Inlägg från: Hallonfot |Visa alla inlägg
  • Hallonfot

BF Juli-07 Nr3

Alva fick klippa sig första gången dagen innan hon var 6 månader. Gjorde det privat hos en frisör vi känner. Hon kom ut med riktig frisyr på förlossningen och tappade det aldrig. Jättekul, speciellt eftersom hon var tjej och man då kan sätta upp håret på lite olika sätt. Behöver jag säga att jag hade en halsbränna från helvetet???

• Hallonfot

Pusselbiten86: Stackare! Vad jobbigt..och speciellt när man är gravid med alla hormoner och trötthet. Hoppas han repar sig och snart blir bra igen. Tänker på dig!

• Hallonfot

Annki72: Vad var det för frågor? Jag var inte inne igår men är inne nu. Fast bara en liten stund till.

• Hallonfot

Jag svettas inte heller....än. Har istället varit fruktansvärt frusen men det har tack och lov blivit bättre. Känner mig helt normal i temperaturen nu men det är väl bara en fråga om tid innan vi blir supervarma allihop. Dottern är född i januari och jag sov med öppet fönster i sovrummet fram tills hon föddes. Maken flyttade ut till gästrummet några gånger när det blev för kallt. Undrar hur man ska göra när det är sommar? Några förslag?

• Hallonfot

Jösses, vad ni skriver. Har "bara" varit borta i 3 dagar men det var hur mycket som helst att läsa igenom. Kul!

Jag har också börjat få ont i ryggen igen (hade det med dottern också). Blir när jag sitter för länge. Var sjukskriven från vecka 17 för ryggont med dottern så jag har redan klarat 4 veckor längre den här gången innan det ens började. Hoppas jag klarar mig utan sjukskrivning den här gången. Ska försöka variera min arbetsställning så gott det går. Sitter ju framför datorn hela dagarna och har tyvärr inte höj- och sänkbart skrivbord.

Någon mer än jag som längtar till sommaren och att äntligen få gå hem?

• Hallonfot

Mammab: Det är en djungel med alla papper man ska fylla i. Gå dit och be dem hjälpa dig. Det är ju det de är till för.

LindaoJohan: Jag är inte alls avundsjuk på dig som snart ska ha semester!

• Hallonfot

teenpregnancy: Usch, det lät inte kul alls.

Ja, det verkar som om de flesta har någon sorts värk. Fast jag måste säga att jag nog inte ska beklaga mig för än så länge har värken inte hindrat mig från mycket saker. Men det känns "skönt" på något sätt att fler har ont för då blir det lite mer legitimt att få tycka att man har ont trots att vi inte kommit längre än drygt halvvägs.

• Hallonfot

Jessa - Jag mår som en prinsessa denna graviditeten om jag jämför med min förra. Tur att ingen graviditet behöver vara den andra lik.

Sex? Hmmm, tror jag kommer ihåg vad det var men är inte helt säker... *ler* Skämt åsido så har jag haft så mycket småblödningar så jag har inte vågat ha "riktigt" sex på ett tag nu. Hi hi...som om jag inte skulle våga skriva ordet samlag. Vi är väl inte särskilt pryda här inne.

• Hallonfot

Humlan1973: Säg till om du hittar det.

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3