Inlägg från: Prinsessan Zelda |Visa alla inlägg
  • Prinsessan Zelda

BF Juli-07 Nr3

jag använde aldrig bröstpump. jag han dpumpade ur de få gånger nån annan skulle mata Adam. Amningskudde hade jag inte heller, men har nästan bara hört bra om dem. De är bara så himla dyra. uppsamlare hade jag då det bara rann ur andra bröstet när jag ammade, därför behövde jag inte heller pumpa.

Man ska ju inte pumpa för mycket, då bildas ju bara mer mjölk hela tiden och man får lättare mjölkstockning.

bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
  • Prinsessan Zelda

300 kr låter jättebilligt. Bara en amningskudde brukar ju kosta många hundralappar.

• Prinsessan Zelda
    zandrisen skrev 2007-05-11 20:38:43 följande:
    Teen, nu blir jag nästan lite avundsjuk, det är ett SUPERPRIS om det dessutom ingår en elektrisk bröstpump. Hade en amnuell förra gången, men hade så himla mycket mjölk så att det blev jobbigt att sitta och pumpa för hand så länge. Köp, om inte annat kan du ju sälja det vidare!
    bara en undring. hade du mycket mjölk? varför pumpade du då? Då produceras ju bara mer??
  • Prinsessan Zelda
    zandrisen skrev 2007-05-11 20:45:48 följande:
    zelda, jag pumpade för att pappan skulle kunna få mata då och då, han ville absolut göra det, och då var det bara att pumpa på...
    ja ja. det är ju inget konstigt. då förstår jag. då pumpar du ju ut det som bebben ändå skulle äta.
  • Prinsessan Zelda
    mrsbygg skrev 2007-05-11 20:52:38 följande:
    jag hade en pump från apoteket den sög!! alltså ja den ska juh suga men den var dålig jag ska köpa mig en elektrisk denna gången...hade så jävla mycket mjölk..så ja pumpa å frös in! var bara för jonas å ta fram stoppa i flaska sen tina i vattenbad!pumpa ja inte fick ja stockning..så elektrisk ska d bli! skiter d sig denna gången med mjölken (vilket ja inte tror) så är det juh bara å sälja...
    men om du pumpar ur mer än bebisen äter blir det ju mer mjölk och lättare mjölkstockning. blir det inte bara en ond cirkel. När jag kände jag började få stockning så ammade jag eller handpumpade ut bara så det lättade på trycket lite.
    Alltså jag bara funderar, vet ju bara hur det fungerade för mig.
  • Prinsessan Zelda
    mrsbygg skrev 2007-05-11 21:06:33 följande:
    pumpade inte mer än va hon åt egentligen. jag hade över drivet mycket mjölk..fick pumpa även innan hon åt för att lätta på trycket..för det kom för mycket när hon skulle ta tutten så d bara sputa över allt å hon princip kvävdes av all mjölk..pumpa ja så lätta trycket å då kunde hon äta normalt. då åt hon kanske 20-30 min sen var hon mätt sen sov hon i 4h timmar sen var hon hungrig igen..å på dom fyra timmarna var ja tvungen att pumpa en hel del..plus byta en hel del tröjor å amningsskydd eller va d heter...rann konstant i mina tuttar...å pumpade ja inte ut över flödet fick ja stockning..
    Har också kollat på Criminal Minds (superbra serie)

låter jobbigt mammab, med så mycket mjölk. Du kanske skulle sälja lite, det kan man göra har jag hört nånstans

God natt. Nu är jag så jäkla trött.
  • Prinsessan Zelda

ha ha

har hittat det perfekta stället att "förvara" Adam på när jag sitter vid datorn

I tvättkorgen!! En perfekt lekhage

adam i korgen 2.jpg    adam i korgen.jpg

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3