svårare att somna om när jag väl vaknar på nätterna.

• Hallonfot

Tror inte min bebis haft hicka än heller. Alva hade jättemycket hicka men det kanske kom först senare i graviditeten. Den här bebisen är så otroligt livlig i alla fall så jag behöver inte sitta och känna efter så som jag gjorde när jag väntade henne.

Jag brukar alltid gå upp runt 5.30. När klockan ringde idag gick jag upp som vanligt, duschade, sminkade mig och tog på mig. När jag kom till köket slängde jag en blick på klockan och hon var bara 5.30. Men va f-n, antagligen var jag och petade på inställningen när jag stängde av den igår. Ja ja, resultatet blev att jag var på jobbet redan 6.13 idag så jag ska absolut gå före fyra idag.

• Hallonfot

Välkommen Donna69!

Ha ha, det har varit mycket matprat här inne.

Vart bor du? Här är det kanonväder redan (Västra Götaland).

• Hallonfot

Mammab: Tycker att du alltid lagar mat, tvättar eller städar. Du måste vara den perfekta hemmafrun.

JoNaLi: Vad härligt att höra att det går så bra med gubben.

Milla: Både Theo och Theodor är jättefina namn. Vad kul han kommer ha med sina bröder.

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3