BF Juli-07 Nr3

Vet någon av er varför det inte skulle vara bra om Saga skulle bli helt galen i få dricka??
( hon har ju kraftiga diarreer sen i torsdags ).
Läkarna sa de igår på sjukhuset, att vi skulle hålla extra koll på henne.
Å ikväll ville hon bara dricka å dricka å dricka. Å enligt läkarn skulle de inte va bra?
Åh nu har vi skaffat liften till syskonvagnen.
Har en emmaljunga classic syskonvagn och emmaljungas duolift, men va 17 vad dåligt det var.
Ska man fälla Sagas säte så måste man trycka ihop mjukliften vad gäller bredden uppe vid huvudet för annars tar den emot så Sagas ryggstöd ej går å fälla. Likaså måste man trycka undan den då man ska fälla upp Sagas ryggstöd.
_värdelöst_
Jag var så emot phil & teds vagnar förut, men just pga att barnen har sin egna plats i vagnen + dess smidighet så blir jag mer å mer förtjust i den. Speciellt den nya sport-varianten där även syskonsitsen får ett viloläge.
Men men.. känns dumt å köpa en sån nu när vi fick syskonvagnen till sånt vrakpris.
Det kommer dessutom bli såååååååååååååå trångt i emmaljungan i vinter då bebis fortfarande har liften, eller iaf har den som åkpåse och Saga ska ha overall på sig.
Nu efter 10 dygn är Saga friskförklarad!!!
Hon har aldrig bajsat en sån "fast och fin" blöja förut, så att vi tagit bort mjölken kanske har gjort skillnad (?).
Vi får se väl hur de blir närmsta dagarna.
NU idag och igår har hon faktist fått en flaska vanlig välling då vi haft svårt å få i henne annat kvällstid.
Har även fått börja med nån salva mot hennes eksem för dom såg ut som färska illröda brännmärken på henne efter badet igår. Såg riktigt riktigt illa ut. Och redan nu efter 3-4 omgångar salva så ser de bättre ut
Som de va igår, ja då hade vi inte kunnat visa henne i badhuset eller så om vi hade tänkt de, för då hade vi väl åkt fast för barnmisshandel.
Hon har några flammor på varje arm och ben men sen båda sidor av ryggen är halvtäcka av stora röda "brännmärken".
EN annan har ju tagit de lugnt i en vecka nu å endå e min foglossning såååååååå grym.
En bekännelse oxå, har inte räknat kcal på en vecka nu, så vikten har väl gått mer i taket
Har tappat orken/motivationen nu med allt kring Saga osv...
Men men.
Snart bär de av till stan för lite shopping, om de nu fått in några söta bebissommarkläder, sen väntar mitt första aurora-samtal för den här graviditeten.
Jag är grymt nervös, vet inte hu jag kommer reagera eller något alls.
Men ska iaf få träffa samma underbara Aurora som jag gick hos när jag väntade Saga, så det ska bli kul att träffa henne igen.
13.00 ska jag infinna mig på sjukhuset.
*nervös*
Vet ju att det går bra, men alltid jobbigt å släppa fram tunga känslor.
Sådär hemkommen från stan och Aurora-samtalet. Pratade med min Aurora-Bm i 2 timmar idag. Ska tillbaka om ca 2 veckor.
Och just nu känner jag mig mest vilsen, massa som rör sig i huvudet inför förlossningen.
Ska försöka reda ut lite tankar och prata med sambon ikväll då han kommer hem om lite som rör det hela så lämnar jag en rapport här ikväll eller imorrn.
Just nu känns de bara för tungt.
Håller tummarna för zandrisen oxå.
Nu har vi pratat mycket jag och sambon, efter mitt aurora-samtal idag.
Som läget är nu för att göra de bästa möjliga av situationen med mig och så, så blir det nog en planerad igångsättning + att förutom sambon så kommer nog min syster att få vara med oxå.
Det känns just nu som att det kan vara rätt.
Ska tillbaka till aurora den 9e maj. Längtar dit, för jag vill ha allt klart och bestämt så jag kan slappna av sen.
Vi pratade om planerad igångsättning idag på samtalet nämligen å ska min syster dessutom vara med så går det inte annars, hon bor över 50mil bort nämligen.
+ att det känns dom det "enda" rätt för mig endå om ja ska kunna hantera alla känslor någolunda iaf.
Aurora sa även att i mina papper ska de stå ordentligt och tydligt om mig och mina känslor och upplevelser och så och bestämmer vi inte nu innan redan om planerad igångsättning, så ska jag få det sen på slutet om jag känner att jag inte orkar mer fysiskt eller psykist utan att behöva kämpa för kung och fosterland. Vi pratar nu om efter 37/38 fulla veckor.
Min aurora-bm är superbra verkligen. '
Massa svammel.