Inlägg från: madeleine78 |Visa alla inlägg
  • madeleine78

BF Juli-07 Nr3

Angående Focus... så skulle jag säga köp INTE!! hur dåligt med plats som helst där bak jue..  nog för att bagaeutrymme är stort.. och man gott och väl får plats med vagn.. men inte så mycke mer..
    OCg vad gäller airbagen så ska man inte lita på att de är säkert även om den skulle vara urkopplad.. på ford kan man endast göra de hos en auktoriserad verkstad.. men med tanke på att de dock ändå inte är 100% så gör inte Ford de... 
    MAn kan beställa en ny utan ... men jag själv skulle aldrig placera mitt barn fram ändå.. då de sitter allra säkrast i mitten bak...
    HAr alltid haft min dotter bak, och det har aldrig vart nå problem...

Så Tania... köp inte nya focus..
  • madeleine78

Tania: vilken tur då.. de hade inte vart ett kap vill jag lova.. (enligt mig själv då )

Volvo mycke bättre... me like a lot!!
     ska man ha en bil me mycke plats.. barnvagn och storshopping.. så ska man ha nya volvo v70.. där kan vi snacka bagageutrymme.. och man sitter som en kung!!

Annars funkar v40 oxå.. lite mindre bara.. men de går faktiskt i en barnvagn där å..
    Min pappa har en sån och jag fick i Towas Emmaljuna Edge combi där i.. utan att plocka isär den.. man får lyfta lite på "hatthyllan" bara..
    För övrigt bra benutrymme i dom bak oxå..

• madeleine78

Tania: visst är dom snygga.. OCH rymliga...

Hoppas ni får nå bra svar nu då..

Du, jag har förrästen fått för ni bodde på bckby.. men de gör ni inte va´? *asg* om jag inte missminner mig så bodde du där i dina unga dar ialf?

• madeleine78

SannaKaarina: röker din syster mycke? hon mår kanske väldigt dåligt? en del säger då att de är inte vrt att må så fruktansvärt dåligt som en del kan göra om de tvingas sluta röka under grav.
    Då är de bättre för psyket och mamman att "få" röka men dra ner på de så gott de går..

De ser de som att bättre ha en bra mående mamma och bebis.. än att mamma mår fruktansvärt dåligt och bebis lika så...

Jag försvara abslout inget av de nu.. bara vad jag har hört...

• madeleine78

Tania... aha... ja då tror jag ja med..

Född och uppvuxen är man ju där.. men skulle inte vilja bo där idag känner jag...
    Känner att jag trivs som fisken i vattnet där vi bor idag... på behörigt bra avstånd därifrån.. *fniss* Fast min mamma o pappa bor kvar där.

Ja hoppas ni får svar snart då..

• madeleine78

solstraalen : på dagis sover barnen efter lunch.. Oftast har de u nån aktv. eller r ute på fm före lunch..
    Kanske hon inte alls behäver sova så där mycke sen när hon väl börjar.
    Dagmammor har ju oxå sina rutiner med sina barn. lunch och sen vila för de små. där skiljer de ju ganske mer i ålder mellan barnen.. vila för de små, medan de större leker?

min dotter börja dagis när va 1år och några månader.. då sov hon middag 1 tim efter lunch.. men efterhand så behövde hon inte vilan längre.. då de inte gick o få henne att sova i tid om kvällen... på hennes dagis vilar alla barn efter luch, men alla sover inte.. lyssnar på en saga eller så...

Jag tycker att det är postivit med både dagis och dagmamma. men valde dagis till min dotter då jag fick de först.. stod i kö till både och..

Fast jag tycker nog att de funkar i stort sett samma hos dagmamma o dagis ändå.. bara det att hos en dagmamma är de färre barn.. men å andra sidan skiljer de ofta i ålder på dom. min mamma är nämligen dagmamma

• madeleine78

LindaoJohan: så funkar de på förskolan som min dotter går på oxå.
    Tycker jag är super...!! till en bröjan när Towa börja så sov hon 1 tim..sen fick vi lov att korta de ner till 40min..30min.. och sen tyckte vi inte att det var nån idé att ha vilan längre.. dels så somna hon inte.. och tycktes inte behöva den längre heller...

• madeleine78

Jag är här..

Brukar sällan ha ork att skriva när jag är inne påkvällskvisten efter jobbet.. men brukar hina med och läsa vad skriver ialf.

Det är nackdelen med att jobba inom handles.. dessa tider... Nästan bara hem och sen ska man upp igen... Fredagkväll.. lördag morgon.. i ottan... *ppuuhhh*

Men "snart" får man ju vara hemma...

• madeleine78

Mjukis82 nej verkligen inte.. och så har jag snart 3-åring hemma oxå.. som säger var och varann dag.. jag längtar efter min mamma.. jag älskar henne jättemycke..
    De känns lite smått i hjärtat då.. om kvällen somnar hon med armen om min hals..
    Som tur är har hon ju en pappa oxå.. och en morfar som hon älskar.. utan honom och hans hjälp skulle de nog inte gå ihop sig alls med våra jobbtider.. då sambon jobbar skift och så å..

Men jag har tänkt att jag ska ha sem. sista veckan i juni och sen "gå hem"1 juli och bara vara hemma med henne.. så vi har någé att se fram emot..
    (fast de känns ju långt dit nu.. huuuaaa)

va de du som jobba med de gröna påsarna? hur länge ska du jobba? eller är du heltidssjukskriven ??

• madeleine78

halloj tjejor...

Det var typ 100 år sen jag skrev någe här.. men är inne och läser var dag nästan ialf.
    Mitt mått i v 27 var bara 23.. (pygmé bebis kanske?)
    Men jag är glad så länge jag håller mig till liten... så man orkar med att jobba... me de jobb jag har så är de ingen dans längre att arbeta stående och gående i 9 tim. man är som uppsvälld ballong när man går hem..
    Jag som hade tänkt jobba mig fram till den sista juni !! vi får väl se hur de går....
    har t om fått dispans fr chefen att inte göra alltför tungt arbete.. mina kollegor är så snälls så... och hjälper mig..

tania: jag kollade just in i ditt gallleri..du måste ha en ännu mindre pygmé bebis där inne?? du var inte stor alls ju..

Vi är ett gång kompisar som ska ha barn allesammans i typ samma veva.. vi ligger exakt 10 v mellan varann.. en i v 18-28-38.. skoj va!!

Näää jag borde kanske sova.. kände bara att jag var tvungen att ge mig till känna här igen... 

• madeleine78

enligt kurvan så ligger jag under medel?? men inte så att de gör nå...
    just nu om kvällarna känns de som om bebisen snart inte får plats där inne snart.. så den växer väl säkert som bara attan.. så att jag nästa gång ska till min bm ligger långt över... *asg* känner mig inte dirket liten heller...

Men däremot så bär jag rätt högt säger alla... de trycks liksom ihop uppåt.. mycke obekvämt kan jag medd...

• madeleine78

här är de snarare tvärtom.. känns som man skulle vilja "trycka ner den" liksom.. *skratt*

nackdelen/fördelen (man får se de som man vill) är att jag knappt kan äta å jue...
    Min tallrik vid maten ser ut som min 3-åriga dotter´s... och så är jag proppmätt i flera tim efteråt och kan knappt stå sitta eller ligga känns de som..
    min bebis tycks nästan jämt vilja ligga på min högersida.. vänster är helt tomt.. vilket resulterar i att jag har fått som nån sorts kramp el nå under revbenen på häger sida.. grymt irriterande och jobbigt!

• madeleine78

Herregud!! HAr ni allaredan köpt nästan allting???  vi har inte köpt någonting än ens!! känner ingen panik över de heller....

De enda som ska inhandlas så där är ju barnvagn och bilstol.. de nadra ordnar sig tids nog..

Köpte inget i massor heller när jag vänta Towa.. vagn, bistol och skötbord. och några söta kläder som passa både för flicka och pojke till hemfärd..

När vi väl fick åka hem sen och alla vart och gratulerat och häslat på så hade vi en hel byrå med uppsättning av kläder och prylar...
    Så ingen panik över de... de ordnar sig..

• madeleine78

tack tack tania för att jag vfick va med å.. fats jag inte vart så jätteaktiv på senare.. men jag är hr var dag och läser vad ni skriver...

Förundras fortfarande över hur mycke grejer folk tycks inhandlat redan... här har vi inte köpt en grej än.. de där ordnar sig alltid... sen..senare...

• madeleine78

Norrbagge: jag har oxå ungeför som du.. kul att gå runt och känna som man alltid läcker el nå!!
    Jag känner mig mer el mindre ofräsch för jämnan känns de som!! och tung.. de likosm trycker på neråt.. och på m. trycker alltid uppåt istället.. upp under revbenen så jag heöt önm däromkring på höger sida.. aj..ajj...

annars är jag hiskelt trött på att va preggo... kom ut nu kanske!!!?!?

Har haft kalas hela helgen låååånng... vår soltråle fyllde 3 år i lördags.. stora tjejen nu.. som längtar efter bebisen säger hon..

Nää sov gott allesammans.. och ha en trevlig valborg!! själv ska roa mig med att gå till jobbet... mindre trist kunde man ju ha!!

• madeleine78

Jaha... v 32... hur sakta kan tiden gå ibalnd... tycker den börjar gå mer och mer sakta nu... ju längre veckorna kommer... *suck* är sp in i bomben trött på att vara gravid.. som om denna lilla krabat ville komma i samma v som storasyster vore jag mer än nöjd... men de är nog att hoppas på för mycke...

Är så trött.. orkelös.. men ändå så rastlös.. hmm....
    Har inte sovit nå vidare heller.. har haft som mensvärk under natten och nå liknande ilningar i benen...?? är de som kallas sammandragnigar eller förvärkar eller?
    Med storasyster hade jag vattenavgång i v 36 sen inge mer.. och blve igångsatt 3 dar efter de.. så jag vet inte liksom inte riktigt... ??

annars bökar den runt som sjutton där inne... inge behagligt alls vissa gånger..
    sist jag va hos bm i v 30 så låg den me huvudet neråt... undra omden ligger kvar så??

Annars knallar de på i de vanliga.. *s*

• madeleine78

Ingen som känner igen "mensvärken" ??

Nu framåt kvällen känns de som att de verkligen trycker neråt hela tiden.. *puuh*

• madeleine78

Jaa... HP kanske man skulle sökt.. nu så här i efterhand ångrarjag mig lite.. me tanke på de tunga jobb jag faktiskt har.. men de går...har lite dispens ja..
    Och färrästen tror jag att jag skulle klättrapå väggarna av att gå hemma.. nog för att finns saker att göra så.. men jag tycker de är så skönt att ha nått att gå iväg till ändå..  och roligt är de ju oxå! så de går...
    Dock inte heller så lång tid kvar att jobba..

Så ni tror att dessa "mensvärkar" kan vara förvärkar el sammandragningar?? de kom iofs i natt.. och nu igen på kvällen.. får väl se vad som händer... Hmm..

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3