veronicaq och ni andra som undrar ang tens plattor; jag har fått hyra mina av sjukgymnasten fram till förlossningen. MAn har en liten apparat där man kan skruva styrkan, sedan lägger man små gummiplattor vid svanken, typ över dom små "smilgroparna" de flesta har.
Jag har två plattor, finns även att få fyra små men jag tyckte det va lättare att hantera bara två när man gör det själv. Du kan justera styrkan själv med hjälp av en liten snurr-knapp (tror det ser lite olika ut på apparater deroende på om de är gamla el nya)
Små små elektriska signaler går genom plattorna ut i ryggen. Känns som små små myggbett, eller som om armen somnar... svårt att förklara. obehagligt samtidigt som det är SUPERSKÖNT! finns inget som säger hur ofta du kan använda plattorna har jag för mig.
Jag tar till dem när jag har som ondast, blir som en lång massage kan man säga. Dagen efter kan man känna sig lite öm i benen, ryggen, som lite träningsvärk och man kan bli lite "trött" i huvudet. KAn även använda plattorna som smärtlindring vid värkar inne på förlossningen, då kan det vara bra att ha lärt "känna" sin apparat innan så man vet hur den funkar och vilken styrka du tycker är skönt att ha den på.
Hoppas det inte blev alltför snurrig beskrivning det där!!