Inlägg från: ladyluck |Visa alla inlägg
  • ladyluck

BF Juli-07 Nr3

Pusselbiten86 skrev 2007-04-22 20:47:17 följande:
    Några som kan kolla o se om de tycker sig se en snopp på min UL bild o inte en hand..
    Gahh, svårt Nej mitt svar blir du inte klokare av, för jag vet inte vad jag tror jag ser.
    Jättefin sida du har förästen
    Stolt mamma till Melwin & bebis i magen, bf 070707
  • ladyluck

Mammab: Den där pajen får det juh verkligen att vattnas i munnen Å ja som hade jordgubbar hemma förutSkrikandes De har jag käkat upp!!Ingen paj kan det bli alltså...

• ladyluck
    Mjukis82 skrev 2007-04-22 17:09:47 följande:
    Hej hej!Kikar in o hoppas att alla har haft en bra helg! Har inte orkat läsa tillbaka i tråden... såååå många sidor ju! Hoppas att jag inte har missat ngt jätteviktigt! Isåfall får ni gärna uppdatera mig! Här har helgen varit ganska lugn... Sambon var på golfbanan hela dagen igår och jag byggde naglar på en kompis. Och idag har vi haft massa fika-besök och sen har vi varit och fixat konfirmationspresent till min lillasyster. Just nu håller Magnus på att fixa med middagen. det blir HEL grillad kyckling idag... jag har världens fågelfobi och klarar inte av att se kycklingen förräns den ligger i delar (fy vad hemskt det låter) så jag håller mig lååångt borta från köket just nu! Igår vände sig Pluttan rätt... så nu ligger hon äntligen med huvudet neråt. Jag har varit lite orolig för att hon inte skulle göra det, vet att det är lång tid kvar... men men! Så nu har hon lyckats hitta mina revben ett par gånger... inte skönt, men hellre det än att hon sparkar rakt ner iallafall... det kändes ofta som att en fot skulle komma ut ur underlivet! Imorgon är det dags för läkarbesök och UL igen Längtar!
    Vi har ialla fall två saker gemensamt Jag klarar inte heller av hel kyckling, försökte mig på det en gång för JÄTTELÄNGE sen och aldrig mer säger jag...jag kunde då rakt inte äta maten. 
    Å min bebis har inte vänt sig för jag får fötter ut genom underlivet
  • ladyluck
    Vickyb skrev 2007-04-23 09:31:47 följande:
    Det var väldans vad många som vill vara med på våran BF Juli lista. Många nya som man inte har sätt i tråden innan.. eller så är det bara jag som missat.
    Om jag känns ny, så är det nog för att jag sällan skriver nåt, det brukar ändå inte vara nån som lägger märke till vad jag skriver.
    Men jag har skrivit nåt då och då sedan starten på den andra tråden.
  • ladyluck

Appropå bajsa på sig, så gkorde jag också det, jag tänkte aldrig på att be om lavemang, och det var ingen som frågade mig. Jag fick lite panik när jag insåg vad jag skulle göra:Vråål:jag bajsar snart på mig Men dom var nog väldigt vana...var ingen reaktion alla, de bara torkade och så var det inget med det!

Kommer inte ihåg vem som pratade om att göra nr 2 efter förlossningen?? Men jag har en kompis som sprack vääldigt mycket både vaginalt och analt och runt omkring, och hon fick nån slags olja(?) som hon skulle dricka dagligen(vet inte hur ofta) för att mjuka upp och göra det lättare att bajsa.

Angående förlossningar också, så hoppas jag på att det kan bli ungefär lika som med Melle. Vi var på sjukhuset i 6 timmar bara. Helt perfekt, gick lagom fort, hann med lixom. Vi har en timmes resväg dit+ att vi har Melwin denna gången som ska lämnas alt nån komma hit, beroende på tid på dygnet. Så det får inte gå mycket fortare för då blir det väl i bilen*läskig tanke*

• ladyluck

Håller mina tummar stenhårt för zandrisen!!!

• ladyluck

Mammab: Det tycker jag du gör rätt i!!Verkar som du grejjar med nåt hela tiden tycker jag Nu ska jag snart möta min man så vi kan luncha ihop. Trevligt!! Inte så ofta vi det, tyvärr, men idag har vi juh fått pengar Ha det gott tjejjer!!

• ladyluck
    Theresa1 skrev 2007-04-25 21:42:08 följande:
    Ni som lagt flera tusen på bebben, vad har ni köpt?
    Vi har lagt ca 7000 på bebbe, och då har vi köpt syskonvagn, ett bäddset till sängen, en filt, en sommarbody, tunn mössa(skydd mot solen), och en liten skallra.

Appropå bröstpump, så fick min man åka "akut" och köpa en förra gången, och då blev det den billiga varianten från apoteket. Tyckte inte om den, men jag köpte heller inte någon annan så visst den funka ju, men denna gången ska jag lägga pengar på en bra en!! Innan bebbe kommer ska jag ha köpt den också
  • ladyluck
    Prinsessan Zelda skrev 2007-05-08 20:54:57 följande:
    Adam blir bara svårare och svårare att läggas på kvällen. Han är inte trött ordentligt. Han sover oftast bara nån timme på dagis. Undrar om man ska dra ner mer på dagssömnen?? Känns inte kul att de ska väcka honom men inge kul med unge som är uppe till 21 på kvällarna. Nån med erfarenhet om detta, han är ju bara 2 år ju. hmm...
    Precis som min son, han är 1½ år. Vi satt precis och pratade om det! Idag somnade han för en timme sedan.
  • ladyluck

Melwin brukar lägga sig runt 19:30-20:00 annars. Nu så bli det minst en timme senare, han vaknar samma tid på morgonen som innan men blir grinigare under dagen istället!?

• ladyluck

Jonali: Här är en till som har hyrt stuga, fast i karlstad, över midsommar. Då har jag två veckor till bf. Men som du säger så finns det ett bb nära, jättenära om man jämför med hemifrån. Vi ska till näl, och dit har vi lite mer än 8 mil en väg!!

• ladyluck
    Mjukis82 skrev 2007-05-09 12:42:52 följande:
    Nu blir det lunch här... tonfisksallad står på menyn idag... med massor av fetaost! MUMS!
    Bjur du? Lät så smaskigt!!!!
  • ladyluck
    JoNaLi skrev 2007-05-09 13:39:32 följande:
    Åh ja visst är det härligt! Man kan inte sitta inlåst hemma bara för att man ska föda snart hehe..
    Nej det kan man ju inte Vi är flera familjer som hyrt var sin stuga, så skulle det börja där, så ska Melwin vara med min vänninas familj tills min mamma och pappa kommer upp och hämtar honom alt är där med honom. Så jag känner mig helt lugn, dessutom är jag stensäker på att gå över massor, eftersom jag gick över 16 dagar med sonen!
  • ladyluck
    Misan71 skrev 2007-05-09 13:57:57 följande:
    Ladyluck: Vart i Karlstad har ni hyrt stuga? På Skutberget eller Bomstad kanske? Mitt vuxenpoängtest visade att jag hade ungefär samma ålder som min verkliga ålder. Lite LAGOM sådär
    På bomstad. Är det fint där? Har hört så mycket positivt!!
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3