Inlägg från: solstraalen |Visa alla inlägg
  • solstraalen

BF Juli-07 Nr3

Kalas

Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v22
  • solstraalen
    SannaKaarina skrev 2007-02-23 22:56:29 följande:
    Halvblod13 kg sen den dagen jag blev gravid. och jag har inte proppat i mig utan försökt hålla mattider och promenader med hunden. eftersom jag var lite kraftig innan är det inte så bra. försöker hålla det på en hälsosam nivå då jag vet att det bara blir jobbigare
    13kg, vi ligger nästan i samma viktuppgångsklass då. Jag ligger visserligen på +10 eller så.
    Skönt å se att man inte e ensam.. Jag var oxå lite kraftig innan.
    Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v22
  • solstraalen

Angående syskon å dagis och så.
    Jag har bf 1a juli och Saga blir 19månader den 5e Juli, som det ser ut nu så kommer hon få vara hemma med mig och bebisen.  Jag längtar såååååå mycket efter att få va hemma med 2 små guldklimpar
    Vi ska hitta på en massa skoj

Saga är hemma med mig nu oxå då jag endå bara pluggar på distan ( heltid ) och vi har sagt att så länge hon inte visar tecken på understimulation så får hon vara hemma.
    ( Vi besöker öppna förskolan i snitt iaf 1gång i veckan ).

Så vi har sagt att när hon visar att hon behöver dagmamma/mamma så söker vi det åt henne,men planerna är att syskonet och hon börjat hos dagmamma/dagis samtidigt hösten 2008.

Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v23
  • solstraalen

Bara måste få glädja med mig eller vad man ska säga

Min lilla Saga är ju en tänkare som person, tänker efter före och när hon väl gör något så kan hon de mer eller mindre utan problem.

Å idag tog hon 5 riktiga gåsteg i följd!!! Första gången hon vågade gå själv

Igår vågade hon tom stå och dansa utan att vi höll i henne ( hon kollade på melodifestivalen )

Jag är så glad för min stora lilla tjej!  Även om hon e av den sena sorten i utvecklingen
    Hennes bror var tidig med allt och det var kul de oxå, men jobbigt eftersom han slog sig så ofta.

• solstraalen

Ja jag e så sjukt stolt!!
    Har längtat såååååååååååååå efter de här så ni kan inte ana!!!

Ska bli såååå kul när hon går, slipper hon lida av att tofflorna åker av oxå. Sitter ju på plats bättre då man går ( ja hon är lite udda å tycker om å ha tofflor )

I övrigt, hennes köldallergi hon fått, ja idag fick hon stora nässelutslag ( de e så allergin yttrar sig ) på händerna av att bara krypa inne.

Jag vill ha vår!

• solstraalen

JAg förminskande mina bröst för några år sen, men de kan man inte tro längre

• solstraalen
    Prinsessan Zelda skrev 2007-02-25 15:05:22 följande:
    Blev det bra.från vad till vad, om jag får fråga Gjorde du lyft då också? bli biten: www.monstersgame.se/
    Jag gjorde min op på en privat klinik i sthlm, men de jobbade för landstinget så j ag betalade inget
    Jag minska ner dom från F till liten D-kupa.

De va bara tomma ica-kassar av tuttarna då jag opererade dom, hade gått ner 35 av alla 41kg jag gick upp med Anton i magen, så dom var platta å hängdedeluxe

Det görs lyft automatiskt när man gör via landstinget.

Efteråt såg dom ut som silikontuttar och satt fast på bröstkorgen på mig
    Behövde inte ha BH om jag inte kände för det, så fasta vart dom.

Efter graviditeten med Saga så blev de liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiite häng, inte alls så de e så folk som skulle se dom skulle säga att dom hänger, men de har liksom ändå hoppat  ner ett litet hack

Men ja, jag vart supernöjd och är de fortfarande, enda nackdelen var väl amningen som gick totalt åt skogen efter 11dgr med Saga.
  • solstraalen
    Prinsessan Zelda skrev 2007-02-25 15:14:01 följande:
    ok. jag har ju bara c kupa normalt, men när de hänger mycket är det inget kul. och jag vill gärna kunna vara utan bh iblan på sommaren och så. men man får se sen efter allt. bli biten: www.monstersgame.se/
    Kanske räcker med att lyfta dom då?

Jag "beställde" stor C-kupa vid min op, men de vart liten D.  Är väl lite svårt å få exakt rätt storlek förmodar ja när man ligger där å dom skär upp hela tuttarna
  • solstraalen
    L2K skrev 2007-02-25 15:14:34 följande:
    solstraalen - jag önskar sååå att jag hade orken och viljan att gå ner dom 20 kilo som behövs för att jag ska få en operation. Fast samtidigt är jag livrädd att jag inte ska trivas med min nya kropp. Har vägt och sett ut så här dom sista åtta-tio åren. Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
    Ja de e ju grejen, man kanske inte trivs.

Jag är dock sån som VANTRIVS utav bara f*n när jag e stor ( e ja större än stl 44 mår ja skit rent ut sagt )

Med Anton gick ja från 68 till 109kg. Vid förlossningen försvann 15kg. Resterande fick ja banta bort ( alla förutom 5 fick ja bort )
    Men sen gick åren å man fick några tillbaka.

Å med Saga gick ja från 82 till 117kg, vid förlossningen med henne försvann bara 7kg, resterande fick ja kämpa bort ( trots att alla läkare sa att ja hade samlat såååååååååå mycket vätska)

Denna graviditet började jag på 88kg, väger nu iaf 98, räknar starkt med att gå upp till 125-130kg och det känns faktist rent ut sagt åt helvete Jag skäms såååååå över mig själv som stor.
    Har inget emot stora människor ( nu prata vi folk stl 44 och uppåt ), men jag har sååå ont i knäna osv då ja e "fet".

Vet inte hur de kommer bli i sommar, sägs ju ska bli skitvarmt.
    Men vid graviditeten med Anton fick ja ENORMA överarmar som inte blev mindre trots att ja bantade. Så idag är dom gigantiska och ju mer ja går upp i vikt ju störra valkar blir de på ryggen å jag skäms så över dom

Så det blir inte mycket å va ute i sommar.

Nä långt å svamligt.
  • solstraalen
    Prinsessan Zelda skrev 2007-02-25 15:15:59 följande:
    men blir de inte lite mindre automatiskt när man lyfter?? bli biten: www.monstersgame.se/
    Jo det tror jag.
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3