Inlägg från: LindaoJohan |Visa alla inlägg
  • LindaoJohan

BF Juli-07 Nr3

ååh, ont i tuttarna!! Får väl skylla mig själv... har hört att det kan va bra å förbereda tittsen för lite smärta (ammning...) så när jag duschar så brukar jag skrubba dem med en tvättsvamp... svider som f-n... ni som har erfarenhet av amning, är jag knäpp på något vis...?Generad tänkte att om jag utsätter dem nu så går det bättre sen...

• LindaoJohan
    JoNaLi skrev 2007-04-03 21:05:40 följande:
    Men för att tillägga.. behöver juh inte dra så mkt så att du får så ont.♥Mamma till Nathalya & Liam♥& lilla pyret i magen!! BF 070705♥
    ha ha, ja det va ett bra förslag, lär ju inte killen banga direkt!!
  • LindaoJohan
    Mjukis82 skrev 2007-04-03 21:03:56 följande:
    LindaoJohan: Jag har ju tyvärr ingen erfarenhet men det där tycker jag låter som självplågeri faktiskt! Mamma till två underbara tjejer - en i himlen och en i magen
    jag fick tips om att tvätta en frotté handduk utan sköljmedel och skrubba tuttarna med.... tyckte det verkade  "skönare" att ta till tvättsvampen i duschen istället...Fundersam
  • LindaoJohan

Måste få skriva av mig lite...
    Igår kväll mådde jag verkligen skit! Smärtan i bäcken var helt sjuk!
    Sambon fick hjälpa mig ner i sängen, jag grät mig till söms för det gjorde så j-a ont rent ut sagt.
    Var som om någon högg mig med kniv i rumpan, lår , ländrygg och ljumskar på vänster sida. Väl i sängen kunde jag inte röra mig för det gjorde så ont.
    Låg på rygg, gick ju inte att lägga sig på sidan. Tillslut fick sambon vända mig så jag kom på sidan med en kudde mellan knäna... sedan somnade jag väl.
    Idag känner jag mig rätt så öm. Men ska bara jobba mellan 13.30-17.30 så det går nog bra, sedan är det ju påskledigt!
    Men jag kunde nästan inte röra mig alltså... ska ringa läkaren idag och få min halvtidssjukskrivning förlängd.
    Tur för mig att jag bara gått upp fyra kilo... peppar, peppar...

• LindaoJohan
    nasse01 skrev 2007-04-05 09:51:57 följande:
    Nu börjar visst problemen komma för oss... Inte så konstigt det är ju nu vi växer som mest. Jag har ett problem just nu. Har börjat bli så trött så fort jag sätter mig ner på jobbet och ska arbeta. I några dagar nu har det varit precis som att jag skulle kunna somna i skärmen.Vad kan det vara? Sitter framför datorn hela dagarna.Har väl tyvärr ätit lite för mycket godis den sista veckan men skulle man bli så trött av det?Äter Järntabletterna, inte många dagar som jag missat det!Någon som vet?
    har tyvär inget bra svar... men jag är oxå supertrött! jobbar bara fyra timmar om dagen, när jag kommer hem går jag och lägger mig för jag är så trött. spelar ingen roll om jag sover 8-9 timmar/natt... det är superjobbigt
  • LindaoJohan
    nasse01 skrev 2007-04-05 09:58:47 följande:
    Jag vet inte vad jag ska göra snart! Jobbar ju heltid.Får ta ett snack med BM nästa gång ska dit den 17/4 och göra glukos testet igen. Om jag fortfarande är lika trött så får vi väl se vad hon säger. Ett problem är ju att det är sjukt mycket att göra på jobbet och det är rätt jobbigt när man igentligen vill städa av gammalt som ligger innan man ska gå hem.Tur det är påsk nu och halvdag idag så man kan jobba hemifrån! :)
    kan du inte få en sjukskrivning på 50% eller på 25% iallafall...?

jag fick min sjukskrivning på 50% förlängd till den 31 maj, prata nyss med läkaren. Men hon sa att fk ibland kan vara kinkiga och inte bevilja... bara att hålla tummarna nu...
  • LindaoJohan
    L2K skrev 2007-04-05 10:27:29 följande:
    tänkte hör me er som har barn redan tänkte köpa en trehjuling till saga i 2½ år present. eller ska ja satsa på en två hjuling me stödhjul på en gång? vet inte riktigt hur ja ska göra hehe..Skippa trehjulingen är mitt tips!!! Iaf om ni inte kan hitta en som ni verkligen vet att hon kan cykla på. Så gör vi med Oskar nu. Han når inte ner att trampa på trehjulingen iom att pedalerna sitter så långt fram. På Basses lilla cykel når han mycket bättre så så fort Basse lärt sig cykla utan stödhjulen ska han få ny cykel och Oskar ta över hans.Solstraalen - klart du får stöttning!!! Jag tycker det är starkt av dig att orka ta tag i det redan nu!!!!LindaoJohan - när jag har så där ont på kvällen brukar jag testa med ett varmt bad och alvedon för att åtminstonne kunna sova någorlunda.Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
    ja man ska kanske testa det! Känner sig helt värdelös när man har så ont... jag vill ju göra saker hela tiden...
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3