Inlägg från: solstraalen |Visa alla inlägg
  • solstraalen

BF Juli-07 Nr3

SyrranH skrev 2007-03-11 21:02:13 följande:
    solstraalen skrev 2007-03-11 20:57:46 följande: SyrranH skrev 2007-03-11 20:32:55 följande: solstraalen och Vallmar:Jag kan också få som håll mitt på magen som gör ordentligt ont! Går också öve rnär jag tar det lugnt... Har bestämt mig för att det inte är nåt att oroa sig för. Med tanek på att livmodern är rörlig och sitter fast i dessa ligament så sträcks det både här o där, bara naturligt. Känner du dig väldigt orolig, solstraalen? 1+1=3 den 29:e juni!!!Nej jag är inte orolig alls, det är bara det att det gör så ruskigt ont imellanåt.Orolig är jag inte för något längre, så de e skönt Känner ju att de onda i magen inte är i bebis liksom Bara jobbgt att de plötsligt kan göra så himla ont.Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v25 Skönt att höra att du inte går runt och är rädd! 1+1=3 den 29:e juni!!!
    Hehe jo..   Är ju mitt tredje barn, så jag litar på mina känslor och detta med magen känns som att de "bara" e någe med musklerna. Men ska endå prata med bm om det, bara för att liksom
    Är ju mitt tredje barn i magen å har aldrig känt så här förut.
    Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v25
  • solstraalen

Hmm idag har jag fått någe knäpp i näsan.

Jag tycker allt luktar gammal äcklig prutt.

• solstraalen

Dom vagnarna är grymt snygga

Vi bad om en demonstration på barnens hus förut av en sådan och då valde vi bort den tyvärr.

Men den är grymt  snygg och finns i läckra färger!

• solstraalen
    humlan1973 skrev 2007-03-12 08:46:10 följande:
    Tack solstraalen, jag tror att det kommer att bli en sadan istallet for en ny bil . Varfor valde ni bort den?
    Vi valde bort den pga att vi inte vill sätta en bebis på ett halvår frammåt i vagnen, speciellt inte mitt i en vinter som de blir den här gången.
    + att man måste byta plats på barnen  å "bygga om" vagnen då bebisen ska sova eftersom syskonsitsen där nere inte går å luta bak.

Gillar inte att så många föräldrar låter sina små sitta och sova.

Men känner många som har vagnen och som sagt, hade de inte vart för de där två sakerna så hade vi LÄTT Valt en sån där vagn

Saga är liksom 15månader och hon sitter 90% mot oss i vagnen fortfarande
  • solstraalen
    teenpregnancy skrev 2007-03-12 15:30:05 följande:
    Välkommen tillbaka Beckah82 Har precis varit tillbaka från att ha varit ute i den varma solen Helt underbart att det inte är blött och slaskigt ute. Helt underbart att man kan vakna med solen som skiner in mellan persinnerna En fråga till er omföderskor, hur många plagg av en storlek behöver man till lillen? Min mamma är bortrest och har ingen lust att fråga min pappa hur många plagg de hade till mina syskon.Jag menar, bebisar har ju en tendens till att bli lite lortiga och spy över allt och alla, hur många plagg från vardera bebis storlekar behöver man egentligen? Det är väl inte så nödvändigt att ha typ 20 plagg från en storlek? Hur hade ni det med era andra barn?
    JAg har inte haft kräkbarn så jag kan inte uttala mig
    Men vi hade över 20 bodys i strl 56 ( fick en hel drös då dottern föddes ), så vi fick byta kläder vid varje blöjbyte bara för å hinna ha allt

Första gången Saga kräktes riktigt var nu då hon var 14mån å magsjuk

Sen har jag bara fått barn på vinterhalvåret, men ja kommer nog satsa på 3-4 kortärmade bodys i strl 56, någon enstaka i strl 50 bara. Man brukar ju få en hel del när dom föds
    Långärmade bodys har vi redan sen Saga.  ( neutrala ). Sen blir de kanske 3 tunna byxor eller så oxå.

Tror inte man ska köpa så mycket just för att man inte vet vad man får och för att man inte vet om man får kräkbarn eller inte.
  • solstraalen
    zandrisen skrev 2007-03-12 16:12:04 följande:
    Tbmh, *kramar om* förstår om du är ledsen och orolig! Hoppas ni kan få någon form av anhörigstöd, man kan få det när det handlar om nära anhöriga och svåra sjukdomar. HEJ ALLA ANDRA!Har varit lite osynlig härinne, och det beror på att jag varit inlagd på sjukhuset i 12 dagar. Man misstänker i dagsläget ett lågt sittande diskbråck, som i sin tur lett till snedbelastning av vänster höft, som sedan resulterat i en inflammerad höftled. Sitter nu i rullstol, och kommer att vara tvungen att genomgå en hel del sjukgymnastik. Är lättad över att inte behöva vara inlagd längre, men det är jobbigt att ställa om sig till en ganska stilla tillvaro med sjukskrivning och hela kitet... Är t ex superfrustrerande att inte bara kunna plocka upp dammsugarenoch suga upp det som behövs, nu får jag vackert sitta där jag sitter, och vänta tills maken tar sig för det.Hoppas det är bra med alla, ska nu ta mig för och läsa igenom det jag missat under min exil...
    Men oj!.  Hur upptäckte du att något var fel från början??
    Vet du hur länge du kommer sitta i rullstol?
    Hur mår du nu?

Många frågor   Hoppas du iaf mår hyffsat.
  • solstraalen

Duroferon åt jag lite med Saga och gör inte om. Jag blir såååå sjukt hård i magen av dom.

Nu äter jag något allt-i-ett från hälsokost. Nått för gravida.
    Får se om de räcker, ska till bm den 20e. 

• solstraalen
    humlan1973 skrev 2007-03-13 07:18:21 följande:
    Zandrizen: Ah, va jobbigt, men bra att du kan ta dig ut bland folk igen! tbml: *kramar om* nasse01: Jag ater Niferex, mitt jarn var nere pa 104 sa de hjalpte pa nagra dagar, man behover inte ta hela utan bara halva. Gele hylsan som de kommer i behover man ite ata. Jag oppnar nu och tar 1/2 omdagen inga problem alls, solstraalen: Vi pratade ju om Phil & Ted igar, de har kommit med en ny! Jag ska ha den , man kan falla det bakre satet med!Ska skicka efter fran England det sages var 2000 kr billigare. Kolla in den! (Jag maste forstass provkora den forst och fa den demonstrerad men sedan...)www.pramworld.co.uk/index.html
    Men oj så bra att dom gjort om den!!
    Fortfarande nackdelen som vi ej gillar, att ha bebisen frammåt så tidigt
    Men nu är vagnen KLART MYCKET bättre om de går å fälla den bakre sitsen

Vi har ju dock redan köpt syskonvagn, så vi får nöja oss med den
  • solstraalen

Jag har funderat på en sak.

Saga skulle ALDRIG för en suck i världen kunna gå på dagis nu.

Hon bara MÅSTE få sova 2ggr om dagen. En gång innan lunch å en efter. Å gör hon inte de så sover hon oftast 3 timmar i ett kör och då somnar hon nästan alltid mellan 11 och 12 å sover sen ca 3 timmar.

Hur gör dagis egentligen??

Nu ska vi ha dagmamma till henne å syskonet sedan och slipper då "problemet" eftersom dagmammor är mer flexibla.

Bara en tanke jag hade

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3