• L2K

BF Juli-07 Nr3

mammab - vi tänker likadant!!! tänk om det är en tjej, vet inte hur man gör!!!
    Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
  • L2K
     Halloj i det härliga vårvädret!!!!

Har läst igen alla sidor sen igår. Tar ju sin lilla tid.
    Välkommen tillbaka Beckah! Kul att alla dina månader som avstängd gick så fort!

Jennsans - såg ditt inlägg om grannens hund. Gäller inte kopplingstvånget från 1 mars (till i höst nån gång) hela Sverige? Då har du ju nåt att ta upp?

ang Niferex - jag åt dom förra graviditeten utan problem. Har klarat mig hittills den här gången!

Solstraalen - När Basse började på dagis sov han fortfarande två gånger men det ändrades ganska snabbt. Dom äter lunch vid elva och sen va han en av dom första att somna och sen väckte dom honom till mellis efter två, så han sov ganska länge. Jag tror det blir en tuff övergångsperiod men blir bättre sen. Och om jag inte minns helt fel somnade väl Saga sent så då kanske hon somnar tidigare istället!
    Och som fler har skrivit, hos oss är det verksamhet på förmiddagen fram till lunch och sen vila.

teenpregnancy - fan vad irriterande med tjuven! Synd att du inte fick en chans att skälla ut dom mitt i all din ilska!

mammab - jag ska på mitt andra besök hos bm nästa vecka. Jag fick order om att ringa efter rutin-ul för att få en tid. Skulle egentligen ha gått redan nu på torsdag men hade då fått en annan bm så jag valde att vänta en vecka extra.
  • L2K
    Solstraalen - Lycka till idag!!! Själv väntar jag med spänning till det är min tur.

mammab - självklart, ett stort LYCKA TILL!!!!!! Hoppas du hamnar hos nån vettig människa!

En liten fråga, blev så nyfiken... Vad är mangol som ni skriver om? Är det samma som mangold?
  • L2K
    Mjukis82 - Jag tycker det låter som du har en ganska sund inställning till förlossningen med tanke på allt du har gått igenom!!!
    Läkaren borde ju lyssna lite mer till dig ju, det är ju ingen som vet hur du kommer må på förlossningen!
  • L2K
    Humlan1973 - Okej, tack!

zandrisen - om jag har förstått det rätt ska du få beslutet efter tre dagar. Så ring!

Nathalie009 - Här är en till som undrar vad du inte gillade på HS. Vi kommer att föda där den här gången med, har gjort det med dom andra två med. Vi har varit supernöjda med förlossningen men kanske inte riktigt lika nöjda med bb.

Jen2006 - Jag har inte hört om eller gjort så sent UL. Kanske beror på var man bor.

Solstraalen - Hur har det gått idag? Är nyfiken.
  • L2K
    teenpregnancy skrev 2007-03-14 17:48:27 följande:
    Nathalie009 skrev 2007-03-14 15:35:27 följande: jag vet iaf att jag vkelrigen inte vill föda på huddinge sjukhus och att jag SKA ha ryggbedövning denna gång :P Varför inte Huddinge? Själv har jag BEGÄRT att jag ska få föda på Huddinge Sjukhus, det är för närmare till mig plus att dem har behandlat mig så bra hittills. Jag har bara hört bra saker om Huddinge och sämre om Söder...
    Jag vill inte heller hamna på nåt annat sjukhus! Vi hör väl egentligen till sös numera om jag inte minns helt fel men dit vill jag absolut inte.
  • L2K

Vallmar - Jag lider också avkräkfobi och det är den del av förlossningen jag bävar för med. Men hittills har jag klarat två förlossningar utan att kräkas (och två och en halv graviditet )

Nasse01 - nu tog inte min första tre dygn, "bara" ett och ett halvt men jag förstår vad du menar. Men andra gick bra mycket snabbare och bättre!

Jag är nog mest rädd för själva smärtan.

teenpregnancy - min lillebror och hans tjej har inte heller så bra erfarenheter av SÖS så därför går dom bort. Så jag får väl knipa rejält i sommar om det bara finns plats där. Däremot jobbar den ena av dom två bm som finns här i Nynäs på SÖS så om jag kunde få en garanti för att han är med så kanske jag kan tänka mig det...

• L2K
    nasse01 - Skönt att du får samtal så du får hjälp att prata igenom det! Och jag håller med om att det är bäst att förtränga ett tag till.
  • L2K

Välkommen kissmekate!

Halvblod - passa på och njut!

• L2K
    Vickyb - man kan ta ut dagar för varsitt barn! Det har vi gjort.

LindaoJohan - om jag har fattat rätt får man välja helt själv hur man vill ta ut "vanliga" och lägstanivådagar. Vet inte om det finns regler.

Nån som vet om även pappan får nalla av föräldrardagarna innan förlossningen eller är det bara mamman?
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3