-
tycker jag med!Beckah82 skrev 2007-05-04 13:02:02 följande:Ja det är självklart tråkigt om Pussel känner sig utstött...DET är definitivt inte meningen. och ja...nu börjar det bli lite väl mycket diskussion över huvudet på en person vi får nog lägga ner detta samtal nu
-
hihiGiafia skrev 2007-05-04 13:24:41 följande:givetvis menade jag framtand;)
-
Norrbagge & mammab:mrsbygg skrev 2007-05-04 13:35:37 följande:jag säger va ja tycker nu för jag orkar inte lyssna på hennes klagade om sd osv osv när hon endå inte lyssnar på vad läkaren har att säga.så ja hon får helt enkelt skylla sig själv om nått händer. för hon har då ingen annan att skylla på när hon har fått order om att ta det lungt!bara för ett par byxors skull, det är bara patetiskt!
Vi tycker olika, låt oss stanna vid det. Jag har sagt min åsikt och känner att diskussionen är avslutad för min del. -
Oj, vad sent en del av er satt uppe inatt tjejer!
Jag och sambon var så trötta så vi stupade vid halv tolv. Kände oss som ett gammalt par...
Tänker som så att vi får passa på att sova medan vi kan!
Såg att många av er håller på att "boa" hemma. Samma här! Har i veckan byggt ihop skötbord, spjälsäng och byrå till bebben. Igår köpte vi ett babyskydd också. Blev en Maxi Cosi från Babyproffsen.
Angående din känsla i puppan, Beckah
, så känner jag likadant av och till. Sist jag var hos bm (26 april) hade bebben vänt sig och jag hoppas han ligger kvar så och att ilningarna beror på att han fixerar sig. Känns dock som att han kan ligga lite hur som helst; ena stunden känner jag hickningar "därnere" och tror verkligen han har vänt sig men ibland får jag också för mig att han ligger på tvären och bökar.
Enormt söt liten gräsklippare (ja, pojken alltså!)
Var det din son, Zelda (lite lost här)?
Mjauen: Här e två BB-väskalistor. Den ena bidrog mammab med för ett tags en (är jag rätt säker på att det var) och den andra är från en annan tråd.
BB- Väskan!
Till mamma (och pappa)
( ) MVC journalen
( ) Legitimation
( ) Patientbrickan
( ) Plånbok med mynt i
( ) Amnings kupor
( ) Mjukis byxor, tröjor, mys tröja
( ) Underkläder
( ) Inneskor
( ) Kläder att åka hem i
( ) Tandborste/tandkräm
( ) Hygienartiklar /(schampo, balsam och tvål)
( ) Borste/snoddar
( ) Deodorant
( ) Ansiktskräm
( ) Nässpray, lypsyl
( ) Lambi toapapper
( ) Ombyte till pappan
( ) Tandborste
( ) Deodorant
( ) Något ätbart
Till Bebisen:
( ) Bodys
( ) Mjuka byxor
( ) Strumpor
( ) Mössa
( ) Kläder att åka hem i
( ) Filt
Diverse:
( ) Böcker/tidningar/kortlek
( ) Kamera. OBS! kolla att batteriet är fräscht och se till att ha tomma minneskort.
( ) Videokamera. OBS! Kolla batterierna och minneskort
( ) Mobil
( )Telefonlista
( )Dagbok/papper + penna att anteckna med vid tillfälle
Att ta med till BB:
Journal
Patientbricka
Id-kort
Parkeringspengar
Kamera + Laddare, memorystick/extra film.
Videokamera
Mobil
Tofflor till båda
Mjukkläder till killen
Underkläder till båda
Strumpor till båda
Amningsbehå/toppar
Amningsskydd
Bindor
Schampo
Balsam
Duschcréme
Deodorant
Lypsyl
Hårborste
Hårsnoddar & hårband
Tandborste
Tandkräm
Tigerbalsam (till onda ben om man spänt sig mkt, tips här från fl)
Bebiskläder
Babyskyddet
Ytterplagg till Skrutten
Dryck till båda
Nått att äta
Kortlek
Mjukt toapapper
Tidningar/bok
-
107solstraalen skrev 2007-05-07 13:53:38 följande:Tjejer, nyfiken fråga.Om ni mäter över naveln, vad har ni för midjemått då ? Jag mäter 136cm nu.
-
Hej alla!
Är idag i v 32+5 och har gått upp 15 kilo. Antar att det kommer sluta runt 20 när det hela är klart. Känns ok faktiskt, blir skönt att börja motionera i slutet av sommaren/höst!
Har också haft nån vattnig flytning nån gång och blivit rädd att det ska ha varit fostervatten, men det har inte sipprat... Håller tummarna för att allt är ok, Annki!
Hoppas oxå att det går bra för zandrisen och Beckah!
Äntligen, äntligen är jag såpass klar med min c-uppsats att jag skickat den till examinatorn. Nu väntar bara hennes dom och dagen då jag ska försvara uppsatsen offentligt och opponera på en annans.
Den 1 juni är utbildningen iallafall över och jag kan titulera mig leg sjuksköterska!
Sen är det bara ca 4 veckor till förlossningen...
Kramar till er alla!
-
Ja, just ja. Grattis till den kommande förlovningen, Veronicaq!
Vi är i samma läge. Hämtade ut ringarna häromveckan men väntar till den 10 juni med förlovningen eftersom det då är 6 år sedan vi först träffades! 
-
Tack little baby och zandrisen! *kramar*
Jag har också blivit extra "lipig" under graviditeten. Häromdagen hade jag köpt en klänning på Gina Tricot och ett par vita spetsleggings som jag visade upp för sambon (tänkte ha detta på examen om jag inte svällt upp otroligt mkt mer tills dess) och när jag inte fick så mycket positiv kritik som jag ville ha (han var väl trött efter jobbet) började jag störtlipa så han fick trösta mig i soffan. Man kan skratta åt det efteråt!!
Härligt att höra att det gick bra för dig, zandrisen och att din son mådde bra!
Bra gjort av dig att ringa o höra läget med en bm, Annki.
Kolla in "ert" hus förut, monnie och det var ruskigt snyggt! Hoppas de andra spekulanterna inte är lika heta (rika)
-
Vad tycker ni om namnet ESKIL?!! -
Hahahaha, ja det är hopplöst när man har en sån koppling! Ni andra då?Lindisen81 skrev 2007-05-10 18:18:44 följande:jag vet en hund som heter eskil, en liten tax.... men e ju ganska gulligt men jag tänker alltid på den där hunden när jag hör namnet -
Går in i vecka 34 idag och har heller inte fattat att jag ska bli MAMMA!

-
Jag har inga problem att se filmen! Cool som fasen!!
Hoppas din sambo snart kommer hem, Vicke. Jag vet hur orolig man kan bli... *kram*
-
"Skönt" att höra att det inte bara är jag som är toktrött... Sover bra varje natt ca 9 timmar men är ändå dödstrött för det mesta. Känner också av illamående av och till och kan knappt ligga på rygg längre eftersom det trycker så på stora kroppsvenen. Måste ligga på sidan, men det är inte bekvämt det heller, hm.
Kramar till Mjukis och Beckah som har det jobbigt!! Hoppas jag inte glömde nån annan.
-
God förmiddag allihop!
Ang rörelser: tycker att det går lite upp och ner faktiskt; i förrgår blev jag orolig för att jag kände så få rörelser, men så igår har den rört på sig massor, likaså idag! Dock är jag lite osäker på hur bebben ligger... Får mkt rörelser i navelhöjd och utåt höger sida (långt ut!)
Ang bygga ihop skötbord och säng: japp, det gjorde vi för några veckor sedan. Känns jättebra att kunna koppla av den biten.
Ang sd: har rätt mkt sd om kvällarna och vissa är så starka så jag nästan tappar andan (gör på gränsen till ont, eller är väldigt obehagliga iallafall). På dagarna är det helt lugnt, bara nån enstaka då o då.
Ang järntabletter: Jag käkar Duroferon 100 mg varje dag ihop med ett stort glas apelsinjuice, ibland tar jag två... Duroferon innehåller lika mkt järn som Niferex men är mkt billigare (78 spänn att jämföra med 127,50 för 100 st). Erco-Fer är oxå billiga (ca 50 spänn) men innehåller "bara" 60 mg/tablett.
**
Läskigt med din hand, Anna-Kaarina!! Hoppas att det inte innebär ytterligare massa trubbel för dig!! -
Sorry, skrev fel namn i förra inlägget...SannaKaarina skrev 2007-05-15 07:48:43 följande:blä jag öppnade bandaget på min hand idag.... och tror ni inte att ett rller två stygn hade gått upp så jag har hål rakt in i handen :( just som jag trodde att den skulle bli bra igen. måste in idag och be dom kolla den. -
Hallå!!!
Jag kan inte heller få in i skallen att det är SÅ LITE KVAR!!!
Jag går in i vecka 35 imorn och har idag 43 dagar till BF! Helt sjukt! Jag längtar så jag kan dö efter min lilleman och känner att alla förberedelser är klara nu. Igår satte vi nämligen igång och packade BB-väskan, så nu är allt utom hygienartiklarna och maten (av förståeliga skäl
) nedstuvade i en väska. Dessutom skrev vi ner aktuella telefonnummer, till förlossningen på Östra resp. Mölndal och olika taxibolag, på en lista. Det enda som återstår är förlossningsbrev, men jag har inte lyckats bestämma mig för om jag ska skriva nåt... Känner mig så himla cynisk för det mesta; tror liksom inte att det ska finnas möjlighet att tillgodose så mkt av mina krav ändå. Ska försöka att inte tänka så; jag kan dessutom vara rätt tuff när det gäller!!
Hoppas ni alla får en bra helg!!!