• Sylt

BF Juli-07 Nr3

Mjukis --> Jättefin!

• Sylt

Vi har fixat babyskydd, vagn nytt. Spjälsäng, skötbord mm har vi sen innan. Liite nya bebiskläder....
    Är sugen på en elastisk bärsjal, ngn som testat?

• Sylt
    Ankiz skrev 2007-04-30 15:00:07 följande:
    Sylt: Jag har inte testat men är också sugen. Har dock hört att de är väldigt varma på sommaren... Men det finns en som ska vara lite svalare, Sino, tror jag att den heter.
    Har kikat lite på en MobyWrap, vill inte köpa för dyrt *snål*
    Har två babybjörnselar (en vanl + en aktiv), funkade ganska ok förra gången. Mest för mannen som är större o starkare i ryggen
  • Sylt
    Ankiz skrev 2007-04-30 15:05:08 följande:
    misan: tack det samma! sylt: Hihi, vad kostar en Moby? Sinon tror jag gick på närmare 700:-! Känns dyrt men vi gav 600 för vår bb-sele. Håller med om att den passar sambon bättre!
    Vet inte riktigt? Kanske ngn här som vet var man kan köpa en billigt?
  • Sylt
    Pusselbiten86 skrev 2007-04-30 15:08:51 följande:
    Kolla inne på www.sjalbarn.seDe är många som säljer där
    Tack!

Mobywrapen verkar kosta runt 400:- ny (http://www.omhulda.com/mobywrap.htm  , http://www.stellaris.se/ )
    Prinsessan Zelda skrev 2007-04-30 15:12:11 följande:
    jag provade sjal med Adam, men det vart alldeles för varmt på sommaren. Och det kändes bökigt på vintern, med ytterkläder osv. Köpte en ergo sele istället, den har jag haft året om och den funkar super tycker jag. Men den kostar väl typ 800 nåt sånt.
    Kanske skall kolla upp en sådan....?
  • Sylt
    Prinsessan Zelda skrev 2007-04-30 15:17:06 följande:
    ergo slen är mycket bättre för rygg och axlar för bäraren (än tex babybjörn). Och barnet sitter bättre ergonomiskt också. Man kan dock inte ha bebben framåtvänd. Bara mot sig, på höften och på ryggen. Jag har nästan mest haft den på ryggen, är skönast för rygg också.
    Kan man ha den till en spädis? *nybörjare*
  • Sylt

Har varit hos bm idag.
    Magen hade växt "ikapp" sig *pust*. Låg under kurvan innan o är nu uppe fint igen Hon sa att det beror mkt på hur den ligger förtillfället. Men bebben ligger väldigt långt ner, vilket känns på blåsan . Måste kissa ofta.... men jag kan andas bra och har inte halsbränna iaf
    Bebisen ligger med huvudet nedåt, hoppas den stannar så...

• Sylt

Godkväll!
    Här har det inte hänt så mkt. Vi fixar o renoverar hemma.... *pust o stön*, men fiiint blir det

Shoppade en solhatt till sonen (som fyller 3 i juli), men fick reda på att "det var bara bebisar som har solhatt, stora killar har keps....." Räcka ut tungan. Så det blir till att lämna tillbaka, eller spara till bebben....

Hoppas alla får en mysig fredagskväll!

ps vi har underbart soligt väder i skåne!! Jibbi, våren är här!

• Sylt

Godmorgon!

Skönt Beckah att det inte var ngn fara... , men nu känns det att det snart är  nära.....

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3