Inlägg från: Calylite |Visa alla inlägg
  • Calylite

BF Juli-07 Nr3

Ja vill med ha tätt men de vill inte sambon

• Calylite

I slutet av Maj ska vi skriva på faderskapsgrejset, varför nervös för en sån självklar sak?

Haha sambon kom på sig själv mitt i en mening när han frågade "men behöver inte du skriva på nått att du är mamma?" Men han märkte själv hur dumt de lät *asg* inte lätt att vara pojke

• Calylite

de är ju väldigt lätt att få bråck så 10 kg är alldelles för mycket, bebisen max. Var glad om du ens kommer upp ur soffan efteråt

solstraalen skrev 2007-04-19 12:28:18 följande:
    Någon här som snittats "nyligen"?Tänkte på vad som gäller efter ett snitt, vad gäller bära och så?Bebisen får man iaf bära på hoppas jag?Men efter nån vecka, får/klarar man lyfta i Saga i vagnen tex? 10kg väger hon. Eller man kanske inte får?
  • Calylite

de har ja med, men är de större så tror ja kroppen fixar de lite bättre än småsår med. Gjorde de på mig, ärret tog tid at läka men själva "hålet" svettsades ihop rätt snabbt, städade och lyfte som vanligt utan nån smärta 5-6 dagar senare.

solstraalen skrev 2007-04-19 12:31:55 följande:
    Javisst..  Åh jag har riktigt dåligt läkekött oxå
  • Calylite

Nathalie009
    nu börjar man stressas ju, kan itne skcika in förs i slutet av maj, då har de två månader på sig, nått de lär sega ut till amx förmodligen *suck*

• Calylite

2 månader är standard för alla magoperationer.
    Men man känenr själv när man klarar av att öka, man ska inte gå blint på läkaren utan lyssna på kroppen vad den kan.
    Läkren vet ju itne hur du känner och klarar de kan bara säga som de lärt sig så de inte blir stämda

• Calylite

antingen väntar du så får du tid efter du fött elelr så gör du som oss och ringer in och bokar tid max 2 måander före och skriver på innan de är fött.
    är man inte gift så vill de väll iallfall här att man kommer in och gör de så de frågar lite och behöver två vittnen när man signerar de.

Nathalie009 skrev 2007-04-19 13:43:26 följande:
    jag har också undrat d där med Faderskapsgrejjen man skriver på?MInns inte hur de var när evelina föddes men minns inte att hennes pappa skrev på nå sånt men d msåte han väll ha gjort men tro isåfall vi fick de hemskickat :SGår man till familjerätten å skriver under ett papper bara lr hur e d man gör förstår ingenting:Sska jag skriva under nått lr e d bara killen som ska det?-förvirrad-
  • Calylite

Ne vittnen fixar ju dom då man går dit.
    Ja vet inte hur de funka om man väntar till efteråt ja skrev att om man ville göra det före så ringer man in och åker dit

Ifall ja nog skulle få för mig och få å dö under förlossnignen så är alla papper fixade så slipper de bli strul med att ungen forslas runt bland soc..

• Calylite

Nathalie009
    Jo precis det ja tänkte på, jobbigt för pappan att itne få sitt eget barn liksom när han just förlorat sin kärlek, vill inte de ska hända min

Madelene87
    vittnen fixar dom du behöver bara komma ihåg att ta med din sambo

• Calylite

SyrranH
    superbra sida ju

FruGabrielsson
    välkommen :)

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3