tbmh - jag tror absolut inte ni är ensamma!!!!!
Idag har jag nästan sålt min fyraåring! Helt seriöst!!
Jag vet inte hur många gånger det har bråkats idag.
Han kan inte klä på sig, han kan inte knäppa skorna, han kan inte sätta på vantarna, han retas med lillebror...
Vände nästan upp å ner på leksaksaffären för att han inte fick leka som han ville där.
På mvc tänkte han köra ett nytt race. Enda stunden som båda var lugna på mvc var när vi lyssnade på hjärtljuden.
När vi skulle gå därifrån passade han på att locka med sig lillebror medan jag kånkade ut vagnen och sen sprang genom halva sjukhuset rätt ut utan att bry sig om mig.
Arg för att han inte fick banan. Arg för att han inte fick chokladboll. Arg för att vi skyndade oss till bussen. Grinade för att vi skulle hem. Hemma varvade han upp mer och mer hela tiden. Stoppade fingrarna i potatismoset, hoppade mellan stolar när jag vände ryggen till. Bolibompa började å då hoppade dom i soffan. Helt hysterisk när vi tröttnade efter att ha lugnat ner dom sjuttielva gånger.
Hysterisk för att pappa bytte blöja. Grinar för minsta lilla. Jämt!
Jag är så trött på hans grinande!!!!!
Han kör sina race på dagis med, så det är inte bara hemma med oss även om det är mest hemma.
Jag brukar säga att jag har en fyraåring som tror att han är två och en tvååring som tror att han är fyra.
Han är torr egentligen men struntar i att gå på toa. När han går kan han rätt vad det är kissa ner hela ringen bara för att ha kul. Säger man åt honom hånflinar han.
Min gräns är ofta nådd när pappa kommer hem på kvällen...
Jag tror inte han har nåt fel, är överaktiv eller nåt. Det bästa han vet är att sitta vid datorn och skriva sitt namn (har precis lärt sig det) och han gillar utmaningar. Jag tror ibland att han behöver en annan stimulans än vi ger honom men jag har inte hittad vad ännu..,
Jag har förstått att en del av det här beteendet även är nåt som många andra går igenom med sina fyraåringar. Kan ju va som tidigare skrivare säger, att han kommer ikapp sig när alla delar växer ihop! Han låter som en väldigt smart kille och kompenserar det på nåt vis med bråkigheten....
Hmm känns som att jag virrar runt i mina tankar tillräckligt nu.

Hoppas nån hänger med....