• Tania

BF Juli-07 Nr3

Medelålders skrev 2007-03-11 09:10:00 följande:
    Hej alla mammor och magar!Det är nu snart en vecka sen jag var härinne....och HERREGUD vad ni skriver, orkar inte uppdatera mig just nu men hoppas att ni har det bra alla.Själv är jag i v 20+3 idag och börjar känna av fogar och bäcken rejält tyvärr. Men jag visste ju att det skulle komma-har ju vart lika alla andra gånger oxå.I går var vi till Barnens hus och köpte bilstol till lillskruttan, en AKTA GRACO autobaby II med bas. De har erbjudande nu så den kostade bara 989:- (tror jag det va) mot 1489:- annars. Det är ju 500:- i rabatt och det är ju alltid skönt att kunna spara ngn krona! Stolen är i grått och rött och verkar väldigt praktisk! Hoppas vi blir nöjda.Så nu har vi klarat av alla de lite dyrare inköpen....det känns skönt. Bara lite smått kvar, lite små filtar, några bodys, blöjor, flaskor och sånt kvar!Ha en skön söndag tjejer...nu ska jag krypa upp i soffan med en kopp kaffe och kolla nyhetsmorgon söndag!/KramMamma till fyra grabbar....& en liten tjej i juli!!!
    Vi köpte en likadan Akta Graco igår. Jag var och tittade på dem efter jobbet i fredagas men eftersom de hade såååå många så tyckte jag att jag kunde vänta med att köpa till på lördagen så kunde mannen min också få se den. Tror du inte att alla UTOM EN var puts väck!!!
    Det var en familj som kom en sekund efter oss som också hade velat ha en men vi tog sista lådan. Jisses vilken tur alltså. Men sen vet man ju inte om de kanske får in fler allt eftersom eller hade fler på lagret... fast då tycker jag ju att de borde plocka fram dem.
  • Tania

Nu letar jag efter en Graco-vagn som är förberedd för travelsystem. Har märkt att det inte finns så många begagnade på blocket och så...

Menmen... får prata med tjejerna på Barnens Hus, jag som är så tjenis med dem hehe. 
  • Tania

Jag var precis ute på altanen och städade. Det var fortfarande lite kallt men man känner att det går åt rätt håll.

Snart är det dags för en utflykt till Ford och Volvo för att kolla ny bil. Det är ju söndag idag så då är det bara se men inte köpa. De har inga säljare på söndagarna utan bara hallvärdar som visar bilarna. Får se om vi fastnar för någon... kanske orkar vi med en provkörning.
    Hoppas bara att öppettiderna på deras hemsida stämmer så man inte kommer dit och så är det stängt. 
  • Tania
    copernicus skrev 2007-03-11 11:39:55 följande:
    tbmh:Såg att ni ska/vill köpa en ny focus. det är en jättebra bil, speciellt flexen.Men jag vill ge dej ett tips då vi fick problem med vår bil när sonen var ca 2 år. han fick nämnligen inte längre plats i baksätet med sin stol. De nya focusarna görs inte utan airbag fram utan måste beställas extra vilket kostar ett par tusen. För vår mondeo kommer det kosta 5000 kr.När man får två barn behövs utrymmet i baksätet!!I övrigt är bilen enormt bra och bagageutrymmet är ju större än i v70´n.Jag såg att ni har en focus nu också men tänkte bara ifall ni inte har airbag nu så vet ni iaf hur det blev för oss!!Lycka till med bilköpet
    Jaha... tack för upplysningen. Jag ska tänka på det när jag kollar idag. 
    I vår focus var airbagen borttagen när vi köpte den så vi kanske har tur och hittar en till sådan idag
  • Tania

Jessa6: Usch va respektlöst mot ickerökarna och speciellt mot dig som har en liten i magen

• Tania
    copernicus skrev 2007-03-11 11:48:45 följande:
    ja om ni tittar på en beg så kanske ni har den turen!Vi beställde vår mondeo utan airbag men den kom med iaf  suck! men de lovade att det bara var att använda en speciell nykel som kostade 1500, det var inte nödvändigt för oss att  göra det just då så vi tänkte vänta och nu är inte priset reducerat av ford längre så nu kostar det mycket mer!
    Men om ni beställde en helt ny bil UTAN airbag så ska de ju stå för kostnaden när de själva har gjort fel ju!!
    Jo vi har ju en -00a nu och ska väl titta på en -04a.
  • Tania

Madde: Jag ska lugna dig med att säga att Micke blev förälskad i en volvo v50 och nu har jag både honom OCH pappa "emot" mig. 

Fast... jag måste ju erkänna att när de släppte nya v50 så sa jag att jag ville ha en sån men sen har det liksom runnit ut i sanden. 
    Vi kollade på en -04 som hade gått 6000mil och den kostade 155 000:- men eftersom jag varit så insnöad på focus har jag inte ens kollat runt på nätet så där finns det säkert en hel del v50 att kolla in.
    Det är så spännande att leta bil när man väl bestämt sig för att köpa nytt  
  • Tania

Men herregud!!..... Vi började med att titta på focus... ändrade oss till v50 efter besöket i bilhallen.... och nu helt plötsligt är vi inne på en v70 pga både priset och utrymmet.

Jag undrar vad vi kommer att köpa till slut
  • Tania
    Trollie skrev 2007-03-11 20:07:41 följande:
    tbmh: Du får bli bilhandlare
    Hahaa... ja... det roligaste var ju att när vi var på Ford så kom Melvins dagisfröken fram och frågade om vi ville ha hjälp... då visade det sig att hon jobbade där som hallvärdinna också hahahahaha.... jag ba - Men vad gör DU här?!?!.... hahaha
    Sen sa hon att det var så roligt för att hon står där och ska sälja in Ford liksom och så har hon bara Volvo själv
    Nä nu har jag hittat en fin V70 i Uppsala och har mailat säljaren så får vi se om vi får nåt bra erbjudande. Det är ju lite att åka från Västerås så när/OM vi åker dit så är det för att köpa inte för att "bara" titta.
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3