• Giafia

BF Juli-07 Nr3

Solstrålen: Jag vet faktiskt inte vad för åkomma jag fick i turkiet. Ingen kunde ju förklara. Men jag hade över 40 i feber Fruktansvärd vattendiarre och fick inte behålla något det kom ut lika fort som in... Gick aldrig till doktorn när jag kom hem.

Vickyb: Ang. föräldrapenning tror jag du skall räkna ut hur mycket du tjänat på ett år dvs det blir din årsinkomst. Jag har nämligen enbart provision när jag jobbar och vissa månader får jag inte ut en krona. Andra månader får jag ut massor.
    Så har iaf jag fått det förklarat.

Missheaven: Tyckte det var tidigt att börja föräldragrupp nu. Men vi är inte så många som skall ha barn i våran kommun. Tror att det kan bero på det.

Idag ska jag till bm igen:) Längtar. Hostan börjar släppa:)

• Giafia

Är tillbaks från bm. Alltid lika mysigt:) Bebisens hjärtljud ligger på 152 och var en myckel livlig sådan idag:) Men magen den är stor. Har 25 i sf är i v.23 ligger alltså på översta översta kurvan. Har fortfarande inte fått tagit något kort:(
    Är kanske lite nojjig, men jag vill inte klämma ut någon 5kg klump...

• Giafia

tbmh: Vi får hoppas att du mår lite bättre snart, men allt känns verkligen pest och pyton ibland. Då kan man ta till tårar för minsta lilla grej.

• Giafia

Jen2006: Jag var hos bm igår och är idag v. 22+4 Har ett symfus-fundus mått på 25... Överst på översta kurvan. Normalkurvan ligger på ca 1 cm under den vecka man är i dvs. v.24 är 23 cm (fullgångna veckor.
    Så har iaf jag fattat det.

Någon som vet vad som kan hända om man ligger på ett högt s/f?

• Giafia

mammab: Din stackare, förstår din ilska och frustration jag måste ha lugn o ro på morgonen annars exploderar jag... Måste få äta min frukost och inte prata så mycket.
    Hoppas det ändrar sig:)

• Giafia

Jag äter Hemofren järntabletter de skall vara lite snällare.
    Men mitt hb låg på 126 så jag skall inte klaga:)

Mjukis 82: Kan inte försåt hur korkade människor kan va egentligen.

• Giafia

Karttu: Jag tror inte du behöver vara orolig för att du åt ostsås. Jag tror att så länge man är måttlig är det ingen fara med iaf ost.

• Giafia

Vickyb: Stackars dig. SJälv känner jag likadant ibland. Min sambo är så otroligt lat och smiter undan all hushållsarbete. Plus att han strör saker omkring sig. Jag blir alldeles galen och vi bråkar massor om detta. Han har tusen olika orsaker att slippa jag vet inte vad jag skall göra för att få honom att hjälpa till. Ber jag honom t.ex. dammsuga trappen kan det ta flera dagar har tom väntat två veckor en gång men tjat varje dag...

• Giafia

Välkommen tillbaks Beckah

Zandrisen: Tycker riktigt synd om dig. Ibland önskar jag mig en rullstol när jag har så ont att sambon får bära mig på toa. Men är glad så länge jag slipper eg.

Igår em fick jag jätteont i magen och kunde inte böja mig alls. Det gick över efte ca en halvtimme.
    Eftersom jag skulle på föräldragrupp ringde jag aldrig bm. Fick lyssna på hjärtljud och hon kände på magen allt kändes bara bra, men skulle höra av mig ifall det hände igen.
    Någon som känner igen sig?

• Giafia

Har inte läst på ett par dagar och ni skriver som bara den:)

Solstrålen: Testa att plocka bort laktos ur kosten. Jag hade jätteproblem med gaser och hemska fisar och kramper i magen. Bm sa jag skulle testa laktosfritt en vecka och det blev mkt bättre. Det finns massa bra laktosfria produkter som yoghurt, grädde, mjölk, margarin mm.
    Man kan nämligen bli känslig mot laktos och även gluten umder grav.

Har idag köpt massa fröer och sått tomater, gurka, chili, physalis, paprika och solrosor.
    Är riktigt kul att äta det man sått själv:) Skall så sallad senare. Så blir det nog potatis också, men de sköter sambon. Blir för tungt att göra iordning. Men jag äter de så gärna.

På tal om vikt har jag nog gått upp ca 8kg är i v.25

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3