• Tania

BF Juli-07 Nr3

Haha... ja visst är jag ett geni!!Skrattande

• Tania

Åh va jag gillar min son just nu. Han matar mig med sitt lördagsgodis. Jag älskar lakrits men det gör inte han så då får jag det. muums!!

• Tania

På tal om lakrikt så ska ni få ett recept på en lite knäckig kaka med smak av citron och lakrits.

Ska bara leta reda på receptet.

• Tania
    Citron och Lakritskaka

75 g smör
    2 ägg
    2,5 dl strösocker
    2,5 dl vetemjöl
    1 tsk rivet citronskal
    4 käck

Sätt ugnen på 175 grader. Smält smöret. Vispa ägg och socker pösigt och tillsätt det smälta smöret, mjöl och citronskal.
    Häll smeten i en smord och bröad rund form med löstagbar kant, ca 24 cm i diameter. Klipp käcken i små bitar och strö dem över.
    Grädda i nedre delen av ugnen ca 30 minuter.

NJUT!!
  • Tania
    L2K: Jisses va geniet i mig fick brått härifrån... helt plötsligt blev jag fru airhead och fattade inte vad du menade med -spara geni till dig.

Men bättre att verka pucko och fråga än att vara ett pucko och inte fråga eller hur

Och JA, utan FL hade denna eftermiddg/kväll varit öken. Min man har somnat i soffan och sonen tittar på Bolibompa.
  • Tania
    L2K: Japp. Grillchirre och dilldirre blir det här. Sen har jag laddat med majssombreros, pommespinnar eller vad de nu heter, cashewnötter, smågodis och glass.

Visste ju inte riktigt vad jag skulle bli sugen på när jag var å handlade så jag tog ALLT jag kunde komma på. hehe.

Men jag har INGEN aning om vad vi ska käka för mat jag å min törnrosa här. Sonen ville ha gröt och inte kan jag neka honom det. hehe... lätt och lagat!

Undrar om man kan få brännskador av en laptop behöver i alla fall inte någon filt.
  • Tania
    L2K: Jo nu har tafsandet börjat och jag är ju en ynkrygg som inte törs säga ifrån men jag ryser varje gång någon obehörig äger tillträde.
  • Tania

Förresten... har någon tänkt på vilket babyskydd som ska inhandlas?

Vi har tittat på AKTAGracos LogicoS med bas. Färgen jag fastnat för hette coolblock eller nåt.

Skitsnygg.

Sen skulle jag vilja ha en sån där vagn.. travelsystem heter det väl... verkar vara så himla smidigt.

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3