-
-
blir väl till att storhandla på apoteket då!!annki72 skrev 2007-05-07 09:48:32 följande:lindisen: ett hemma apotek är aldrig fel, skönt att slippa ut och handla första dagarna.salvor, puder,bröstvårdskräm.febertermometer, blöjor och tvättlappar.Pump behövs inte, skaffa den om du får behov, man kan även låna på bvc mot billig penning, hos oss kommer de hem med den om man behöver den.
ska man ha en sån där elektrisk örontermometer? funkar dom på små barn? verkar ju smidigt alla fall -
jag minns själv när jag va liten å mamma skulle kolla febern i rumpan.... usch va det värsta jag visste, så blir nog en sån till örat. ang bröstpump, räcker det med en sån från apoteket som inte e så j-a dyr...? eller gör det superont? hur ofta använder man pumpen?känner man när man måste göra sig av med lite mjölk?
-
oki, tack för tipsen! då köper jag en sån från apoteket!rullgardinsflikkan skrev 2007-05-07 10:23:09 följande:Lindisen köp en sån billig från apoteket till att börja med för som någon skrev innan så kan det hända att det är dax å pumpa klockan tio på kvällen Anledningen till att jag pumpade sist va att jag började få mjölkstockning så jo det känner man
Nä dags att äta frukost kanske! -
här är tanken oxå att jag är hemma ett år (aug 07-aug-08) och sambon får vara hemma sept-08 till feb/mars nånting -09. har räknat med att jag tar fem dagar i veckan hela min tid och han tar sedan oxå fem dagar i veckan + två dagar med lägsta nivån. räknade lite på fk sida, man kan göra det om man har e-leg, och det verkar som att dagarna räcker helt ok då så man slipper va urfattig oxåHallonfot skrev 2007-05-07 14:51:39 följande:Tänkte inte på det... Jag kommer ta semester ett par veckor innan bf (20 juli och inte en dag senare! )och får nästan vanlig lön då i juli. Sen får jag tillbaka på skatten i augusti så om fp skulle dröja lite gör det inget för mig. Jag funderar på hur mycket man ska ta ut. Vill ju gärna kunna vara hemma 1,5 år (ett år för mig och ett halvår för maken) men vet att efter ett år måste man ta ut 5 dagar i veckan för att få behålla sitt SGI (för det har de väl inte ändrat på?). -
har nu varit hos läkaren och fått min "dom". blir sjukskriven på 75% till den 8/6, då ska jag på ett återbesök och förhoppningsvis bli sjukskriven på 100% till bf. känns lite sådär, han menade att det är bra att ha den sociala kontakten kvar, och det har han väl rätt i... ja ja, det blir ju bara jobb ons fm och tors em så det är ju rätt så skönt!
-
oki, trodde man måste ha e-leg för att räkna på dagarna!! ja man får ju leva lite snålt en tid men det är det värt!!Hallonfot skrev 2007-05-07 15:35:08 följande:Solstraalen: Jag har inte ens fått ett moderskapsintyg..eller frågat om det. Ska göra det nästa gång om jag kommer ihåg det.Lindisen: Det funkar även om du inte har e-leg. Ja, det blir lite skillnad mot vad man får ut nu men vi har ju klarat det en gång tidigare med samma utgifter så det ska nog gå.
Fikadags!!! -
ha ha, känner igen mig lite grann, men tror det är jag som begär lite för mycket av min sambo iblandMjukis82 skrev 2007-05-07 15:39:41 följande:Sambo säljes till högstbjudande!!!! Fan va jag e trött på att behöva tjata mig blå för att han ska hjälpa till här hemma!Sorry....avkräknings-behov idag igen!
... tvätten, maten, städning, bäddning, vattna blommor.... he he
-
teen; grattis!!!! ska kika i din blogg meddetsamma!!!!
-
kan bm se hur stor bebisen är genom att mäta magen??