• Vickyb

BF Juli-07 Nr3

Vi har ätit potatis och fiskbullar i dillsås idag!

ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
  • Vickyb
    JoNaLi skrev 2007-03-22 17:27:34 följande:
    Åh blir juh alldeles rörd här Tack alla för era gratulationer Ja det är kul! Fast vi tar det ändå väldigt lugnt.. vill inte rusa in i nått trotts att man vet vad man vill. Är det nån mer som funderar på att gå sån profylaxkurs? Det skulle jag vilja göra.. fast.. tydligen är det väldigt dyrt och bara på två gånger... hmm.. jag vill ändå..*L* ♥Mamma till Nathalya & Liam♥& lilla pyret i magen!! BF 070705♥
    Jag har inte funderat, men det skulle vara bra för min del
    Jag gjorde ju helt fel när Linnéa skulle födas.. jag andades in, blåste ut och tryckte på! Haha. Så en profylaxkurs skulle vara något för mig.
  • Vickyb
    Aurora83 skrev 2007-03-23 22:26:55 följande:
    Men oj så ni har flyttat runt dem senaste veckorna ;)Tänkte ialalfall kolla in lite nu efter en tid av paus från FLHur långt har alla kommit i "planeringarna" e d nån som köpt saker än ? Och i så fall vad för nåt =)
    Vi har köpt vagn och ett par bodysar och en dress. Men nu kommer jag vänta lite med mer inköp!
  • Vickyb
    mrsbygg skrev 2007-03-23 21:05:36 följande:
    Mammab: Kan du rekommendera någon frisör? absolut!! jag går alltid till cut&blow, eller till storagatan...cut ligger där i gallerian, och storagatan ligger där nere i punkt vid cervera!det är typ samma ägare, och jag tycker dom är svin bra!!snart dags för mig igen, eller ja vart det ett tag nu! måste bara få pengar över så ska ja klippa mig..måste färga skiten oxå suck..
    Oxå dags att gå till frissan snart igen. Fast min frisör jobbar inte kvar längre! *suck* Jag som alltid blev så nöjd efter att jag hade varit hos henne och klippt mig och färgat håret! Hoppas man hittar nån som är lika bra!
  • Vickyb
    solstraalen skrev 2007-03-24 07:54:46 följande:
    Men är det någon som haft samma besvär som mig med att bli förstoppad istort sätt??De flesta verkar ju bli lösa i magen.. Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen v.26
    I början blev jag förstoppad av niferex. Men jag har inte ätit dom regelbundet.. 1 vecka.. 10 dagar, sedan lagt av och ätit rikligt med järnprodukter. Tyckte det var jobbigt eftersom man inte kunde gå på toa.. Och nu äter jag dom inte alls.. men skall nog ta och börja.. Börjar känna mig lite tröttare.
  • Vickyb
    tbmh skrev 2007-03-24 15:08:58 följande:
    Förbaskat!!! Vi var till VOLVO och skulle kolla bilen MEN DEN  FANNS INTE KVAR!!!! SÅ jäkla typiskt hahaha.... skrattretande,,,,
    Skrattretande! Irriterad jag hade blivit!
  • Vickyb

Morrn morrn. Sovit gott?

Oj gisses vad det sparkas och har sig i magen! Underbart! Livlig än.
    På torsdag skall jag till BM, hoppas dom mäter magen, vill ju inte vänta ytterligare massa veckor!

Nu har jag jobbat på äldreboendet och bara efter knappt en timme började hela ryggen värka. Efter varje steg jag tog så kändes det som någon stack knivar i ryggslutet.. Kanske är det dags att ringa ner till sjukgymnasten igen?! Jag kommer ju att bli tvungen till att tacka nej till jobb så fort dom ringer annars?! Och det kommer jag att förlora massa pengar på! *suck* Men FK vill ju inte alltid så som jag vill.. och förmodlingen kommer dom inte att sjukskriva mig heller! Men om man kommer med ett läkarintyg, då bör dom väl ändå sjukskrva mig? Får höra med min BM.

• Vickyb
    Hallonfot skrev 2007-03-25 08:44:41 följande:
    Jag gillar inte heller de här första nio månaderna och ändå mår jag toppen den här gången. Vill bara ha min (ok, vår) bebis nu! Då skulle det dessutom betyda att det är sommar med allt vad det betyder (jordgubbar, värme, färsk potatis, att kunna vara utomhus hela dagarna, grillning, mm). Fast jag måste ändå säga att tiden gått jättefort. Tycker inte det var länge sen vi gratulerade varandra till att ha gått förbi "de kritiska veckorna", dvs att vi passerat vecka 12.
    Nej jag håller med dig om att det gått otroligt fort! Helt otroligt hela 23 veckor idag
    Nu är våen kommen och klockan framflyttad! underbart.. nu är det sommartid och jag bara njuuuuuter! Fast kan inte riktigt njuta fullt ut.. pg av den förbannade onda ryggen som jag inte slipper undan en endaste dag!
  • Vickyb

Var hittar man det här skrocktestet nu igen?

• Vickyb
    Vad tycker ni om att man sätter barnen på en barnstol, mitt på golvet när dom gjort något dumt? Vrider på äggklockan på 2 min så får dom sitta där tills klockan ringer!? på dagis!

Hur hade du som förälder till ditt barn ställt dig till detta?
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3