• Karttu

BF Juli-07 Nr3

Jag hade två bodyn i stl 56 med sonen och det klarade vi oss bra på. Sen fick vi ett par byxor och en tröja i stl 50 av hans faster. Jag använde stl 62. De var lite "pösiga" till en början, men barnen växer ju så fort i början, så det känds onödigt att köpa fler av de mindre, tycker jag. Kan ju tillägga att sonen var ca 3,5 kg och 50 cm lång när han föddes.

• Karttu

Hej på er i vårsolen!

Få se, i sommarvärmen svullnar vi väl alla upp... Det gäller ju att försöka äta "rätt" o inte äta salt mat t.ex. Men vätskan försvinner ju lyckligtvis (o förhoppningsvis) sen.

Hur e det annars när man faller och är gravid? Jag föll idag när jag var ute med sonen och fick ont i magen efteråt. Kanske sträcktes ligamenten, så det är det som känns av, för fostret borde ju vara skyddat inne i livmodern, inte sant?!

• Karttu

Tack Sylt för svaret på min fråga!

Jag har en ny fråga idag, är inne i en jobbig "oros-period" nu, då jag verkar oroa mig för allt möjligt och omöjligt...
    Varför ska man inte ligga på rygg när man är gravid? På vilket sätt är det skadligt? Så har jag hört att det ska vara iaf... Jag var på ansiktsbehandling idag och låg på rygg, iofs med benen böjda i 1½ timme, inga problem med det förutom att höfterna blev sjuka till sist. Men, någonstans i bakhuvudet minns jag att man inte ska ligga på rygg när man är gravid - nån som vet?

• Karttu

Vad skönt med era svar!! Tack tjejer! Det kändes som sagt inte obehagligt och bebisen har sparkat efteråt, så jag antar att det var ok, är ju "bara" i v 27 ännu, så det är ju inte precis i slutskedet.

• Karttu

Nej men Sylt, det var det fräckaste sagt av bm! Det du väger nu var min inskrivningsvikt och då är vi lika långa... Jag vägde mig nyss - 78 kg och min bm tycker att min viktkurva e fin o helt normalt, inget alarmerande. Ta inte åt dig, du får visa henne att det går att få bort kilona sen!

• Karttu

+9 kg visade vågen hos bm idag. Hon tyckte det var helt ok, så jag firade med lite godis... Själv har jag funderat mycket över vikten, men bestämt mig för att inte må dåligt över den, kilona tar vi bort sen!

Maken och jag hade enats om att om vi får en dotter skulle hon heta Vendla, men igår kollade jag på nätet vad namnet betyder, så nu får vi nog tänka om... Det betyder "vandal". Esmeralda skulle jag vilja ha, men jag får inte maken med på noterna. Fast, vi får väl en pojke, så det är väl onödigt att fundera på flicknamn, så kanske det blir Teodor då, får se.

Må väl alla!

• Karttu

Ja, glömde skriva att alla andra värden var bra på kontrollen idag. Jag fick låna ett stödbälte för foglossningen, så få se hur det hjälper.

Imorgon blir det ul!

• Karttu

SannaKaarina: Havandeskapsförgiftning ger olika symptom, t.ex. huvudvärk och svullenhet. Mätbara symptom är bl.a. högt blodtryck och äggvita i urinen.

Grattis mammab på födelsedagen! Ha en fortsatt fin dag!

Pust, här har sonen varit sjuk i snart två veckor. Det började med förkylning, sen kom magsjuka och efter det feber, som berodde på öroninflammation. Jag har suttit inomhus en vecka nu pga febern, så det växer lite mossa mellan öronen på mig tror jag, men idag är första feberfria dagen. Tycker ni att vi kan leka ute på eftermiddagen, eller borde vi vara inomhus ännu idag? Han hade trots allt lite feber igår kväll, men inget i morse.

• Karttu

Jag puffar lite för min fråga här. Hur har ni gjort efter att era barn har varit febriga, får de vara ute den första feberfria dagen??

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3