Inlägg från: Mjukis82 |Visa alla inlägg
  • Mjukis82

BF Juli-07 Nr3

Blåttfjäril skrev 2007-04-19 11:43:34 följande:
    Calylite:Tackar.Är det någon mer än jag som fick barn -06 och nu ska ha -07?
    Välkommen!
    Ja, vi fick en liten änglaflicka som heter Isabelle, f/d 16 maj 06
    Mamma till två underbara tjejer - en i himlen och en i magen
  • Mjukis82

Är det någon mer än jag som sätter i halsen hela tiden nu som gravid? Skitjobbigt är det! Sätter aldrig i halsen annars, men nu gör jag det hela tiden!

• Mjukis82
    solstraalen skrev 2007-04-19 12:07:37 följande:
    Är du rädd att maten ska ta slut? Får ta de lite lugnare då du äter.  *skojar med dig*  Nä så har jag aldrig haft det.
    Saken är den att jag inte ens behöver äta för att sätta i halsen! Måste ha överdrivet mycket saliv eller ngt!
  • Mjukis82
    Syrran: Hoppas jag med!
  • Mjukis82

FK har brytdatum den 20:e!

• Mjukis82
    Vickyb skrev 2007-04-19 11:58:22 följande:
    Vad har ni för sgi?
    Just nu har jag 569 kr/dag innan skatt... men har fått löneförhöjning så min SGI ska omprövas. Lite skillnad mot när jag skulle varit hemma med Isabelle, då satte dom mig på lägsta nivå, dvs 180 kr/dag pga att jag var egen företagare och dom inte hade något resultat att räkna på för att jag hade varit igång mindre än ett år!
  • Mjukis82
    Vickyb skrev 2007-04-19 12:46:19 följande:
    Det får bli makaroner till lunch.. men lite krydda och den sista ketchupdroppen i flaskan. Så himla gott ställt med mat har vi hemma.. kanske skall steka ett par dennis korvar till då blir det ju genast lyxmiddag!! Skönt att barnbidraget kommer imorgon.. Lillstumpan får avstå kläder denna månaden så hon får mat stackan.. Hon får gå i sina gamla trasor..Helt depp.. känner mig så långt ifrån glad.. inte konstigt man får panikångest.. hela livet handlar i stort sätt om pengar..Idag skall jag börja mitt nya liv.. Jag skall sluta handla massa "onödiga" saker till hemmet.. sluta handla kläder.. inga blommor till balkongen.. nu är det SHOPSTOPP!!! Non Shop-stop!! Var bara tvungen att skriva av mig.. avreagera mig.. så nu är det gjort och jag känner mig redan lättad. Får ju tänka på dom stackars barnen i afrika! Tänk vad bra jag har det helt plötsligt! *instämmer helt*
    Samma status här! Det suger verkligen... Vi lagade ju bilen igår och det gick på 3200!
    Den 16 maj är det 1 år sen Isabelle föddes och vi skulle vilja ha en sån minnesannons i tidningen, men det verkar inte som att vi kommer ha råd till det, känns skit!
  • Mjukis82
    L2K skrev 2007-04-19 13:32:03 följande:
    Hallonfot - skönt och veta att jag har fattat nåt rätt nångång. Tyvärr hör jag till den skran med skral ekonomi men det är mitt eget fel. Om jag inte hade dragit på mig en massa dumma skulder skulle vi haft en jättebra ekonomi med tanke på våra inkomster. Men som sagt, dum har jag varit och nu får jag stå mitt kast... Fast ju högre inkomst desto snabbare försvinner skulder är mitt motto just nu.
    Det är samma här.... vi hade haft det jättebra om vi (mest jag) inte hade haft en massa dumma och onödiga skulder! Men man lär ju sig av sina misstag iallafall!
  • Mjukis82

När Magnus skulle skriva på faderskapspapperna för Isabelle var vi tvungna att ha 2 "vittne" som också skrev på... men vi behövde inte vara nere på familjerätten, fast det berodde nog på omständigheterna. Här e det annars så att man måste ner till dom på familjerätten.

• Mjukis82
    Nathalie009 skrev 2007-04-19 14:01:28 följande:
    Men alltså, ska jag bli tvungen å be min mamma tex ta ledigt bnara för att skriva under det? Nää.. tro man kan få d hemskickat.
    Gå ner o fixa det innan bebisen kommer, så slipper ni ha det hängade över sen ju! Och skriver ni under det på familjerätten behöver du inte ha ngn annan än pappan med dig!
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3