Inlägg från: little baby |Visa alla inlägg
  • little baby

BF Juli-07 Nr3

Sylt skrev 2007-04-08 16:35:21 följande:
    Sjukskriven och HP är olika saker, fast alla pengarna kommer fr FK och summan är lika mkt.Havandeskapspenning får man om man har ett jobb som är fysiskt/psykiskt belastande + att det inte finns möjlighet till omplacering. Då räknar man med att "alla" klarar av att jobba på sina jobb fram tom 60 dagar innan BF. Sjukskriven blir man om man inte kan jobba pga komplikationer i grav. Svårt att förklara....
    Jo jag hajar...får bli sjukskriven nu tills det är 60 dagar kvar till BF sen ansöker jag om HP istället
    ღ ¸.?°´¯)♥BF 070711♥¸.?°´¯)
  • little baby
    Beckah82 skrev 2007-04-08 17:32:48 följande:
    Helt OT i diskussionen men jag känner att jag ändå inte arit med i pratat idag så jag kan lika gärna hoppa in med ngt OT:Vad har ni för vilopuls? ♥ Vad varje gravid borde läsa: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m18636352.html
    Ingen aning....vet bara att den ska vara bättre (än vad min är )
  • little baby
    Skrattande
  • little baby
    Mammab: Skönt att du mår lite bättre idag, ush så otäckt.

Solstraalen: KÄMPA PÅ! Det här fixar du

Ja idag ska jag oxå städa lite, inge vidare väder mulet och imårse snöade det lite fyy
    Ush trött  idag, segt som sjutton. Ska nog ta en kopp kaffe så jag vaknar till lite...
  • little baby

Nu har jag oxå laddat upp nya bilder vårt fotoalbum

• little baby
    Vickyb skrev 2007-04-10 09:58:37 följande:
    Hörrni tjejer !!Min sambo fyller 35 i maj. Vad sjutton skall jag köpa?Hur skall jag överraska honom, han fyller ju ändå 35.Kosta vad det kostar. Kom gärna med tips. ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
    Ja vad är han intresserad av ?
    Några intressen? Nån dröm han vill uppfylla ..typ
  • little baby

Välkommen Donna69

Hoppas ni mår bra, här är det ok, ska ringa BM nu och BEGÄRA att bli HELT sjukskriven, orkar inte jobba en dag till, har så svullna fötter och ont i bäckenet/korsryggen och strålar ner mot blygdbenet ..det här är ju inte humant
    Ska hämta ut TENS-apparaten oxå...

Hoppas hon hjälper mig med allt. Ska väl inte vara svårt att gå från halvt sjukskriven till helt?

• little baby
    Mjukis82 skrev 2007-04-11 08:58:33 följande:
    little baby: Lider med dig! Det var inga problem för mig att gå från 50% till 100% sjukskriven, men det kan hända att dom vill att man ska testa att jobba 25% först... men stå på dig. Ofta hjälper det att gråta en skvätt också, speciellt när man pratar med FK sen om dom skulle börja strula.JoNaLi: Tiptopp är god! Härligt att läsa om hur det har blivit mellan dig o din R!
    Ja jag jobbar inom vården så det ska inte vara några problem kan man tycka att bli helt sjukskriven. Men vi får se vad som händer. Dom skulle ringa tillbaka omkring 09.15.
  • little baby
    Milla grattis till pojken    du är ju proffs snart när det gäller killar
  • little baby
    Jessa6 skrev 2007-04-11 08:57:06 följande:
    Det ska bli uppåt 20 grader här i Halland till helgen med, det är vi i södern som får det varmast tror jag Vi ska ha 30-års fest på lördag med 50 gäster, ska bli himla skoj!!!
    Vad kul att det blir fint väder då ni ska ha kalas. Här skulle det oxå bli kalasväder. Fram med grillen
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3