Inlägg från: H e l e n a |Visa alla inlägg
  • H  e  l  e  n  a

BF Juli-07 Nr3

Jobbigt för er som brottas med Fk! Jag pluggar ju fram till bebben kommer så jag kommer få grundbeloppet om jag inte kan visa att allt jag gjort sen jag jobbade sammanhängande sist, dvs 2003, varit utan uppehåll. Efter att jag jobbade 2003 (7mån) började jag plugga juridik, hoppade av den utbildningen efter en termin, fick alfakassa under en termin och började sedan på sjuksköterskeprogrammet *pust*. Drar mig lite för att skaffa fram "bevis" för allt det där, så jag funderar t.o.m på att skita i det. Vi klarar oss på sambons lön under det år jag är hemma och sen börjar jag ju jobba är det tänkt... På detta sättet kan jag ju jobba deltid länge.

Väntar en son med BF den 29:e juni!!!
  • H  e  l  e  n  a
    FruGabrielsson skrev 2007-04-19 14:27:07 följande:
    BF den 24 juli! Första barnet!
    Välkomna till oss, du och Bebben!
  • H  e  l  e  n  a

Hehe, nu får vi ju en BF 24/7 också, något som saknats i listan!

• H  e  l  e  n  a
    Calylite skrev 2007-04-23 18:44:14 följande:
    Sylt grymt sällan de sätter den fel ju.____________________rullgardinsflikkan haha ja komerm totalvägra ha gröngölingar där inne, skulle ju skjuta dem hela bunten för minsta lilla
    Usch, säg inte sådär, jag ska ju läsa vidare till barnmorska sen hade jag tänkt...
  • H  e  l  e  n  a
    Sylt skrev 2007-04-23 18:49:17 följande:
    Jag är inte heller så sugen på praoelever när jag skall föda *asg*.Tillåter aldrig heller att de får öva på mig när det skall tas blodprov (jag svimmar ivf, men det känns bättre att svimma hos ngn erfaren *sund logik*)
    Hehe, kan på ett sätt förstå det. Samtidigt vore det ju lite synd (och ohållbart i längden) om det inte utbildades fler sjuksköterskor och barnmorskor...
  • H  e  l  e  n  a
    Calylite skrev 2007-04-23 18:54:46 följande:
    SyrranH haha finns ju endel omföderskor som inte har nått emot de ananrs Ja menar de är bättre de håller sig borta än att ja ska skrika ut massa elakheter
    Hahaha, ja är det oundvikligt att bli utskälld så kanske det är bäst att hålla sig därifrån!
  • H  e  l  e  n  a
    rullgardinsflikkan skrev 2007-04-23 19:03:11 följande:
    syrranH: Äsch jag kommer ha med studenter på denna förlossningen också (om dom frågar mig) hoppas jag de va till mycket hjälp när det väl behövdes Så det finns vi som verkligen gillar att ha med erFast jag måste säga att jag har klurat lite på det där med manliga studenter...att ha med eller inte ha med
    Låter bra! Kanske ska tillägga att jag inte börjat läsa till bm än, men blir klar sjuksköterska 1 juni och har planer på att läsa de 1,5 år extra som krävs så småningom... Är rätt skoltrött efter 3 år så det dröjer nog några år...

Har ju dock erfarenhet av att vara ssk-student och det är verkligen inte lätt! Att bl a lära sig att ge sprutor/ta blodprover/sätta nålar med en handledare som kollar en övcer axeln och en rädd patient är inte lätt... Gäller verkligen att själv spela lugn fast hjärtat bankar!!!
  • H  e  l  e  n  a
    zandrisen skrev 2007-04-23 19:08:52 följande:
    Ok tjejer nu sticker vi till förlossningen! Värkar var 4e minut.Håll tummarna att det är falskt alarm!
    Håller tummarna stenhårt!
  • H  e  l  e  n  a

Calylite:

Oj!! Ja, ibland är det rent ut sagt skitsvårt att få blodet att rinna till! Lätt att lägga felet på sig själv då om man är student, fast det kanske beror på patienten. Ibland kan man behöva leta vener på fötterna t.o.m (obs, ovanligt!)

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3