Inlägg från: solstraalen |Visa alla inlägg
  • solstraalen

BF Juli-07 Nr3

Vickyb skrev 2007-04-09 10:42:26 följande:
    Du har gått 169 fulla dagar av 282 Du är i vecka 25 Du har gått 24 fulla veckor och 1 full dag (v24+1) Du är i 6:e kalendermånaden Du är i 7:e graviditetsmånaden (lunarmånaden), läs mer här Du är i trimester två Du har 113 dagar kvar till förlossning ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
    Hur kommer de sig att du ska vara gravid 282dgr?
    Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen v.28
  • solstraalen

Nåväl, ut kommer ju bebisen förr eller senare

Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen v.28
  • solstraalen
    L2K skrev 2007-04-09 18:03:22 följande:
    Jag vill också gå på ikea!När jag väntade Basse bodde jag på ikea! Då hade vi gångavstånd dit, nu är det drygt en timmes resa. Så trist!!! Har inte varit där på år och dar... Men måste hinna dit innan förlossningen, ska köpa bäddset. www.ikea.com/PIAimages/69924_PE185228_S4.jpg Vi hade det blåa till Oskar och jag va så förtjust i det att jag bara måste ha det rosa den här gången. Annars så blir det ju inte så många nyinköp innan förlossningen här... Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
    De där rosa har Saga Funderar på å köpa de blåa till lillebror
    Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen i magen.
  • solstraalen

Idag börjar min kamp! :)

Känner mig laddad till 1000!

Har ett program i datorn som man kan använda sig av vid viktnedgång/hålla vikten osv ( Hälsovakten ) och den funkade ju för gravida oxå!

Så matade in min vikt å allt idag och fick fram antal kcal ( och 1000 andra saker ) jag ska äta per dag för å hålla min vikt och det var inte så lite.
    Så ska hålla mig till de nu, så får vi se om ja endå går upp i vikt. ( Då har jag iaf försökt allt nu )

Inget godis från och med nu heller.

Nu ska här kämpas!

+19kg visade vågen imorse, så hoppas verkligen inte ja fortsätter rasa upp i vikt nu.

• solstraalen

GAH min foglossning?!?!

#%&¤%/(%&(%&¤%/#¤%#¤#¤

Sista veckan har den blivit sååååååå mycket sämre.

Nu har vi vart å lekt på öppna förskolan en sväng och nu kan jag knappt gå utan att det smärtar helt galet alltså.

Så här ont har ja aldrig haft med de andra barnen och det är 11veckor kvar?!?!

Kan knappt stå upp alltså.

*suck*

• solstraalen

Kan akupunktur hjälpa mot foglossning?? Eller funkar de bara om man har ont på vissa ställen i bäckenet?

• solstraalen
    Beckah82 skrev 2007-04-10 14:41:11 följande:
    För den som undrar varför jag nojar om magens storlek och tjatar hela tiden så är det därför:Klickbar bild....Det KAN inte bara vara jag som tycker att det hänt lite väl mycket på exakt en vecka... ♥ Vad varje gravid borde läsa: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m18636352.html
    Ser ut som om magen hoppat upp en våning på dig på senaste bilden

Är ju nu magen växer som mest typ, iaf är de så för mig å har vart de andra graviditeterna.
    Får höra hela tiden nu att min mage växer så mycket, men ser de själv ju inte på samma sätt, mer än känner att det blir tyngre.

Du har iaf jättefin mage
  • solstraalen

Beckah: Oh ja, din mage har verkligen växt massor sista veckan!

• solstraalen

Couscous och fiskpinnar
    Lätta i couscousen för att uppnå fettmålet för dagen. 

Snart första dagen avklarad med kcal-räknande å ickesmåätande.
    Det svåraste är att inte småäta, de gör ja ju ALLTID oavsett om ja e gravid eller inte. Enda ggr jag inte gör de e om ja räknar kcal osv.

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3