BF Juli-07 Nr3
Ja, jag tror nog att vi åker ut en sväng nu. Tack!
Ja, jag tror nog att vi åker ut en sväng nu. Tack!
Härliga nyheter solstraalen, med Saga!
Vår son fick sin andra penicillinkur på raken mot öroninflammation igår, den första hjälpte alltså inte. Känns hemskt att ge honom ännu mera medicin, men vad kan man. Hoppas att denna natt blir bättre än förra, då sov vi inte många minuter, eftersom han hade öronvärk... Trots att vi sov 4 timmar på eftermiddagen idag är jag så trött att jag mår illa, så nu blir det sovdags för mig!
Må väl alla blivande mammor!
Menar du solstraalen? Hon var inne igår kväll och Saga mår bra.
Här har vi oxå fint väder, men sonen är fortfarande sjuk, så vi sitter inomhus. Jag har sytt en sovrumsgardin idag i romantiskt blåblommigt tyg.
Svettigt värre är det här i vårt hus, kaminen man har på magen värmer så skönt.
Jag tittade just i min graviditetskalender att jag har 66 dagar kvar till bf... Vart tar tiden vägen? Snart är det dags! Känns lite småläskigt nu faktiskt, börjar få "kalla fötter".
Ja mammab - know the feeling. Här har sjukdomarna avlöst varandra sen påsken, så... Farmor lovade sköta idag så att jag skulle få handla mat, skåpen gapar tomma...
Skönt att de gick om Pusselbiten, iaf tillfälligt!
Jag har inte haft några sammandragningar ännu, men det hade jag inte med sonen före förlossningen heller...
Oj oj teen! Vad kan nu detta vara då? Lycka till idag. Har du försökt med att dricka kallt vatten för att "väcka bebisen"?
Olika penicilliner har olika "regler" - vissa ska man ta med mat, vissa inte. Kolla i bipackssedeln som följer med medicinen vad som står där mammab.
Pusselbiten: Försök "kura ihop dig" och gör det "trångt" åt bebisen. Igår när jag satt på huk märkte jag att det tyckte inte bebisen om, för den började röra på sig då och ville göra mera rum åt sig, så jag fick snabbt byta ställning. Det är förstås inte så bekvämt åt dig heller, så jag vet inte om det är så gott råd..
Jaha, ok. Men var det samma läkare som skrev ut båda medicinerna? De borde nog ha koll på vilka mediciner som samverkar o så.
mammab: Ok, då vet jag inte säkert. Kanske de vet på apoteket om du ringer och frågar. Det brukar ju vara så att vissa mediciner förstärker/försvagar varandras effekt, så därför ska man inte ta dem samtidigt.