• L2K

BF Juli-07 Nr3

Så var man tillbaka från mvc. Va en mindre pärs! Är helt slut nu. Va tvungen att ha med mig ungarna och det va INTE kul! Skrikandes

Men iaf...
    Hjärtljud 144
    Vikt -3,1kg
    Hb 131

Så jag är nöjd. Tyvärr skulle hon inte mäta förrän nästa gång, om en månad. Ledsen

Middagstips; här blir färsk fisk från rökeriet och räkor med sallad och såser. Ungarna får potatismos till.

JoNaLi - Supergrattis!!!! Vad skoj att det går åt rätt håll!!!!

Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
  • L2K
    tbmh - jag tror absolut inte ni är ensamma!!!!!
    Idag har jag nästan sålt min fyraåring! Helt seriöst!!

Jag vet inte hur många gånger det har bråkats idag.
    Han kan inte klä på sig, han kan inte knäppa skorna, han kan inte sätta på vantarna, han retas med lillebror...
    Vände nästan upp å ner på leksaksaffären för att han inte fick leka som han ville där.
    På mvc tänkte han köra ett nytt race. Enda stunden som båda var lugna på mvc var när vi lyssnade på hjärtljuden.
    När vi skulle gå därifrån passade han på att locka med sig lillebror medan jag kånkade ut vagnen och sen sprang genom halva sjukhuset rätt ut utan att bry sig om mig.
    Arg för att han inte fick banan. Arg för att han inte fick chokladboll. Arg för att vi skyndade oss till bussen. Grinade för att vi skulle hem. Hemma varvade han upp mer och mer hela tiden. Stoppade fingrarna i potatismoset, hoppade mellan stolar när jag vände ryggen till. Bolibompa började å då hoppade dom i soffan. Helt hysterisk när vi tröttnade efter att ha lugnat ner dom sjuttielva gånger.
    Hysterisk för att pappa bytte blöja. Grinar för minsta lilla. Jämt!
    Jag är så trött på hans grinande!!!!!

Han kör sina race på dagis med, så det är inte bara hemma med oss även om det är mest hemma.

Jag brukar säga att jag har en fyraåring som tror att han är två och en tvååring som tror att han är fyra.
    Han är torr egentligen men struntar i att gå på toa. När han går kan han rätt vad det är kissa ner hela ringen bara för att ha kul. Säger man åt honom hånflinar han.

Min gräns är ofta nådd när pappa kommer hem på kvällen...

Jag tror inte han har nåt fel, är överaktiv eller nåt. Det bästa han vet är att sitta vid datorn och skriva sitt namn (har precis lärt sig det) och han gillar utmaningar.  Jag tror ibland att han behöver en annan stimulans än vi ger honom men jag har inte hittad vad ännu..,

Jag har förstått att en del av det här beteendet även är nåt som många andra går igenom med sina fyraåringar. Kan ju va som tidigare skrivare säger, att han kommer ikapp sig när alla delar växer ihop! Han låter som en väldigt smart kille och kompenserar det på nåt vis med bråkigheten....

Hmm känns som att jag virrar runt i mina tankar tillräckligt nu.   Hoppas nån hänger med....
  • L2K
    JoNaLi - jag vill gå en profylaxkurs men precis som du har jag fattat att dom ska vara väldigt dyra. Inte nåt vi har råd med just nu iaf.

Första förlossningen fick jag väldigt mycket hjälp med andningen och det gjorde undervärk. Allt det hade jag med till nästa förlossning så Oskar är född utan smärtlindning och jag hoppas jag minns till nästa med för jag vill klara mig med bara andning en gång till.
  • L2K
    tbmh - visst är det skönt när man inte är ensam. Och jag hänger med i dina tankegångar! Men du, skriv upp sånt som du kommer på att du vill ta upp med barnpsykologen så du kommer ihåg det!

Har dom fler struliga barn på dagis eller en stor grupp? Kan det vara så att dom har svart att aktivera Melle? För han ligger klart långt före Basse vad gäller läsning!!! Kan ju va sånt som gör att han är jobbig på dagis.
  • L2K
    tbmh - låter ju som att det kan hänga ihop! Kanske kan vara bra för personalen med om det kommer en barnpsykolog och inte bara för er! Han låter ju superhärlig ju.
  • L2K
    MORRIZ skrev 2007-03-23 11:10:58 följande:
    Jag blir så arg och ledsen....Min chef ringde alldeles nyss och berättade att den utlovade löneförhöjningen på 1000 kr som skulle komma in på mitt konto idag, var ett misstag, han hade tagit fel......Saken är den oxå att han samtidigt har sagt till försäkringskassan om min nya lön .Så pengarna som jag fick in från dom idag är baserade på den falska lönen.Min chef berättade att han var ledsen och bla bla bla...och att jag inte behövde ändra något hos dom för de skulle dom aldrig få reda på.Han sa att han kunde hävda att den nya lönen faktiskt stämmer.Men det får väl dom reda på? Nån som vet....?
    Men du, ring fk! Då får du ju för lite pengar om det är meddelat en höjning som du inte har fått!!!!! Din chef får ju ändra på datumen då! Du har ju lönenspecen som bevis!!!
  • L2K
    Halvblod skrev 2007-03-23 15:41:53 följande:
    Ang Foglossning: Jag trodde att jag hade fått problem med foglossning för några veckor sedan men det har visat sig att det var/är ligamenten som spökar och inte foglossning. Nu är jag i v25 och har fortfarande inte fått minsta lilla foglossning vilket oroar mig lite (ja faktiskt!) eftersom jag har hört att man brukar få en enklare förlossning då man har haft mycket foglossningar och inga foglossningar alls brukar betyda en smärtsam förlossning.Snälla säg emot någon :)...vill ju inte gå och ha ont nu men så klart önskar man sig en "smärtfri" förlossning.
    Min första graviditet hade jag ingen foglossning alls! Öch hade jag det besvärades jag inte av det iaf...
  • L2K

Gomorron!!!

Skoj att ni pratar så mycket om frissan! Måste vara nåt som går för igår var sambon och klippte sig och jag sprang och letade efter en frissa med drop in. Passerade sju salonger. 1 hade ingen drop in alls och dom andra sex var fulla och hade inga tider förrän tidigast om en vecka.... LIte trist när man så gärna ville klippa sig omedelbart!

Solstraalen - innan jag testade niferex förra graviditeten hade jag gett mig sjutton på att höja järnvärdet utan tabletter och åt då blutsaft (heter det väl...) och en massa annat med järn i. Kan ju va vart att testa!

Aurora83 - Vi har lagat vagnen... Spjälsängen finns i lägenheten. I övrigt har vi inte förberett nåt speciellt. Tar det närmare sommaren. Vet att jag kommer få ärva massor om det skulle visa sig vara en liten prinsessa....

• L2K

Tjoho!!!
    Tror minsann fler än jag har njutit av våren idag! Här var lugnt!

Idag har vi varit i hamnen och matat fåglar och blivit bortblåsta!
    Har även fyndat!!!! Så glad!!!!
    På lindex hade dom lite rea och handla för 300:- så får man 100:- i rabatt.

Hittade fleecefodrade galonjackor till ungarna för 99:- som skulle ha kostat 349:-. Då behöve jag ju fylla ut priset med en hundring för att få en hundring rabatt så jag har gjort första bebisinköpet!!! Gröna camobrallor med grodor. Dom slutade på 29:- ist för 129:-! Så fina så!!!!! Har spanat på dom sen i höstas. Bild kommer!
    Så totalt har jag tjänat 600:- på Lindex idag! Känns ju lite super dårå!

Nu sitter jag här och är helt slut. Det tar på krafterna att springa på stan i halvstorm med två ungar.

• L2K
    Tjo halloj!
    Phuuu så slut man kan bli bara av att vara ute och inte göra nåt!!! Vi har varit i båtklubben nästan hela dagen. Jag har tittat på medan ungarna har lekt i gruset och sambon har jobbat på med vårrustningen. (rättvis fördelning ) Vi har haft strålande solsken och bara härligt! Dock blandade temperaturer; mellan båtarna i skuggan puffade det om andedräkten och uppe under pressen i solen hade vi +28grader!!!!

Ang köns-UL - vi kommer att kolla den här gången. Dom andra två gångerna har vi inte gjort det och inte ens känt behov av det. Kan inte förklara varför det känns viktigare den här gången... Är väl egentligen mest av praktiska skäl skulle jag tro. Behöver jag alla dessa kläder i som finns i källaren eller ska jag ta emot lika mycket tjejkläder från grannen ist? Och så känns det lite som att jag vill ha testat det mesta under graviditetern och det här har vi inte gjort förut. Och vi har sagt att det här är sista barnet så...

Våfflor har vi käkat i stora lass! Hade laddat med kräftskjärtar, räkor, avocado, rom, gräddfil och lök men åt bara två små bitar med sånt. Åt sylt i stället. Helt otroligt vad smaken har förändrats under graviditeten. Innan kunde jag leva på räkor och rom å sånt och nu klarar jag knappt av att äta det.
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3