-
På apoteket finns en bröstpump som inte är så dyr och så finns det en annan lite dyrare.SannaKaarina skrev 2007-04-25 20:31:01 följande:var kan man hitta den bästa /ekonomiska bröstpumpen?
-
Jag har nog lagt ut 8000.- på denna bebben. Vi har ju det mesta kvar från Linnéa.. Har bara köpt vagn och en dress och 2 st bodysar. Men vill köpa massa massa mer kläder, får väl köpa ett plag i månaden.
Fast det är lite jobbigt när man inte vet vad det är för kön, har en hel del neutrala kläder kvar från Linnéa så jag väntar och storshoppar när bebis kommit istället... Skall försöka lägga undan lite nu varje månad så det inte syns på kontot när bebben väl har kommit.
-
jag köpte den billiga varianten.. fungerade rätt bra med det gjorde satans ont ibland och det kändes som hela bröstvårtan sögs in i detta vakuum så det kanske inte är nått jag rekomenderar heller.. det blev mest att jag handpummpade. Denna gången blir det till att köpa en rikigt pump sån som samlar upp i en liten flaska och ger med kopp.mrsbygg skrev 2007-04-25 21:38:39 följande:rekomenderar inte den billigare varianten av bröstpump från apoteket!! absolut inte bra!!höll på slita loss hela bröstvårtorna för det blir för hårt sug. och det rymms inte mycket i det lilla mini röret.. så inte den!!jag ska köpa mig en elektrik denna gången. hade så jäkla mycket mjölk sist så ja fick jämt pumpa å frysa in...vi har inte köpt nånting till bäbis än. jag köper nog lite bb-kläder senare.tycker fortfarande allt som finns verkar för varmt för mycket plych?!dräckter å skit..
-
Vagn och 1 dress & 2 bodysar!Theresa1 skrev 2007-04-25 21:42:08 följande:Ni som lagt flera tusen på bebben, vad har ni köpt?
-
Vilken otrolig fin förändring!Mjukis82 skrev 2007-04-26 18:40:44 följande:Före färgning, klippning, smink och insättning av linser :(klickbar bild)EFTER:(också klickbar bild)
-
Jag kan nästan helt ärligt säga att jag längtar till förlossningen.. längtar efter smärtan som sedan gör över till en lättnad och man har sin lilla bebis i famnen. Det är värt det..!!!
Men visst börjar jag känna viss oro. Hm! Är nog mest rädd för att inte hinna till BM, den tanken gör mig livrädd. Men jag har intalat mig själv att det kommer att bli många svängar till BBDenna gången vill jag komma in och bada och ta de lugnt.. Sist kom jag in och var uppen 10
-
Jobbig känsla. Jag vet inte hur jag kommer att tänka lite längra fram. Jag kommer att vara nervös.. Men inte så nervös att jag blir rädd. När man kommer att gå gravid mitt i högsommaren så vill man nog inget annat än att få ut den lilla och då är all smärta i världen ingenting!solstraalen skrev 2007-04-27 07:38:26 följande:JAg vill oxå tänka som dig, att längta efter smärtan, som man vet går över till ett rent lugn å lyckorus då bebisen är ute. Men min hjärna vill inte tänka så alls
Så tror ja! Jag har redan blivit trött på att vara gravid.. trött på att jag inte har kläder som passar vädret.. alltid för varmt.. Haha. och några pengar till att köpa nya det har jag knappt. Är så förbannat trött på att vara gravid.
-
Härligt. Hoppas lillkillen mår bra.solstraalen skrev 2007-04-27 07:47:01 följande:Åh fick just veta att en kompis till mig fick sin son i tisdags, hon hde bf 2 veckor innan mig, så han kom i vecka 32+2.Hoppas sååååååå att allt går bra med honom, just nu såg allt ljustut
Min kompis fick en dotter i lördags.. Gu vad man längtade efter att man fick hålla henne.. så otroligt liten och så himla söt. Har totalt glömt bort hur små dom små liven är. -
Nä dags för frukost! Magen skriker efter mat!
-
Förresten.. För ett par dagar sedan pratade ni om att ni hade köpt shorts på H&M, Vad är det för shorts? Kanske skall man gå och köpa sig ett par sådana.