Inlägg från: solstraalen |Visa alla inlägg
  • solstraalen

BF Juli-07 Nr3

För mig tog de bara en vecka typ!

Gjorde de nyligen med Saga, ännu fortfare går de om man ringer dit efter ett par dagar ;-D

Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen i magen.
  • solstraalen
    Giafia skrev 2007-04-10 17:07:54 följande:
    Jag har börjat må illa och kräks varje dag igen. Någon som vet om det är normalt eller vad det kan bero på? Dessutom känner jag mig sjukligt trött:( Har försökt få tag på bm idag, men icke...
    Men usch vad jobbigt
    Väntar mitt 3e barn men har tyvärr inge bra svar att ge dig.
    Har du haft så här länge nu?
    Tänkte så du inte åkt på envis magsjuka?
  • solstraalen

Kom på att ja glömt att fråga er som har foglossning, smäller de till så de låter HÖGT i ert bäcken ibland?
    De gör de oftare å kraftigare nu sista veckorna på mig.
    Idag kom en riktigt hög smäll som hördes i hela rummet.

Så har de inte vart i de andra graviditeterna.

Idag small de till baktill i bäckenet, ovanför höger skinka då jag gick.

• solstraalen

Funderar på VAD det är som gör att de smäller till så där.
    *skulle vilja veta*

Knän som knakar.. ja de vet ja hur de e De e ungefär samma grej fast i bäckenet ocg mycke kraftigare känsla+ljud.

• solstraalen
    annki72 skrev 2007-04-10 20:17:01 följande:

jag har sjukt kraftiga värkar i magen nu, pallar snart inte

har pratat med sjukhuset och jag får komma in om jag vill, men är ensam med mina små så det är inte så smidigt just nu.

Men de sa att så länge jag känner barnet röra sig och inte har blödning så tyckte dom jag kunde avvakta.

ska ta en alvedon och gå och lägga mej nu tro jag och hoppas det går över, hoppas inte det ska vara så resten av tiden bara.

Hoppas allt är ok med er andra, orkar inte läsa igen ca 10 sidor som jag är efter

Mamma till 4 söner och en bebis i magen!!
    Usch vad jobbigt!
    Hade liknande med dottern.
    Hoppas de ger med sig snart!

Vi vill inte ha bebisar här i tråden redan, på tok för tidigt.

HÅller tummarna för dig.
  • solstraalen

Nu ska jag lägga mig i sängen och se på house/sova.
    Brukar lägga mig strax innan 21 varje kväll och sover innan 21.30 9 av 10 kvällar.

Första dagen är avklarad och jag har hållt mig till mina kcal och allt!

Det är svårt att INTE småäta erkänner jag. Men de visste ja redan sen alla bantningskurer osv.

Detta är första gången ja försöker hålla min vikt med hjälp av kcal, protein, fett, kolhydraträknande osv.

Känns sjukt att försöka behålla en sån hög vikt jag ligger på, men men, ska ju inte banta som gravid.

Tror ni man kan få ont i skallen av att inte småäta?

Har såååååååååååååå ont i skallen nu.   Eller så beror de på minskat intag av socker

• solstraalen

NU säger jag godnatt

Ni är underbara tjejer

Jag AVSKYR oliver så förstår inte hur man kan va galen efter det

• solstraalen

Ni pratade hicka, min lilleman har nog aldrig haft de, inte vad jag har kunnat känna än iaf.
    Men de kommer nog

• solstraalen
    Hallonfot skrev 2007-04-11 06:52:04 följande:
    Tror inte min bebis haft hicka än heller. Alva hade jättemycket hicka men det kanske kom först senare i graviditeten. Den här bebisen är så otroligt livlig i alla fall så jag behöver inte sitta och känna efter så som jag gjorde när jag väntade henne.Jag brukar alltid gå upp runt 5.30. När klockan ringde idag gick jag upp som vanligt, duschade, sminkade mig och tog på mig. När jag kom till köket slängde jag en blick på klockan och hon var bara 5.30. Men va f-n, antagligen var jag och petade på inställningen när jag stängde av den igår. Ja ja, resultatet blev att jag var på jobbet redan 6.13 idag så jag ska absolut gå före fyra idag.
    Ja den här bebisen är oxå mkt livligare än mina andra två  ( kan bero på moderkakan som inte ligger frampå den här gången ). Han sparkar runt hela dagarna där inne, men hickan kommer väl så småningom

Får du iaf en tidig dag idag
  • solstraalen

F*n tjejer
    Gnäll gnäll gnäll.

Trodde de skulle va lugnt å gå till affärn bara. Tar normalt 13min att gå dit. Nu tog de mig över 30min hem!!! Fick stanna flera ggr och gå sååå långsamt. Så sjukt ont i bäckenet på en viss punkt ( där ja alltid har ont ). Men nu kan ja ju inte röra mig en mm utan att de smärtar helt sjukt.

HUR ska detta gå i 11 veckor till??  Har ju min lilla Saga hemma på dagarna oxå som behöver stimulans. Idag pallar jag inte ens ut i lekparken efter trippen till affärn

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3